Gå til innhold

Vennene mine ler av kjæresten min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at jeg har sær smak ang. menn, men jeg blir alltid lei meg og såret når mine venninner ler av kjærestene mine (ikke foran meg, men ler bakryggen min). Det har alltid vært sånn helt siden jeg fikk min første kjæreste da jeg var 20 år gammel.

Mine kjærester har ikke akkurat hatt utseendet med seg, men de er/har fine indre kvaliteter som jeg ikke kan finne hos pene menn.

Må man ha en pen mann?

Er det kun det ytre som teller?

Det er mange ganger jeg har lyst til å si til dem at de bør sjekke seg selv i speilet først før de kommenterer over andres utseendet...

Vet ikke helt hva jeg vil med det her, men er bare dritt lei av at det bare er det ytre som teller. Hvor har det indre skjønnheten blitt av????

Er det bare jeg som går etter den indre skjønnheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje på tide å bytte venner?

Gjest Miryks
Skrevet

Hvorfor snakker du ikke med venninnene dine da?

Ærlig talt, lurer egentlig på hvor gamle de er.

Skal ikke nekte for at jeg av og til undrer på hvorfor enkelte personer er sammen, men det er helt sikkert noen som tenker det om meg og gubben også.

Poenget er at VI vet hvorfor vi er sammen, og det holder for vår del :)

Skrevet

Hvorfor snakker du ikke med venninnene dine da?

Ærlig talt, lurer egentlig på hvor gamle de er.

Skal ikke nekte for at jeg av og til undrer på hvorfor enkelte personer er sammen, men det er helt sikkert noen som tenker det om meg og gubben også.

Poenget er at VI vet hvorfor vi er sammen, og det holder for vår del :)

Det har jeg gjort, men får lissom ikke noe ordentlig svar tilbake.

Vet at det her høres bakmål ut, men vi er faktisk i 30 årene så ja, jeg begynner å lure på om jeg har fått meg overfladiske venner som bryr seg om utseendet. Mine venner er ikke billedpene heller (det var derfor jeg ble venner med dem. For jeg trodde de hadde noe mer i topplokket, men der tok jeg feil).

Hvorfor lurer du på at enkelte personer er sammen?

Kanskje det er sånn mine venner tenker også, men vet ikke helt hva de skal si?

Hilsen HI

Skrevet

Det der høres skrekkelig ut!!

å være i 30-årene, og dømme folk på utseendet?

*blir lei seg på menneskehetens vegne*

kjærester skal velges ut av kjærlighet. og alle mennesker har noe vakkert i seg, det spørs jo bare på øynene som ser!

jeg ville byttet venner, hvis de ikke en gang tar en konstruktiv tilbakemelding på oppførselen sin..

Skrevet

Så pene menn kan ikke ha fine indre kvaliteter?

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Hadde ei sånn venninne. Hun kom med stygge kommentarer om kjærestene våre til de andre venninnene (når de hun snakket om ikke var der). Ingen som likte det, og en dag fikk hun passet sitt påskrevet så det sang. Etter det har vi ikke hørt et pip.

Kom forøvrig fram i ettertid at hun var redd for å miste oss og at det var derfor hun snakket så mye drit om kjærestene våre. Vi har snakket masse om det, og nå er alt bra :)

Men hadde noen sagt noe ubegrunnet stygt om mannen min nå, og i alle fall om de kommer med såpass lavpannete ting som å kommentere utseendet hans, så hadde jeg ikke lagt to fingre i mellom for å si hva jeg mener.

Gjest Miryks
Skrevet

Tror du virkelig at det var det hun mente?

Skrevet

Det der høres skrekkelig ut!!

å være i 30-årene, og dømme folk på utseendet?

*blir lei seg på menneskehetens vegne*

kjærester skal velges ut av kjærlighet. og alle mennesker har noe vakkert i seg, det spørs jo bare på øynene som ser!

jeg ville byttet venner, hvis de ikke en gang tar en konstruktiv tilbakemelding på oppførselen sin..

Helt enig! Det høres ut som om de vennene er fjorten år, og ikke voksne folk. De er ikke sjalu da, siden de driver på sånn?

Skrevet

Selvfølgelig kan pene menn ha fine indre kvaliteter, men jeg har ikke truffet de ennå. Jeg har vært sammen med menn som er pene, men de har desverre vist seg å være noen store egoister. Bryr seg bare kun om utseendet og meg, meg, meg, og da er de ikke pene nok for meg. Har kun bare hatt positive erfaringe med bare "average Joe" hvis du skjønner.

Hilsen HI

Skrevet

Tror du virkelig at det var det hun mente?

