Gå til innhold

Duo eller kombi ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva burde en kjøpe og hvorfor ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duo. Da har man babybag og sportsdelen separat. Vognen blir derfor ikke like tung som kombi.

Skrevet

Egentlig det samme.. :P Har du plass til å oppbevare sporstdelen til kombi, eller vil du ha alt i ett?

Handler egentlig bare om smak og behag.

Jeg har duo, og angrer ikke på det.

Skrevet

Egentlig det samme.. :P Har du plass til å oppbevare sporstdelen til kombi, eller vil du ha alt i ett?

Handler egentlig bare om smak og behag.

Jeg har duo, og angrer ikke på det.

Ikke bland begrepene.

Duo - bag og sport separat.

Kombi - sportsdelen står på hele tiden, bagen settes oppi.

Skrevet

En stor fordel med kombi er at du veldig enkelt kan løfte sovende baby i bagen ut av sportsdelen uten å måtte vekke eller kløne med å løsne bagdelen. Dette er spesielt gunstig hvis du bor i leilighet uten heis eller mulighet til å ha med vogna inn i leiligheten.

Skrevet

Er egentlig ikke det samme #3 :P

Noen vil ha muligheten til å ta med babybagen inn om man f eks skal på besøk til noen. Med kombivogn er det mye lettere enn duo. Vi har duo, og babybagen til den er større og tyngre enn bagen til kombi.

Skrevet

Har hatt en kombi før, Simo, og syns den var stor og tung og få inn i bilen og sånn. Høres kanskje bedre ut med en duo vogn, litt nettere..

HI

Skrevet

En stor fordel med kombi er at du veldig enkelt kan løfte sovende baby i bagen ut av sportsdelen uten å måtte vekke eller kløne med å løsne bagdelen. Dette er spesielt gunstig hvis du bor i leilighet uten heis eller mulighet til å ha med vogna inn i leiligheten.

Bra poeng, vi har brukt bagen mye til soving inne i starten både hjemme og borte og da er det greit at den er enkel å få med seg.

Skrevet

Om du tenker på simo duo istedenfor kombi, så er duo ca 3 kg lettere enn kombi.

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Vi hadde Simo kombi før og nå har vi bytta til Brio Happy duo. Angrer ikke et sekund. Mange kilo lettere og mye enklere å få med seg!

Skrevet

Bra poeng, vi har brukt bagen mye til soving inne i starten både hjemme og borte og da er det greit at den er enkel å få med seg.

Ikke sant. Det finnes helt sikkert duobager som er enkle å klikke av og på understellet også, men det er i hvert fall verdt å ha i bakhodet.

Bor selv i leilighet uten heis i bygget. Hadde en gammel sportsvogn stående på balkongen og kunne bare løfte bagen med meg opp og sette den ut i balkongvogna hvis ungen sov når vi hadde vært ute. Gull verdt!

Skrevet

Takk for svar, begynner og nærme seg nå så jeg må panikkhandle litt nå føler jeg. Noen som har noen bra merker å anbefale og ?

Skrevet

Jeg har inntrykk av at duo er det som er vanligst i dag, mens før brukte man mest kombi. Jeg tenkte det var naturlig med kombivogn hos oss, fordi det var det jeg kjente til fra før, men når jeg begynte å lete meg frem i vognjungelen fant vi ut at duovogn var tingen.

Fordelene med duo er at du får en penere vogn. Med bag-delen ser vognen ut som en bagvogn og ikke noe annet. Bagen er vanligvis romslig og kan brukes lengre enn kombi-bagen. På emmaljungavognen som vi har kan man også kjøpe en mykbag å ha nedi bagdelen for å få samme funksjon som med kombi når de er aller minst, men for oss ble det en unødvendig kostnad når man lett (på den vogna iallfall) kan klikke av bagdelen og bære den med inn der man skal på besøk osv, min hadde også vippefunksjon så den ble litt som en vugge når den sto på gulvet. Helt supert. Jeg bodde i blokk og måtte alltid klikke av duodelen når vi skulle inn for å sette fra oss vogna og bære bagen med ungen i opp noen etasjer. Hadde håndtak på duodelen så det gikk fint, selv om det selvsagt er litt tyngre enn en kombi-bag fordi den er mer massiv.

Det jeg ser som mest negativt med kombivogn (uten at jeg har hatt det selv) er at det blir seende litt rart ut med bagen nedi sportsdelen. Den blir liksom ikke liggende helt rett slik som duo-delen, og synes det ser litt rart ut å ha en bag oppi en sportsvogn. Og hadde jeg hatt en slik bag så hadde jeg måttet bytte til kun sportsvogn fra babyen var ganske liten ettersom min baby var så stor. Og det hadde jeg ikke syntes noe særlig om.

Skrevet

Anbefaler deg å tenke på følgende:

- blir understellet stående innendørs eller utendørs? (greit å slippe å ha sportsdelen stående ute i flere mnd før man skal bruke den i såfall)

- må du bære understellet opp trapper?

- kan bagen klikkes av på duovognen, eller sitter den fast?

- hvor tung er bagen, og har den bærehåndtak?

- skal vognen brukes til barnehagesoving senere? (kombi)

Vi har en brio sing, og er kjempefornøyd med bagdelen til den. Bagen er veldig lett å klikke av og på, den kan også snus lett dersom det blåser i feil retning. Det er stor plass til poser etc under vognen, den har fotbremse, og lav vekt på både bag og understell. Understellet slås lett sammen, og tar liten plass sammenlagt, noe som er praktisk for oss som må bære både bag og understell opp en trapp.

Desverre er ikke sportsdelen på vognen vår mulig å legge helt flat, og dermed ikke egnet til å sove i når barna blir større.... Så vi måtte kjøpe en ekstra vogn til det formålet når mini begynte i barnehagen.

Anbefaler deg å skrive en liste med hvilke kriterier som er viktige for deg, også tar du med listen i butikken og spør om de har noe som kan passe ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...