Gå til innhold

Spm ang blåresept


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har medisin jeg skulle hentet ut som koster 1600kr om man har vanlig resept. Må man betale hele dette beløpet om man har blåresept?

Videoannonse
Annonse
Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Du får dekka 36% av prisen når du har det på blåresept

Skrevet

Når man henter ut, eller får igjen?

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Som hun over sier så må du betale en viss sum selv, og får dekket resten. Har du frikort slipper du egenandelen din :)

Skrevet

Men det er oppad begrenset til 510 kr pr gang. Kan ha økt litt, men var den summen for et par pr siden. Så henter du ut flere medisiner som du egentlig skal betale mer for betaler du bare disse 500. Egenandelen går innunder frikort når du får det :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er en maxsum som man betaler for medisiner på blåresept. I 2010 var den på litt over 500.

Skrevet

Du betaler 38% av full pris hvis du har blå resept, og maks 520 kr for tre måneders forbruk.

Skrevet

Du BETALER 36% av summen på blå resept. Og er der flere medisiner på samme resept(og du betaler da 36% av hver type medisin), så kommer de under samme taket på max ca 510 kr pr gang du henter ut medisin.

 

Det du betaler i egenandel, blir ført under frikort, sammen med legetimer osv. Og når du har kommet opp i summen(trooor det er rundt 1900 i år) frikortet skal ha, så får du frikortet i posten.

 

Jeg har allerede frikort i år.

Skrevet

Har medisin jeg skulle hentet ut som koster 1600kr om man har vanlig resept. Må man betale hele dette beløpet om man har blåresept?

 

Hvilke medisiner er det som er så dyre?

Skrevet

Tusen takk for svar :) er symbicort det er snakk om :)

Skrevet

Har medisin jeg skulle hentet ut som koster 1600kr om man har vanlig resept. Må man betale hele dette beløpet om man har blåresept?

 

Hvilke medisiner er det som er så dyre?

 

Mange medisiner er kjempedyre...

Skrevet

Du BETALER 36% av summen på blå resept. Og er der flere medisiner på samme resept(og du betaler da 36% av hver type medisin), så kommer de under samme taket på max ca 510 kr pr gang du henter ut medisin.

 

Det du betaler i egenandel, blir ført under frikort, sammen med legetimer osv. Og når du har kommet opp i summen(trooor det er rundt 1900 i år) frikortet skal ha, så får du frikortet i posten.

 

Jeg har allerede frikort i år.

Nei du betaler 38% og maks 520 kr for 3 mnd forbruk. Er et par år siden satsene du snakker om, men har vel ikke så mye å si allikevel for hun som spør. Blir jo ikke store forskjellen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...