November-spire-79 Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Hva trenger jeg egentlig? Må den være elektrisk eller går det greit med manuell? Prøver å spare inn litt penger her, og vil ikke kjøpe noe unødvendig dyrt.... Hva med ammepute? Kan man ikke bare bruke ei vanlig hodepute man har hjemme?
Songbird_84 Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Hadde manuell pumpe da min jente var baby, funker helt greit. Ammeputa ville jeg ikke vært foruten, den er genial...
Dyne&Pute Skrevet 23. april 2012 #3 Skrevet 23. april 2012 Jeg kjøpte ikke dette når jeg gikk gravid med første barnet vårt, men et par dager fikk jeg brystspreng som var heeeelt forferdelig!! Da måtte mannen ut på apoteket å handle! vi kjøpte en manuell pumpe, og den syns jeg var veldig grei. Men går kanskje an å høre med apoteket om det er mulig å levere den inn igjen hvis det ikke er bruk for den? Eller gjøre som oss, send mannen på handel hvis dere ikke har så lang vei til apotek men kan virke som han er vekke i en evighet hvis du får vond spreng altså :/
Dyne&Pute Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Hadde også ammepute, var helt supert.. Iallefall når hun ble større og tyngre
November-spire-79 Skrevet 23. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2012 ok takk for gode råd Vi har ikke bil og det tar ca. 30 minutter å sykle til apoteket, eller buss som det ikke går så mye av, derfor vil jeg ha alt i hus til den lille kommer Da blir det vel ammepute også hvis dere anbefaler det
Nangiliama Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Jeg fordro ikke ammeputa! Brukte en gammel hodepute i stedet
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Jeg la det ene beinet over det andre og brukte det som ammepute, savnet aldri noe annet. Hadde en småhysterisk svigerinne som fartet land og strand rundt med ammeputa si, det ble litt smårart ;-) Ikke noe stress å ha dette i hus eller ikke, du klarer deg fint med en annen pute så lenge hvis du finner ut av at du trenger dette. Pumpe..ja jeg hadde bruk for pumpen fra dag en, ettersom jeg hadde alt for mye melk, og måtte pumpe for ikke å få brystbetennelse. Det har jeg gjort med de to siste barna mine, etter at jeg hadde en skikkelig betennelsesrunde med førstemann. Det at man ikke skal pumpe de første dagene er bare sprøyt, har man spreng så har man spreng, og da "må" melka ut ;-) Det stabiliserer seg etterhvert, men det er ikke nødvendig å ha vondt på veien dit altså..
Tutla Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Har lånt pumpe til de to første. Begge gangene har det vært like mye styr for å få tak i - for plutselig må du ha den, og det er da typisk lørdag kveld etter at apoteket er stengt og alle veninner som ikke bruker pumpen sin tar ikke telefonen...... Nå har jeg og svigerinnen min kjøpt sammen. Hun fødte for en stund tilbake, og vi ble enige om å spleise så blir det ikke så dyrt. Vi kjøpte Avent manuell, er det jeg har lånt med mine to første og har vært bedre fornøyd med den enn med de eletriske jeg også har fått i hus etterhvert (har dobbelpumpa meg begge gangene på grunn av barn som ikke klarte å drikke av meg, så for å få opp tempoet brukte jeg to pumper samtidig. Og på grunn av sykdom hos barna har jeg fått låne på helsestasjonen) Så jeg er ikke i tvil - anbefaler Avent manuell.
anonym91 Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 har hatt avent manuell,den funka greit til mitt bruk ( veldig sjeldent) ammepute har eg ikkje følt behov for. det kommer eg ikkje til og kjøpe før nr 2 kommer heller. ville heller hatt en god stol og evt når babyen bynner og bli tyngre bruke en vanlig pute til støtte men det er smak og behag
kaktusen Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Jeg ville heller prøvd å spare inn penger på andre ting enn amming.. D er jo noe du skal drive med mange ganger om dagen i mange mnd.. Jeg bruker ammepute, og syns d er helt topp. Er mye verre med en ødelagt skulder. Og jeg ville virkelig annbefale Medela elektrisk pumpe. Ja den koster en del, ,men den er helt fantastisk! Avent manuell pumpe kan være litt vanskelig og bruke... Og får du skikkelig melkespreng så vil du gjerne gjøre noe med d fort. Og en elektrisk er mye bedre hvis feks du skal hjelpe melka i gang...
prøver1991 Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 jeg kjøpte en manuell brystpumpe, men jeg har ikke fått bruk for den, jeg synes den er mer vond enn bruksom. jeg håndmelker meg selv hvis det trengs
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå