Gå til innhold

Tungt om dagen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er litt tungt om dagen fordi jeg har slitt med å få i meg mat, og på grunn av nerveproblemer(sluttet på medisiner) og en samboer som ville ta abort.

Har vært litt sykemeldt fordi jeg hatt masse migrene, og vært veldig svimmel.

Jeg hadde klart å tåle alt dette hvis det ikke var for at legen var så lite forståelsesfull.

Har prøvd å nevne alt dette til han, men får bare beskjed om at jeg skal GLEMME mine symtomer i forbindelse med graviditeten og at det å være gravid ikke er en sykdom. Han gir meg til nød et par dager sykemelding på nåde og sier at hvis alle gravide skulle gått sykemeldt så ville det ikke gått.

Var på gråten siste gangen nå, men skal gå til jordmor fremover. Føler at jeg ikke har rett til å være syk nå som jeg er gravid. Møkklei hele dumme legen min :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bytte lege? evnt hvis legen din er del av et fellesskap, så kan du be om å få konsultasjon hos en annen.

en lege trenger ikke nødvendigvis spre rundt seg med sykemeldinger selvom de viser litt medmenneskelighet, liksom.. er desverre mange som ikke innser den biten der.

*stor klem til deg*

Skrevet

Takk takk :) Jeg er lykkelig oppi alt dette, men det er dager som er værre enn andre :) Gleder meg til å komme over i 2 trimester for da kan det jo hende at formen blir bedre :)

Skrevet (endret)

Jeg har selv vært sykemeldt siden uke 5 - er nå 12+5 i dag - og er sykemeldt en uke til. Jeg hadde ikke trodd at formen min ville stige noe særlig - for jeg har vært tufsen hele tiden. Men i helgen skjedde det noe.......... Plutselig fikk jeg lyst til å gjøre ting. Humøret steg, kjente på overskudd på tross av lite søvn, mindre svimmel og i dag har jeg vært ute og rydda i hagen :-) Sa til sjefen at jeg ikke trodde at jeg ville klare å komme tilbake i jobb før langt ute i mai - eventuelt bare på gradert sykemelding, men nå tror jeg jammen at jeg skal prøve meg fullt med en gang...... For har jo ikke lyst å være en sytepinn heller, er jo faktisk på grunn av svimmelhet, infeksjoner, overstimulering, blødningsfare ++++ som har gjort at jeg skulle holde ro og være hjemme.

Så håper at du også opplever at formen stiger rett før eller i begynnelsen av 2.trimester slik som jeg har gjort nå :-)

Endret av Tutla
Skrevet

Takk for det :) Ja jeg håper det. Er veldig redd for at legen skal sende meg på jobb når jeg ikke klarer det. Skal prøve igjen i morgen, men har fått migrene hver gang jeg blir sliten og da må jeg ligge i 4 dager....... Krysser fingrene for matlyst og bedre form ;)

Skrevet

det handler jo ofte om å bare få hvilt ut litt også, sånn at du ikke har så mye spenninger i kroppen.

Migrene er fælt. Om du har en jobb som tillater det; pass på å ta fem minutter innimellom, der du bare lukker øynene og fokuserer på å slappe av i muskel for muskel, og slappe av i pannen og sånn.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage på en gruppe med veldig aktive barn, og det er umulig å få gått ifra der. Må følge med hele tiden, derfor er det vanskelig å få lagt seg ned når man nesten besvimer og ikke så lett å gå å småspise det man har lyst på av mat. Får jeg migrene så mister jeg synet og hjernen kobler ut slik at jeg ikke klarer å prate ordentlig. Blir lam i tunga og fingrene. Klarer ikke å si enkle ord som sko, melk o.l Blir veldig hjelpesløs hehe så jeg trenger noen dager å komme meg på nå kjenner jeg. Skulle ønske legen trodde meg på det...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...