Gå til innhold

De drar han rundt som et sirkusdyr!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min fungerer som en magnet på andre, de vil ha han med på bytur, overnattingsturer, klubber og foreninger.

Alt dette hadde vært greit hvis han hadde vært mer hjemme, men han har en jobb som gjør at han er mye borte. ( mellom 250 og 300 reisedøgn i året.)

Når han er hjemme så renner folk inn til alle døgnes tider og itillegg blir han invitert hit og dit hele tiden.

Når han ikke er hjemme så er det velsignet stille her. ( jeg er ganske asosial av meg) De av "hans" venner jeg møter påpeker at det må være hardt å være så mye alene og at han må være mer hjemme når han er hjemme, men når han kommer hjem så er det jo på døra eller har et eller annet han bare mååå være med på.

Jeg skjønner jo at mannen min veldig gjerne vil ha med seg alt når han endelig er hjemme. Jeg føler at jeg ikke kan nekte han å være med på ting for jeg eier han jo ikke. Dessuten så skal jo jeg aldri bort på noe fordi jeg har jo aldri muligheten til det mtp barna så det faller meg ikke naturlig å legge planer selv når han er her. De gangene jeg har gjort det har selvfølgelig han lagt planer samtidig så jeg har måtte skaffe barnevakt.

Han prøver å sjonglere alt dette og jeg prøver å ikke være sur for at han skal på et eller annet hele tiden.

Skulle ønske at han kunne si nei til ting, og jeg skulle ønske at venner og bekjente kunne forstå at familien faktisk også vil ha litt av han når han er hjemme. Vennene spør ikke bare en gang de maser noe besatt. Sier han nei, så maser de på meg eller kommer hit å maser her, da tar de gjerne med noen ekstra som mannen min bare må møte.

Min mann kommer hjem til 17 mai og skal være hjemme i 14 dager og allerede nå så begynner folk å mase og kalenderen å fylle seg opp og først i køen er alle dem som forteller meg at mannen min må være mer hjemme!!!

Jeg kjenner at jeg gruer meg allerede til han kommer for det blir alt for mye folk og ting som skal skje for meg. Det gjør at jeg blir rett å slett sur og kranglete for jeg fordi jeg føler at jeg enten må være vertinne eller sitte hjemme med barna.

Har fortalt mannen min at jeg vil ha litt oss tid og at familien skal komme først, men han kan ikke kontrollere folk som bare stikker innom når det passer dem. Det er ikke de samme som stikker innom, så jeg kan ikke ta en enkelt person for det heller og føler det blir feil å avvise dem i døra.

Noen tips til hvordan jeg skal løse dette uten å kjefte å smelle den tiden mannen min er hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner virkelig ikke mannen at ungene hans trenger ham?

Altså, ikke for å være teit, og misforstå meg ikke- men drit i deg litt da, hva med ungene? Vil han virkelig ikke være mer sammen med dem når han ellers er så mye borte?

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen; jeg stiller et veldig stort spørsmålstegn ved menn som ikke gidder prioritere ungene sine. Uansett hva de synes om kona si, så burde de virkelig bruke tid på ungene sine. For meg er det verdens største turn off med menn som ser ut til å drite i dem.

Skrevet

Hvis min mann hadde reist så mye med jobben, så hadde jeg nok gitt klar beskjed om at han fikk holde seg litt hjemme med familien når han ikke jobbet... Hvordan man skal si ifra uten at det blir krangling er en annen ting...

Du må bare prøve å snakke med ham om dette, og fortelle at du savner ham når han er så mye borte...

Skrevet

Si at neste gang han kommer hjem er alle planene hans med alle andre avlyst. NÅ er tiden han MÅ bruke pÅ familien sin, ser dere litt over KANSKJE 100 dager i Året, sÅ bør han pokker meg tilbringe tid med dere. AVVIS folk i døra, si dere trenger tid for dere selv.

Enkelt og greit.

Og JA, du bør være litt krass om du skal fÅ det som du vil. Skal du bare sitte pÅ raua (ikke det at du gjøre det, talemÅte) og fore ungene hans du da? Aldri gjøre noe med han?

