Gå til innhold

Oppfordring (Barn av regnbuen)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg bilde av en regnbue på forsidebilde ditt på facebook for å vise din støtte til et fargeriktfelleskap og for å ta den tilbake fra Breivik.

 

I da har Anders Bering breivik smutset til sangen "Barn av regnbuen" ved å dra den inn i rettsaken å kalde den inndokterinering av barn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Hvorfor bruke så mye tid på han egentlig?

Skrevet

Enig. Hvorfor la HAN styre hva vi skal ha fokus på. Nei takk.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg skjønner tanken bak oppfordringen, og den er fin. Men på den andre siden ilegger en sånn aksjon morderens meninger alt for stor vekt, syns jeg, og tenker at alt han sier og alt han mener bør overses...

 

Jeg er usikker på mine egne følelser rundt dette, men kjenner at det byr meg imot å la meg provosere av en gal manns retorikk...

 

Men kanskje jeg er ganske alene om å føle det sånn...?

Skrevet

Det blir for dumt...

 

 

 

Greit at folk vil synge den sangen utenfor cella hans, og skal synge den på youngstorget, men det blir faktisk for mye oppstyr.

Gjest Miryks
Skrevet

Enig med Heartbroken. Det frister å vise sin støtte, men samtidig vil jeg ikke ofre mannen flere tanker enn det som popper opp når man skrur på tv'en og han er overalt.

Skrevet

Vi skal ikke tenke på han!

Vi skal stå sammen som samfunn

OG vi skal ALDRI glemme!

Skrevet

Vi skal ikke tenke på han!

Vi skal stå sammen som samfunn

OG vi skal ALDRI glemme!

Skrevet

Man gir bare utysket mer oppmerksomhet. Han burde ties ihjel. Vi vil aldri glemme 22 juli. Men vi skal glemme han, hans oksygen heter oppmerksomhet. La oss stenge oksygenet.

Gjest Miryks
Skrevet

Hvordan kan man ikke glemme, men samtidig glemme ham?

HAN er jo grunnen til alt dette.

Jeg glemmer ikke, jeg lar bare være å tenke på alt sammen.

Skrevet

Dette er så feil i mine ører.

 

Besteforeldrene mine har alltid vært opptat av at man

IKKE Må GLEM. Da tenker jeg på krigen. Skulle vi bare hysje bort alt om krigen, ikke lære noe av den. La historien dø for at ikke Hitler skulle få oppmerksomhet??

Skrevet

Legg bilde av en regnbue på forsidebilde ditt på facebook for å vise din støtte til et fargeriktfelleskap og for å ta den tilbake fra Breivik.

 

I da har Anders Bering breivik smutset til sangen "Barn av regnbuen" ved å dra den inn i rettsaken å kalde den inndokterinering av barn.

 

Men det er jo DET det er, er det ikke? Jeg er fullstendig MOT hans avskyelige handlinger, og det han står for, men når det gjelder dette at vi mister vår kultur osv, så har han jo et lite poeng.

Skrevet

Legg bilde av en regnbue på forsidebilde ditt på facebook for å vise din støtte til et fargeriktfelleskap og for å ta den tilbake fra Breivik.

 

I da har Anders Bering breivik smutset til sangen "Barn av regnbuen" ved å dra den inn i rettsaken å kalde den inndokterinering av barn.

 

Men det er jo DET det er, er det ikke? Jeg er fullstendig MOT hans avskyelige handlinger, og det han står for, men når det gjelder dette at vi mister vår kultur osv, så har han jo et lite poeng.

Oioioi... :o

 

:( trist at folk er med han. Dette er jo HELE hans poeng. Han er mot multikulturalisme.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Dette er så feil i mine ører.

 

Besteforeldrene mine har alltid vært opptat av at man

IKKE Må GLEM. Da tenker jeg på krigen. Skulle vi bare hysje bort alt om krigen, ikke lære noe av den. La historien dø for at ikke Hitler skulle få oppmerksomhet??

 

Man skal aldri glemme! Men jeg føler at man heller ikke skal la morderens tanker og meninger styre oss. Han har utført grusomme handlinger, og han bør ikke få opperksomhet på all galskapen han prøver å formidle. Det er oppmerksomhet han ønsker, og det verste man kan gjøre mot han er å ignorere det han sier.

 

22 juli er en del av Norges historie, og vi skylder alle ofrene å bidra til at noe sånn aldri skal skje igjen. Men det gjøres ikke ved å la morderen styre oss - han vet nok godt hvilken reaksjoner han vekket med det utspillet om Lillebjørn Nilsens vakre vise.

Skrevet

Legg bilde av en regnbue på forsidebilde ditt på facebook for å vise din støtte til et fargeriktfelleskap og for å ta den tilbake fra Breivik.

 

I da har Anders Bering breivik smutset til sangen "Barn av regnbuen" ved å dra den inn i rettsaken å kalde den inndokterinering av barn.

 

Men det er jo DET det er, er det ikke? Jeg er fullstendig MOT hans avskyelige handlinger, og det han står for, men når det gjelder dette at vi mister vår kultur osv, så har han jo et lite poeng.

Oioioi... :o

 

:( trist at folk er med han. Dette er jo HELE hans poeng. Han er mot multikulturalisme.

