3 engler Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Lurer på om hvordan er det å bo i Halden.. vi er en småbarnsfamilie som vurderer å flytte dit... Lurer å¨hva som er bra og hva er mindre bra i Halden. hvordan fungerer det med offentlig transport ? hvilket omårde er det best å bo i ? Skole ? barnehage ? fritidsaktiviteter ?? Osv..... Hadde satt stor pris på litt detaljer i forhold til livet i Halden...
Gjest Hemmeliganonym Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Bodde i Halden i ett år for 3 år siden og synes det var noe ordentlig dritt. Er utrolig mye dop og alkohol der og mye fyll. Masse rånere også. Det er et bitte lite sentrum som er tomt kl. 5 på ettermiddagen. Offentlig transport er bra. Skoler vet jeg ikke siden jeg kun gikk på vgs der. Det er veldig lite fritidsaktiviteter i Halden. Flytta tilbake til Moss og angra ikke ett sekund. Gleda meg til hver helg hvor jeg kunne dra fra Halden Eneste positivt er at det er billige hus og nærme grensa
3 engler Skrevet 23. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2012 Tusen takk for svar. Ble litt skuffet , men godt å høre om andres opplevelse av byen..
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #4 Skrevet 23. april 2012 Jeg er fra Halden, men det er mange år siden jeg flyttet derfra. Men har familie der, og er på besøk jevnlig. Kjenner meg ikke helt igjen i det hun over skriver, men hun er nok en del år yngre enn meg. Pluss: Byen er ganske pen. Det er flott natur omkring. Kort vei til kyst og Sverige. Rikt kulturliv. Høyskole og studentmiljø. Hyggelige mennesker – når man kommer inn på dem. Minus: Det er en ”liten” by. Man skal helst ikke skille seg for mye ut, og som innflytter kan det ta tid å bygge seg opp et nettverk. Rånere har det vært i alle år, men de plager strengt tatt ingen, man må jo ikke akkurat oppsøke det miljøet. Hvordan det er med dop og alkohol vet jeg ikke så mye om. Det er riktig at det ikke skjer så mye moro i byen på kveldene, men jeg regner med at en elev på videregående har andre behov enn en småbarnsfamilie når det gjelde natteliv. Jeg ville anbefalt deg å prøve å bosette deg slik at du unngår byskolene (mindre sosiale problemer). Hjortsberg skole er for eksempel fin. Dette gjelder blant annet boligstrøkene på nordsiden av byen, som Stenerød, Gimle og Brødløs.
3 engler Skrevet 23. april 2012 Forfatter #5 Skrevet 23. april 2012 tusen takk for svaret til deg også ! Jeg skjønte at den som svarte først måtte være veldig ung. Det er riktig at våre behov som småbarnsfamilie er andre enn akkurat det å være ute om kveldene mye. Uansett er det en vanskelig avgjørelse.. Tenkter på det med nettverk også. At det kan være vanskelig å skape seg et nettverk når det er snakk om en så liten by... Om noen andre kan komme med andre meninger og tips blir jeg enda gladere.. Tusen takk Anonym !
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #6 Skrevet 23. april 2012 Jeg har bodd i Halden med barn i flere år, men flyttet i fjor sommer. Jeg kjenenr meg heller ikke igjen i den første beskrivelsen du fikk. Det er mye positivt med Halden. Lite og koselig sentrum, med fine boligområder rundt. Hvis man liker småbyer er Halden fin. Uten tvil den peneste av østfoldbyene, mye trehusbebyggelse i sentrum. Greit med fritidstilbud til barn, vet ikke hvordan det er for ungdom. Kan anbefale Karrestad barnehage, fantastiske damer som jobber der! Derimot er jeg ikke enig med hun som mener at Hjortsberg barneskole er fin. Har noen veldig dårlige erfaringer derfra med sønnen min, så ville gått for en annen skole dersom jeg hadde muligheten. Mye fantastisk natur like i nærheten av byen er et pluss! Det stemmer at harrymiljøet er ganske synlig i bybildet, men man velger selv om man vil ha noe med det å gjøre. De jeg kjente der var helt vanlige barnefamilier, mange med tilknytning til høgskolen der. Det jeg savnet mest i Halden var faktisk en H&M-butikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå