Gå til innhold

Hvilken mat/drikke reagerer babyer på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer sønnen min, og lurer derfor på hvilken mat og drikke som babyer kan reagere på og hvordan dem reagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kva mat og drikke dei reagerer på er forskjellig frå baby til baby. Nokre toler alt, og andre reagerer på veldig mykje forskjellig. Dei reagerer med vondt i magen - forvekslast av og til med kolikk.

Matvarer som eg kjenner til;

brus og anna med kullsyre

løk

sjokolade

melk

Skrevet

Min tålte alt :) Tror du bare må prøve deg fram, men, bare registrer hva du spiser av feks løk, for blir babyen urolig så kan den reagere på det osv..

Skrevet

Begge mine har tålt alt.. Takk gud for det :)

Skrevet

tusen takk for svar :)

jeg har holdt meg unna brus og løk siden babyen ble født.

tror ikke jeg tør å prøve di tingene heller før babyen er litt større, siden alt dette er så nytt for meg

Skrevet

I tillegg til det som allerede er nevnt her så reagerte min første på erter, kål, kålrot, eple, druer.... Ja, det meste av frukt og grønt egentlig uansett om det var kokt eller ei.....

Skrevet

tror du bare må ver forsiktig med alt babyen kan få luft i magen av. JM sa eg skulle holde meg unna tilogmed løk pulver, men etter hvert prøvde eg meg litt frem og ho tålte alt i små doser hvertfall :) men finnes vell ett par ting en ikkje skal spise me tanke på allergi og men det er så lenge siden eg amma at det er glemt :P

Skrevet

Min tålte ikke at jeg drakk noe med eneste snev av appelsin eller jordbær, eller spiste de 2 tingene, ellers tålte han det meste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...