Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #1 Skrevet 23. april 2012 Har medisin jeg skulle hentet ut som koster 1600kr om man har vanlig resept. Må man betale hele dette beløpet om man har blåresept?
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 23. april 2012 #2 Skrevet 23. april 2012 Du får dekka 36% av prisen når du har det på blåresept
Gjest sommerfuggel i vinterland Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Som hun over sier så må du betale en viss sum selv, og får dekket resten. Har du frikort slipper du egenandelen din
mamma_til_gutt Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Men det er oppad begrenset til 510 kr pr gang. Kan ha økt litt, men var den summen for et par pr siden. Så henter du ut flere medisiner som du egentlig skal betale mer for betaler du bare disse 500. Egenandelen går innunder frikort når du får det
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 Det er en maxsum som man betaler for medisiner på blåresept. I 2010 var den på litt over 500.
fisken2015 Skrevet 23. april 2012 #9 Skrevet 23. april 2012 Du betaler 38% av full pris hvis du har blå resept, og maks 520 kr for tre måneders forbruk.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #10 Skrevet 23. april 2012 Du BETALER 36% av summen på blå resept. Og er der flere medisiner på samme resept(og du betaler da 36% av hver type medisin), så kommer de under samme taket på max ca 510 kr pr gang du henter ut medisin. Det du betaler i egenandel, blir ført under frikort, sammen med legetimer osv. Og når du har kommet opp i summen(trooor det er rundt 1900 i år) frikortet skal ha, så får du frikortet i posten. Jeg har allerede frikort i år.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #11 Skrevet 23. april 2012 Har medisin jeg skulle hentet ut som koster 1600kr om man har vanlig resept. Må man betale hele dette beløpet om man har blåresept? Hvilke medisiner er det som er så dyre?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #12 Skrevet 23. april 2012 Tusen takk for svar er symbicort det er snakk om
☆☆☆ Skrevet 23. april 2012 #13 Skrevet 23. april 2012 Har medisin jeg skulle hentet ut som koster 1600kr om man har vanlig resept. Må man betale hele dette beløpet om man har blåresept? Hvilke medisiner er det som er så dyre? Mange medisiner er kjempedyre...
fisken2015 Skrevet 23. april 2012 #14 Skrevet 23. april 2012 Du BETALER 36% av summen på blå resept. Og er der flere medisiner på samme resept(og du betaler da 36% av hver type medisin), så kommer de under samme taket på max ca 510 kr pr gang du henter ut medisin. Det du betaler i egenandel, blir ført under frikort, sammen med legetimer osv. Og når du har kommet opp i summen(trooor det er rundt 1900 i år) frikortet skal ha, så får du frikortet i posten. Jeg har allerede frikort i år. Nei du betaler 38% og maks 520 kr for 3 mnd forbruk. Er et par år siden satsene du snakker om, men har vel ikke så mye å si allikevel for hun som spør. Blir jo ikke store forskjellen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå