Gå til innhold

Inspirert. Ang sjalusi/misunnelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er flere tråder som omhandler dette.

Går vi kvinner virkelig rundt å kaster bort energi på å være misunnelig på veninner og medsøstere som er penere/tynnere/har større pupper osv osv? Er dette en vanlig syssel?

Jeg er på ingen måte perfekt; blir nok rammet av sjalusi en gang i blandt jeg også, men prøver å leve i nuet og ikke henge meg opp i hva andre har/ikke har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er ikke en av de i alle fall. Er utrolig glad for at jeg ha en god mann og to friske unger, et hus å bo i, nok penger til mat og klær til ungene, en nær familie som alltid støtter meg, og at vi begge to har jobb, at ungen trives på skolen.

Men jeg kan innrømme at jeg skulle ønske jeg hadde økonomi til å være hjemme lenger med babyen min...

Skrevet

Nei! Jeg bruker tid og energi på å ta vare på familien min, vennene mine, jobben min og meg selv:)

Skrevet

Trodde misunnelse i forhold til utseende iallfall, var noe som hørte de usikre tenåra til..Men mulig gjennomsnittsalderen her inne er mye lavere enn jeg trodde ;)

Skrevet

Trodde misunnelse i forhold til utseende iallfall, var noe som hørte de usikre tenåra til..Men mulig gjennomsnittsalderen her inne er mye lavere enn jeg trodde ;)

Det sier mer om din lave alder og manglende livserfaring hvis du tror at kun svært unge mennesker kan være misfornøyd med utseende. De fleste kvinner i alle aldre er misfornøyd med noe på kroppen eller ansiktet. Hvorfor tror du at det finnes sminketips, slanketips osv i så å si alle dameblader? Selvfølgelig sammenligner alle damer seg med andre, i større eller mindre grad.

Skrevet

Jeg vil vel tro det er mer normalt enn unormalt å sammenligne seg med andre, også utseendemessig. Det er nok de aller færreste som aldri ser på andre og tenker at de har noe man gjerne skulle hatt selv.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg vil vel tro det er mer normalt enn unormalt å sammenligne seg med andre, også utseendemessig. Det er nok de aller færreste som aldri ser på andre og tenker at de har noe man gjerne skulle hatt selv.

Signerer. Det er vel det menneskelige natur, både i forhold til utseende og andre ting. Vi blir aldri 100% fornøyd med det vi har, og ser på andres utseende, partnere, hus, biler, nettverk osv og sammenligner det med det vi har. Noen ganger ønsker vi at vi hadde like stort hus, like stort nettverk, like tynne bein osv som naboen, noen ganger ikke.

Skrevet

Signerer. Det er vel det menneskelige natur, både i forhold til utseende og andre ting. Vi blir aldri 100% fornøyd med det vi har, og ser på andres utseende, partnere, hus, biler, nettverk osv og sammenligner det med det vi har. Noen ganger ønsker vi at vi hadde like stort hus, like stort nettverk, like tynne bein osv som naboen, noen ganger ikke.

Enig. Det er litt sånn med oss mennesker at samme hvor bra vi har det, så skal vi klage litt likevel og ønske noe som er enda bedre.

Jeg går ikke rundt og sammenligner meg med andre, men litt missunnelig er jeg. Men ikke missunnelig på en sånn altoppslukende nagativ måte. Mer at jeg ønsker det samme som andre, og dermed har noe å strekke meg mot, drømme om.

Skrevet

#5 igjen..Jeg sier da ikke at man ikke er misfornøyd med ting og tang ang sit utseende,- men MISUNNELIG på andre som har flatere mage, mer spretten rumpe, finere hår, større pupper, DET er man da ikke?

Misunnelse for MEG er nemmelig når man går rundt og er ulykkelig og kanskje sint ford HUN har store pupper mens JEG har små....Jeg er misfornøyd med mine ujevne, små og litt for slappe pupper. Men jeg er ikke misunnelig på venninda mi som har faste pupper hvor det ikke synes at hun har ammet to barn. Jeg synes hun er heldig, ja, men ikke noe vonde følelser med i bildet av den grunn...Hun er heldig, hun er født sånn, det er ikke jeg,- men jeg kan da ikke gå rundt og BåDE være misfornøyd med mine pupper OG bære trist/sint for at ANDRE har de puppene jeg ønsker meg?

Mulig jeg har annen oppfatning av misunnelse enn dere da....

Skrevet

#5 igjen..Jeg sier da ikke at man ikke er misfornøyd med ting og tang ang sit utseende,- men MISUNNELIG på andre som har flatere mage, mer spretten rumpe, finere hår, større pupper, DET er man da ikke?

Misunnelse for MEG er nemmelig når man går rundt og er ulykkelig og kanskje sint ford HUN har store pupper mens JEG har små....Jeg er misfornøyd med mine ujevne, små og litt for slappe pupper. Men jeg er ikke misunnelig på venninda mi som har faste pupper hvor det ikke synes at hun har ammet to barn. Jeg synes hun er heldig, ja, men ikke noe vonde følelser med i bildet av den grunn...Hun er heldig, hun er født sånn, det er ikke jeg,- men jeg kan da ikke gå rundt og BåDE være misfornøyd med mine pupper OG bære trist/sint for at ANDRE har de puppene jeg ønsker meg?

Mulig jeg har annen oppfatning av misunnelse enn dere da....

Det kan vel se slik ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...