Hun skriver jo at hun bare dater mindre pene menn, og at hun ble venner med venninnene sine fordi de ikke var billedskjønne, siden da trodde hun at de hadde mer i topplokket. Hun har tydeligvis fordommer mot pene mennesker, kanskje på grunn av erfaringer med menn og venninner, men likevel ikke greit. kanskje venninnene ler fordi hun kommer med det ene trollet etter det andre, selv om det er flere penere menn som er interessert i henne? Ikke for å være ondsinnet, men ler fordi det er litt pussig?

Skrevet

Selvfølgelig kan pene menn ha fine indre kvaliteter, men jeg har ikke truffet de ennå. Jeg har vært sammen med menn som er pene, men de har desverre vist seg å være noen store egoister. Bryr seg bare kun om utseendet og meg, meg, meg, og da er de ikke pene nok for meg. Har kun bare hatt positive erfaringe med bare "average Joe" hvis du skjønner.

Hilsen HI

Men det kan da ikke ha vært så positive erfaringer med de mindre pene heller, siden det ble slutt med samtlige? tror nok ikke det er utseende deres det er noe galt med...

Skrevet

men er du sikker på at de ler av kjæresten din? Du skriver at de gjør det bak din rygg, og da tolker jeg det dit hen at de ikke gjør det så du hører?

Kan det være du overtolker ting de sier? Det høres jo veldig spesielt ut at voksne folk ler av andre menneskers utseende...

Enten er venninnene dine særdeles umodne og er klare for utbytting, eller så overtolker du, og ser/hører ting som ikke er tilfelle.

Det er uansett ingen god følelse :(

Skrevet

Hilsen HI

Men det kan da ikke ha vært så positive erfaringer med de mindre pene heller, siden det ble slutt med samtlige? tror nok ikke det er utseende deres det er noe galt med...

De som er mindre pene hadde ihvertfall noe i topplokket og kan diskutere ting med (og jeg kan beholde de for meg selv). Ikke bare hvor mye muskler skal veie eller hvor store de skal være eller er utro.

Skrevet

men er du sikker på at de ler av kjæresten din? Du skriver at de gjør det bak din rygg, og da tolker jeg det dit hen at de ikke gjør det så du hører?

Kan det være du overtolker ting de sier? Det høres jo veldig spesielt ut at voksne folk ler av andre menneskers utseende...

Enten er venninnene dine særdeles umodne og er klare for utbytting, eller så overtolker du, og ser/hører ting som ikke er tilfelle.

Det er uansett ingen god følelse :(

Det er mulig at jeg har overtolket det, men jeg ser i ansiktet dems at de synes kjæresten min er helt bakmål når det gjelder utseendet. Jeg vet også at vi har forskjellig smak når det gjelder menn, men trenger de å le av det bakryggen min?

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Hilsen HI

De som er mindre pene hadde ihvertfall noe i topplokket og kan diskutere ting med (og jeg kan beholde de for meg selv). Ikke bare hvor mye muskler skal veie eller hvor store de skal være eller er utro.

Men altså, du velger bevisst menn som er mindre pene, fordi du erfaringsmessig har opplevd at de har "mer i topplokket". Er det ikke bedre å se en mann i sin helhet? Kanskje du da treffer en som BåDE er pen, smart og snill? Husk, utseende har som regel ingenting med indre kvaliteter å gjøre.

Skrevet

Hilsen HI

Men altså, du velger bevisst menn som er mindre pene, fordi du erfaringsmessig har opplevd at de har "mer i topplokket". Er det ikke bedre å se en mann i sin helhet? Kanskje du da treffer en som BåDE er pen, smart og snill? Husk, utseende har som regel ingenting med indre kvaliteter å gjøre.

Du har nok rett i begge deler. Jeg velger bevisst menn som er mindre pene pga erfaringsmessig og har på en måte "diskriminert" de som er pene, men hvor finne jeg en pen mann som har "alt"?

Hilsen HI

Skrevet

Hilsen HI

Du har nok rett i begge deler. Jeg velger bevisst menn som er mindre pene pga erfaringsmessig og har på en måte "diskriminert" de som er pene, men hvor finne jeg en pen mann som har "alt"?

Hilsen HI

Hvis det er slik at du bevisst går etter mindre pene menn og fokuserer på at utseende ikke skal være over en viss "terskel", kan denne fokusen minske fokus på andre egenskaper hos disse mennene. Det kan hende det er derfor det også ble slutt med mindre pene kjærester hos deg før - for du er overfokusert på utseende (eller fravær av sådant), og legger mindre merke til andre varsellamper.

Skrevet

. Mine venner er ikke billedpene heller (det var derfor jeg ble venner med dem. For jeg trodde de hadde noe mer i topplokket, men der tok jeg feil).

Velger du både venner og kjærester etter etter hvor lite pene de er? Syns det virker ut som du har noen merklige holdninger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...