 

Man mister da ikke sin kultur ved å blir kjent med flere kulturer? Jeg er selv utenlandsk, og har truffet mange nordmenn som tror dritt om andre land selv om de aldri har vært der, og som ikke ønsker å lære om andre sine kulturer. Vel, de spiser da kebab, pizza og drikker Cola, men det er sikkert urnorske varer det? :D Når de som kommer hit klarer å bevare sin kultur som minoritet, burde nordmenn som majoritet klare det samme. Hjelper lite å skylde på andre kulturer at man bevilger mindre og mindre midler til kultur og mer og mer til sport, stenger musikkskoler osv.

Skrevet

Dette er så feil i mine ører.

 

Besteforeldrene mine har alltid vært opptat av at man

IKKE Må GLEM. Da tenker jeg på krigen. Skulle vi bare hysje bort alt om krigen, ikke lære noe av den. La historien dø for at ikke Hitler skulle få oppmerksomhet??

 

Man skal aldri glemme! Men jeg føler at man heller ikke skal la morderens tanker og meninger styre oss. Han har utført grusomme handlinger, og han bør ikke få opperksomhet på all galskapen han prøver å formidle. Det er oppmerksomhet han ønsker, og det verste man kan gjøre mot han er å ignorere det han sier.

 

22 juli er en del av Norges historie, og vi skylder alle ofrene å bidra til at noe sånn aldri skal skje igjen. Men det gjøres ikke ved å la morderen styre oss - han vet nok godt hvilken reaksjoner han vekket med det utspillet om Lillebjørn Nilsens vakre vise.

Men du er klar over at 1000 vis av mennesker skal møte opp i Oslo å synge denne sangen på Torsdag og at mange skoler over hele lande har tenkt å være med på denne markeringen.

 

Jeg har ikke mulighet til å delta. Jeg tenkte dette var en liten gest og støtte erklæring.

HI

Gjest Heartbroken
Skrevet

Dette er så feil i mine ører.

 

Besteforeldrene mine har alltid vært opptat av at man

IKKE Må GLEM. Da tenker jeg på krigen. Skulle vi bare hysje bort alt om krigen, ikke lære noe av den. La historien dø for at ikke Hitler skulle få oppmerksomhet??

 

Man skal aldri glemme! Men jeg føler at man heller ikke skal la morderens tanker og meninger styre oss. Han har utført grusomme handlinger, og han bør ikke få opperksomhet på all galskapen han prøver å formidle. Det er oppmerksomhet han ønsker, og det verste man kan gjøre mot han er å ignorere det han sier.

 

22 juli er en del av Norges historie, og vi skylder alle ofrene å bidra til at noe sånn aldri skal skje igjen. Men det gjøres ikke ved å la morderen styre oss - han vet nok godt hvilken reaksjoner han vekket med det utspillet om Lillebjørn Nilsens vakre vise.

Men du er klar over at 1000 vis av mennesker skal møte opp i Oslo å synge denne sangen på Torsdag og at mange skoler over hele lande har tenkt å være med på denne markeringen.

 

Jeg har ikke mulighet til å delta. Jeg tenkte dette var en liten gest og støtte erklæring.

HI

 

Jeg er klar over det, men føler likevel som jeg gjør. Jeg sier ikke at alle de andre tar feil, men for meg er det ikke riktig.

 

Vi er forskjellige.

Skrevet

Jeg har fulgt din oppfordring HI. Flott tiltak :)

Skrevet

Jeg lurer oppriktig på hvordan feks Somalia eller Iran hadde reagert om det kom 1 mill norske innvandrere dit jeg. Om de stilletiende hadde godtatt det. Og det er ett oppriktig spørsmål.

Skrevet

Komisk at alle som har MENINGER om innvandring blir forbundet med ABB nå. Tenk å ikke klare å skille terrorister fra folk med MENINGER. Dere må leve i en trist verden.

Skrevet

Legg bilde av en regnbue på forsidebilde ditt på facebook for å vise din støtte til et fargeriktfelleskap og for å ta den tilbake fra Breivik.

 

I da har Anders Bering breivik smutset til sangen "Barn av regnbuen" ved å dra den inn i rettsaken å kalde den inndokterinering av barn.

 

Men det er jo DET det er, er det ikke? Jeg er fullstendig MOT hans avskyelige handlinger, og det han står for, men når det gjelder dette at vi mister vår kultur osv, så har han jo et lite poeng.

Oioioi... :o

 

:( trist at folk er med han. Dette er jo HELE hans poeng. Han er mot multikulturalisme.

 

Man mister da ikke sin kultur ved å blir kjent med flere kulturer? Jeg er selv utenlandsk, og har truffet mange nordmenn som tror dritt om andre land selv om de aldri har vært der, og som ikke ønsker å lære om andre sine kulturer. Vel, de spiser da kebab, pizza og drikker Cola, men det er sikkert urnorske varer det? :D Når de som kommer hit klarer å bevare sin kultur som minoritet, burde nordmenn som majoritet klare det samme. Hjelper lite å skylde på andre kulturer at man bevilger mindre og mindre midler til kultur og mer og mer til sport, stenger musikkskoler osv.

 

Det er jo nettopp poenget hans da. At han skylder på politikerne og spesielt de altfor naive og godtroende rød-grønne. De GIR jo bort landet vårt til utlendingene og lar dem ta for seg, gjøre som de vil, og betaler gladelig for det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...