Si fra..

Skrevet

Dere må jo ta en alvorlig samtale. Dere har barn sammen og dere er et par, det sammen med jobben må ha hovedprioritet. Alt annet må man ta når man kan, når man har tid og overskudd!

Det er mannen din som må sette grenser for sine venner og gjør han ikke det så er det faktisk hans feil... ikke du som må være heks, men han som må prioritere dere!

Det er faktisk mulig å si til venner og bekjente at denne uken skal jeg ta det rolig sammen med familien min!

Hva synes barna da?

Synes det er flott at du forsøker å se hans side av saken, men du må også sette grenser. Du trenger ikke skrike eller være sint, men si stille og rolig gjentatte ganger at du og barna trenger å være sammen med han alene i ro og fred.

Skrevet

Høres slitsomt ut. Har ikke noen tips til langtidsløsning bortsett fra at du må være klar på hva du ønsker, og mannen din må respektere det og lære seg å sette ned foten innimellom.

Men som løsning denne gangen: 17. mai er jo på torsdag i år. Vet ikke hvor gamle bagna deres er, men kan det være en løsning å ta en langweekend et sted? Bare låne/leie en hytte i nærheten (ikke si til noen hvor dere er), og skru av mobiltelefonene?

Er mannen din og vennene på facebook? I så fall kan han legge ut statuser om at han gleder seg til en avslappende kveld med bare familien etc. Se om de tar hintet :)

Lykke til!

Skrevet

Wow han reiser mye! Hvis man tar bort helgedager så er det igjen 261 døgn i året og da ikke i regnet ferier og røde dager.

Din mann er ganske sløv om han ikke skjønner at den bittelille tiden han er hjemme bør brukes med familien.

Har ikke noe annet svar til deg enn at din mann må si til de som kommer at 'dessverre passer det ikke, dere får komme en annen gang'. Din mann må være den som gir beskjed så da må du ta det opp med han.

Skrevet

Ja, han reiser vanvittig mye. Har en veldig spesiell jobb som ikke minsker beundringen ønsker ikke informere om jobben hans fordi den er så spesiell at jeg kan bli gjenkjent på den.

Jeg har gjentatt til det kjedsomme at han må prioritere barna når han er hjemme og de siste gangene har han faktisk vært flinkere til det. Det er snakk om ca 30 pers som gjerne vil treffe han å finne på et eller annet når han er her og uheldigvis så har ikke alle face.

Sitter faktisk å lurer på om grunnen til at jeg reagerer så veldig er for at jeg er sjalu?

(Selv om jeg egentlig ikke er av den sosiale typen.. )

Får bare fortsette mantraen om at vi trenger tid, at han må fokusere på familien og si nei til folk. å avvise folk ligger så langt unna hans natur at det klarer han ikke.

Skal også si til folk at vi skal reise bort litt når han kommer..

Hi

Skrevet

Det spiller egentlig ingen rolle hvorfor du reagerer.

Han må uansett bruke tid på ungene sine.

Skrevet

hmmm jeg har vært sammen med en semikjent rockemusiker en gang og det var utrolig utfordrende i forhold til fame og moroefekten det hadde på andre mennesker.

Jeg ville tatt et par samtaleterapitimer. Hvis han reiser så mye så tjener han muligens nok til at dere har råd til det.

DEre må finne ut av det før du blir så lei at du går...

Skrevet

Gud jeg ville aldri orket et sånn kaos liv!! men er du flink nok å være ærlig med hans venner og si at det ikke passer? at unga savner faren sin? stakkars deg...ta en alvorlig prat med han !! lykke til

Skrevet

Forstår ikke at du holder ut.....du virker så altfor snill ut, sett krav kvinne!

Vil han ikke ha tid med barna sine? Som hun første sier, en ting er hva en mann synes om å priotere ekteskap, MEN barna bør komme først!

Skrevet

Mannen din må prioritere familien den lille tiden han faktisk er hjemme. Hvis noen skal ut og fly da må et jo være deg, du har vel liten mulighet til det ellers?

Tror du må sette ned foten litt ellers år dere jo ingen tid ilag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...