Gå til innhold

Vannkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde barna deres lav feber før de fikk prikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge gutane mine har hatt/har vannkoppane siste vekene. Dei har vore litt sutrete og hatt litt feber, og når vi har sjekka mage/rygg har der vore nokre prikkar. Men ikkje dagesvis med feber før prikkane kom.

Skrevet

jeg lurer på om mine har vannkopper nå. Minsten har rundt 20 prikker på magen, noen på ryggen, noen på føttene og litt på armene. Det dukkt også opp noen prikker rundt ørene og i nakken i dag. Han har hatt av og på, lav feber siden det begynte. Han er sammensatt slik at han kan ha 40 i feber uten at vi nesten tror han er syk - men nå har det vippet rundt 38 i flere dager.

Hun eldste har litt spredt med prikker - men nok ikke mer enn 10 tilsammen. Oppdaget noen nye i dag. Hun har vært veldig irritabel de siste dagene - men ingen feber. Nå skal det sies at hun veldig sjeldent får feber - og får hun feber blir hun veldig syk.

Men det skal sies. Jeg er ikke sikekr på at dette er vannkopper. Trodde først det var fuglelopper, men synes de kommer på steder hvor ikke fuglelopper kommer til - i skrittet, under armene og i albuen. Det er mer typisk vannkopper, mens utseende i begynnelsen i alle fall var veldig loppebitt aktig, men nå ser de ut som vannkopper også. Hun eldste har klort hull på alle, minsten har ikke klort i det hele (men viser tydelig tegn til ubehag), og han har begynt å få noe som kan se ut som skorper på utslettet.

Skrevet

Antal og plassering høyrest veldig ut som vannkoppane. Viss nokre av prikkane har ei lita vannblemme i seg er du sikkert. Viss ikkje kan det vere ein annan barnesjukdom. Vi trudde at eldstemann hadde hatt det i 2007, då han var 2 år. MEN, no ligg han på sofaen med ein million vannkoppar omtrent, så det må ha vore falsk alarm sist. No er vi ikkje i tvil...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...