Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Må deres unger skrive hva de gjør hver helg og hver ferie?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Nei, ikke hver helg, men de har en feriebok hvor de skal tegne, lime inn bilde og skrive litt etter ferien. Men hensikten med boken er ikke at de skal ha gjort noe spesielt, bare at de skal øve seg på å fortelle:)
Gjest Morn du Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Nei, men det hender de skal skrive et brev til læreren om hva de gjorde i en ferie, og hvordan de har det på skolen. (Har skjedd 2 ganger på 3 år for den yngste, 0 for den eldste).
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #5 Skrevet 23. april 2012 Her har det vært veldig ofte så da hun igjen skulle skrive om denne helgen begynte jeg nesten å føle meg overvåket. HI
hysterika Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Her har det vært veldig ofte så da hun igjen skulle skrive om denne helgen begynte jeg nesten å føle meg overvåket. HI Det kan være at læreren ikke har så lang erfaring, og derfor sliter med å finne varierte oppgaver når barna skal øve seg på å skrive? Små barn har også lettest for å skrive om det som er konkret, kjent og nært. Kan du ikke styre han / henne litt? Det gjør jeg, jeg sier: "Skriv om at vi spilte monopol, skriv om at vi besøkte bestemor, plukket blomster ..."
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 På skolen der jeg jobber har vi noe som heter "mandagsbok". Den skriver de minste barna i hver mandag for å få skrivetrening. Jeg som lærer er ikke interessert i å overvåke deg. Men det er ikke alltid like lett å for de små å komme i gang med friskriving. Mandagsboka skriver de i hver mandag. De kjenner den godt, og det er ikke så vanskelig å finne noe å skrive om. Har de ikke gjort noe spes, får de lov til å dikte opp. Dette er KUN for å stimulere til skriveglede for de små;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå