Gå til innhold

Gravid, kvalm og middag...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nr. 4. 7 uker idag. Og er skikkelig kvalm og dårlig. Går hjemme med 3 barn, som ikke går i barnehage eller skole.

 

Det er jo bare for en periode, men jeg er så dårlig jeg har bare lyst å gjemme meg bort helt alene å ligge å gråte.

 

Men har jo 3 små barn, og de må jo ha stell og mat og alt det der. Jeg prøver å spise lite men ofte for å ikke bli helt ødelagt, men alt er bare ekkelt :(

 

Vi har bestilt så mye mat i det siste fordi jeg er så dårlig, men det er jo ikke akkurat økonomisk. Og mannen er jo på jobb hele dagen. Og jeg får så dårlig samvittighet om han skal være på jobb, for så å komme hjem her, til det bomba huset, ingen mat, og hylete unger. Så må han begynne å rydde opp etter oss, ta klesvasken, oppvasken, lage middag, legge ungene osv..

 

Jeg føler jeg må bidra selv om jeg er dårlig. Jeg skal vel være så dårlig antagelig i 1-2 mnd til!

 

Så mitt spørsmål: Hva i all verden skal jeg lage til middag. Må være noe som er lett og super raskt å lage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsaker er jo greit å kutte opp selv om man er kvalm! Hiv litt ymse i en form med frosne fiskefileter (ikke så ekkelt som fersk?)

Skrevet

Jeg synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet for å la mannen rydde, lage mat og legge barna etter jobb. Den kvalmen er JÆVLIG! Verre enn å føde, spør du meg. Har ingen råd, ingenting funket på meg.

Skrevet

Potetbåter, oppskårne gulrøtter, brokkoli og kålrot, samt evt annet i en form. Olivenolje sprinklet over, samt salt og pepper. Stekes til det er mørt, omtrent en time ved 150 grader. Ikke så kvalmt og lukter ikke så mye...

Håper kvalmen din bedrer seg før tolv uker:)

Lurer ellers på hvordan det er å være hjemme med barn, sånn når du ikke er kvalm? Jeg skal være hjemme etter sommeren med toåring og ny baby og er veldig spent på hvordan det blir; om jeg klarer å oprettholde et ok bilde av meg selv osv...

Skrevet

De dagene jeg har vært kvalmest har mann og barn fått lage seg enten speilegg eller ostesmørbrød..

 

Jeg blir kvalm av stekelukt, så prøver å finne oppskrifter der ting skal inn i ovnen eller koke, og helst ikke kjøttdeig og kylling.. *kvalm!*

 

Det blir mye supper, f.eks hjemmelaget blomkålsuppe, hjemmelaget suppelapskaus og Barnas tomatsuppe (pose)

 

Bakt potet

 

Salat med ferdiggrillet kylling eller skinke i pitabrød

 

Fisk i form, i dag ble det Jarlsbergtorsk, sønnen på 4 elsket det!

 

 

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...