Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Ikke nå, men jeg har gjort det, catering Er noen år siden så jeg husker ikke lønna, men de fulgte tariff. Jeg trivdes veldig godt, mest pga miljøet. Er jo en typisk "samlebåndjobb" som er ganske kjedelig. Når du skal dekke opp 350 like flybrett sier det seg selv at jobben blir ganske ensformig. Men vi hadde det så gøy på jobb, blir ikke mer moro enn man lager selv vet du Hadde jo morsomme spesialoppdrag innimellom, som å levere maten til privatflyet til Rolling stones, eller til statsministeren osv.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Dette lurer jeg også på, har nemlig søkt på flyrenhold Har du også gjort det hi?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Flyrenhold er mye bedre betalt enn catering ihvertfall, mer ubekvemme arbeidstider også. Da jeg jobbet på catering jobbet vi stort sett fra 7 til 15, og i de travleste charter-tidene jobbet vi to skift så vi hadde et ettermiddagsskift også. De som vasket flyene jobbet mye kveld, ofte sen kveld. Men nå var dette før Gardermoen ble hovedflyplass da, jeg jobbet der mens det fremdeles var en "liten" flyplass. Kan godt hende ting er veldig forandret nå. Kjenner folk på cargoavdelingen på flyplassen og de jobber noen skikkelig snodige vakter, går jo ikke fly midt på natten men de kan godt starte vakten sin klokken fire-fem om morgenen osv.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Jeg holder på å skrive en søknad nå Er det på Torp du søker eller? HI
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Har jobbet med flyrenhold. Vil ikke anbefale det videre til andre. Dårlig lønn og hardt arbeid. Jobbet turnus, og de verste vaktene var kvelds/nattevaktene. Flyet blir fort kaldt,ingen mulighet for oppvarming. Trangt mellom setene, støvsuging og vasking, Spyposer, krabbe rundt i lasterommet på kalde vinterdager for å koste lasterommet, nei takk, aldri mer.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Nei, jeg har søkt på gardermoen. Jeg er liten og tynn så går vel greit med trange seter. Synes det var ille å jobbe på hotell som stuepike. Er man alene i et fly når man rengjør eller er man alltid 2-3stk? Det er isåfall mye hyggeligere.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Nei, jeg har søkt på gardermoen. Jeg er liten og tynn så går vel greit med trange seter. Synes det var ille å jobbe på hotell som stuepike. Er man alene i et fly når man rengjør eller er man alltid 2-3stk? Det er isåfall mye hyggeligere. Det varierer. Normalt sett var vi to stk, men hvis den ene ble syk, så var det håpløst å få vikar, ihvertfall på kveld/nattevaktene. Var også slank på den tiden jeg jobbet med dette, men synest det var styr å støvsuge o.l mellom setene likevel:-) Men alt går bra så lenge man er innstilt på det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå