Gå til innhold

Utroskap, parterapi. Er det noe håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har vært utro over en periode på to måneder. Jeg fikk vite det via noen som kjenner henne mer enn min mann. Ga han en sjanse til å fikse oss hvis vi gikk i terapi, han var ikje sikker og det gikk mot brudd. Fortalte barna at vi ikke skulle være kjærester mer også. Så endrer mannen min mening, hadde til det kontakt med den andre. Sier nå at all kontakt mellom dem er brutt og at han vil ha meg og familien. Jeg sliter veldig med å stole på han. Jeg føler ikke at han angrer veldig, han vil heller ikke snakke om det. Jeg trenger å vite hvorfor. Vi skal i terapi. Er det noe håp?

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg vil tro det er håp, men for at det skal være en sjans til at dere klarer å komme gjennom dette, må mannen innrømme at det han gjorde var svært galt og kun hans ansvar!

Han må vise at han angrer og ønsker å gjøre hva som helst for at du skal tilgi han. Her er det ikke du som har "bevisbyrden". Samme hva han mener du har gjort eller ikke gjort, var det hans valg å være utro, og det må han stå for.

Så lenge han er villig til å gå i terapi, viser han jo vilje til å jobbe med saken.

ønsker dere lykke til - det finnes de forhold som får et løft etter å gå gjennom en krise som dette.

Skrevet

Takk for svar:) Håper det løser seg! Elsker han og vil fikse forholdet hvis det er mulig... Både for min del og barna sin del.

Skrevet

Det finnes nok de forholdene som kan gå løftet ut av en slik situasjon, men jeg tror de er få desverre. Utroskap er tillitsbrudd på det værste. Jeg prøvde å leve med det en stund, men han bagateliserte det og viste ikke at han angret noe særlig. Så jeg gjorde det slutt, selv med to små...og har ikke angret et sekund. Jeg fant ut at jeg fortjener noe bedre.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...