Gå til innhold

Når begynner dere å gi babyen smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å få babyen min til å sove,

han er bare litt over 2 uker, og sover maks 1 time, så våkner han og vil amme.

slik er det hele dagen og natta, og på natta er det verst. Da kan han våkne etter 15 min og vil amme.

Har funnet ut at det er nok bare ett sugebehov han har, fordi på natta skal han bare ligge med puppen i munnen, han vil ikke spise men det er for å tilfredstille sugebehovet.

jeg har tenkt på å begynne å prøve å gi han smokken, men jeg er så utrolig redd for at han da ikke vil ha puppen lengre, og det er noe jeg er kjempe redd for, at han skal slutte å amme.

etter fødselen har jeg sovet maks 2-3 timer hver natt, pga babyen skal være våken hele tiden. Det er så utrolig slitsomt for meg.

Så hvis dere der ute har noen tips, så vil jeg gjerne høre :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn i smokken kjære du, slutter vel ikke å amme, den er jo mat.

Viktig at begge får søvn, om en type ikke funker, prøv en annen.

Lykke til

Skrevet

Helt enig, prøv med smokk. Baby her var knapt en uke, første gang hun fikk smokk. Er vel heller om man plages med ammingen at det kan bli vanskelig om man bllander inn flasker og smokk...

Lykke til :)

Skrevet

Så lenge ammingen er godt igang kan man gi smokk. :) Og det høres jo ut som den er det. Skader ikke å prøve.

Her fikk han smokk når han var 2uker, men kunne godt gitt han før, men turde ikke.. :P

Skrevet

2 uker gamme :-) Og den satt som ett skudd fra første stund!

Skrevet

Min fikk smokken ca 5 min etter at i kom hjem fra sykehuset ;)

Da var han tre dager gammel, og puppene mine hadde fått meeer enn nok! Vanlig amming gikk greit etterpå fordi ;)

Barna har det best med fornøyde foreldre som har overskudd til å ta seg av dem :D

Skrevet

Mini hos oss var 12 dager gammel når han fikk smokk. Er som flere skriver at så lenge amminga er fint i gang er det ingen fare å gi smokk. Kjør på!

Skrevet

så fort ammingen er etablert.

med mine har det vært snakk om et par dager. begge har hatt et helt enormt sugebehov, men blitt irritert når de får mat i munnen, fordi de egentlig er mette.

Skrevet

tusen takk for svar :)

HI

Skrevet

Begynte da hun var noen dager gammel - ENORMT suge ehov :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...