Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 O skrekk, jeg er i uke 34 og trodde det var plenty av tid til babyen kunne snu seg. Jeg mener nemlig at jeg kanskje føler hodet øverst på magen. Da jeg var til kontroll hos jm i dag (erfaren, vært jm i 30 år) var hun ikke sikker på hvordan han lå. Og sa at hvis han ligger feil vei nå så snur han seg ikke! Hvis hun er like usikker ved neste kontroll må jeg på ultralyd, også må de forsøke å snu ham i uke 37. Jm sa at for meg er det ikke noe verre å føde i seteleie, men derimot verre for babyen som kommer feil vei. Hun sa at babyen måtte ut veldig fort. Forrige fødsel ble det komplikasjoner og vakuum, så jeg er så skeptisk! Er da ks bedre? Jeg tenker det, selv om jeg egentlig vil føde på vanlig vis.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Ville heller tatt keisersnitt enn å prøve å snu ihvertfall! Jeg ville aldri akseptert snuing, det har de sluttet med på veldig mange sykehus pga faren for komplikasjoner (som blødning, morkakeløsning, krøll eller navlestrengen rundt halsen osv). Kjenner to stykker som har født i seteleie og har hatt problemfrie fødsler, men kjenner også ei som måtte ha ks fordi babyen var for stor til å fødes i sete. På sykehuset her får du ikke lov å prøve engang om ungen er estimert til over 4 kg. Ungen min lå i sete til uke 36, da snudde han seg og ble født med hodet først en drøy uke senere. Var skikkelig ubehagelig når han snudde seg pga dårlig plass, men han kom seg rundt.
cheni Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Jeg har født i seteleie, og det var en helt grei opplevelse. Jeg er kjempelita, bare 1.59, men like greit å føde i seteleie som de 3 andre fødslene
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Takk for svar! Nå ble jeg enda mer bekymret :/ Jm sa ingenting om farene det å snu kunne medføre. Forrige baby var nesten 4,2 kg, og tror ikke at denne babyen blir noe mindre heller. Huff, håper at han snur seg! Har kjent spark mot høyre side i hele kveld, da ligger han vel på siden da :/ HI
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Ja, jeg har født i sete. KS og snuing var ikke et alternativ fra sykehusets side i det hele tatt. Og når det er sagt, all den bedøvelsen man får når man føder i sete gjør det helt greit Har født minsten "rette veien" og, og det var mye vondere
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Står en del om vending på nettet, jeg ville nektet.. http://www.nettdokto...ng_seteleie.php
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Norge er vel et av de få landene som fortsatt praktiserer dette med vending? Jeg tror det. Jeg ville iallfall ikke gått med på det! Alt for stor risiko å ta, mener jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå