Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Vi hadde planer om å få en nr. 2, bare ikke enda. Jeg er jobbsøker (har fast jobb nå, men en altfor lav stilling uten mulighet for høyere stilling der jeg er nå). Planen var å få nr. 2 når jeg hadde fått meg full stilling, siden vi da får mulighet for større boliglån enn det vi får nå, i tillegg til at jeg får mer lønn i permisjonstiden. Der jeg jobber nå klarer vi oss greit så lenge jeg jobber ekstra utenom stillingsprosenten min, men som sagt trenger jeg høyere lønn både pga boliglån og neste barselpermisjon. Nå vet jeg ikke hva vi skal gjøre. Gikk på p-piller, og var veldig nøye med å ta dem hver dag, men likevel har dette skjedd Sitter bare her å gråter...dette var en veldig lei situasjon for oss nå. Forrige svangerskap slet jeg med mye kvalme og bekkenløsning, og selv om dette svangerskapet ikke trenger å bli likt, er jeg veldig redd for at det blir det. Hvordan blir det da med jobbsøking? Umulig å jobbe ekstra der jeg er nå hvis jeg blir sykemeldt fremover? Og blir vi boende i den bittelille leiligheten vår fordi vi ikke får boliglån til å kjøpe noe større? Har bare masse negative tanker i hodet nå. Er veldig nervøs for fremtiden. Samboer sier at det ordner seg, men føler at han ser så lett på det. Vi kan ikke bli boende på denne trange plassen her med 2 unger Jeg kommer til å bli deprimert av situasjonen blir dette tilfellet. Var så gira på å finne meg ny jobb og få flyttet så raskt så mulig. Og hvordan blir lønnen i permisjonstiden? Grunnlønnen min (uten det ekstra jeg jobber hver mnd) er lavere enn det jeg hadde i barselpermisjon med nr.1 (og det var ikke flust med penger) Huff... Trengte bare å få skrevet ned disse vonde tankene mine. Kjenner ingen glede over dette svangerskapet, og gruer meg til tiden fremover
Lille- MO Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 hei, jeg vil bare fortelle deg at jeg jobbet i 2 småstillinger når jeg ble gravid. og jobbet mye ekstra sånn at jeg hadde ca 20 000 utbetalt i mnd. og det du jobber ekstra får du også når du er i permisjon. nav hjelper til å regne ut så bare gi beskjed til de når du skal søke permisjon, så får du både grunnlønn og gjennomsnitt av hva du har i ekstravakter. jeg fikk grunnlønn fra arbeidsgiverne og det ekstra fra nav ble sykmld ca 1,5 mnd før fødsel og fikk tilleggene da også.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Takk for svar #2:) Sist gang ble jeg sykemeldt i uke 10 pga ekstrem kvalme og svimmelhet. I uke 20 fikk jeg bekkenløsning. Jeg er veldig redd for at Nav ikke vil gå med på en lik ordning som din blir dette tilfellet for meg denne gangen også. Skal ikke ta sorgene på forskudd, men jeg er i uke 6 og veldig kvalm allerede Men det som gnager mest er boliglånet vi ikke kommer til å få nå. Vi kan absolutt ikke bli boende med 2 barn på 50 kvm og 1 soverom Kommer til å bli sprø av det. Nå er jeg VELDIG negativ, men dette kom veldig ubeleilig :/ Det er nesten sånn at jeg sitter her og venter på et mirakel HI
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 hvis du har en lav stillingsprosent, meld deg ledig da vel? hvis du jobber 60 % f.eks, melder du deg 40 % ledig.. det går vel det? For det første får du da ledigshetstrygd for de resterende prosentene, for det andre kan det dukke opp en deltidsstilling i form av noe skiftarbeid eller noe, der du kan ta enkeltvakter... Du behøver ikke si på et eventuelt intervju at du er gravid, ingen har krav på å vite det før tre måneder før du skal ut i permisjon.. Dette ordner seg skal du se:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå