Gå til innhold

Graviditet er ingen sykdom..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av dette utsagnet.Nei det er ikke klassifisert som en sykdom,men hadde en mann eller ikke-gravid person vært like dårlig..ja da er vanlig og akseptert med sykemeld. Hvis man kaster opp 3 ganger i timen,har vanvittige smerter i bekkenet,svangerskapdiabetes og sovner sittende pga blodsukker,migrene som varer i 2 uker eller ryggsmerter som gjør en sengeliggende men er gravid..ja da skal man bare holde ut for dette har man valgt frivillig. Er det mulig.. mange har lav smertegrense,jeg vet det.Men bare fordi man er gravid skal man holde ut med alt mere enn andre og være et supermenneske. Jeg kommer til å sykemld meg hvis jeg blir like dårlig i neste graviditet.Har jobben min pga pengene og gir blanke i om de må finne en ertatter.Uansett Nav som betaler om jeg blir sykemeldt lenge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg irriterer meg også over det utsagnet. Graviditet i seg selv er ingen sykdom, men det er hardt arbeid som kan føre med seg masse plager. Og det er absolutt ingen skam å bli sykemeldt pga disse. Hadde noen hatt samme plager uten at det skyldtes graviditet hadde ingen satt noe spørsmål ved sykemeldingen.

Skrevet

Selvsagt er det ikke en sykdom, og jeg har hatt 3 greie svangerskap. Men det siste... fy... Forberede seg mentalt i 5 min før man makter å gjøre et forsøk på å komme seg opp av sofaen, hoste og nyse var grusomt pga bekkenet, ikke komme seg av flekken, med en skjønn 5-åring som vil hjelpe mamma. Glad jeg er ferdig ja!!!

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Fikk også møtt samme holdning hos legen. Jeg opplevde å få svangerskapsrelatert migrene i 1. trimester, var helt grusomt! Migrenemedisin frarådes til gravide, men legen mente jeg kunne ta et par paracet og gå på jobb. Siden svangerskap var ingen sykdom. Da spurte jeg legen om en en mann med migrene som kom nesten hver dag ville få sykmelding - og svaret var ja. Så da ble neste spørsmål fra meg, hvorfor gravide som går og ruger på et nytt liv, måtte tåle mer enn en frisk 30 år gammel mann, i forhold til akkurat samme symptomer. Han klarte ikke helt å svare på den nei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...