Gå til innhold

Er barna deres på leksehjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er lærer selv og lurer litt på hvordan leksehjelpen foregår på deres skole? Er 1.klassingene på leksehjelp? HAR de lekser?

Vet at noen skoler sier at barna ikke får gjøre leseleksa på leksehjelp f.eks.

Kan dere si noe om det er spesielle regler hos dere og om hvordan dere synes dette fungerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her anbefaler de ikke leksehjelp til 1.klassinger, de har lite lekser og det er greit at foreldrene hjelper dem.

Leksehjelpen er to klasserom hvor barna sitter på hver sin pult og gjør leksene sine mens et par assistenter er tilgjengelig så de kan spørre om hjelp hvis de trenger det. Alle klassetrinnene (1. til 4. klasse) sitter sammen.

Er veldig få elever på leksehjelp her, de fleste foreldre foretrekker at barna gjør det hjemme så de kan ha oversikt over hva barna jobber med, at de gjør leksene skikkelig osv.

Skrevet

Leksehjelp er er positiv synes jeg, men 1. klassingene har lange nok dager om de ikke skal ha en "ekstra time" rett etter skolen for å gjøre lekser..

Jeg mener at leksehjelp bude være fra 3.-7.klasse jeg..:-) Da TRENGER elever ogenkelte foreldre hjelp:-)

Skrevet

På skolen "vår" er så godt som alle barna på leksehjelp. De sitter klassevis, og har en assistent pr klasse. Assistenten har ikke mulighet til å hjelpe alle med alle lekser, så vi ser over alt som er gjort på leksehjelp og veileder hjemme i tillegg. Leselekser holdes utenom leksehjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...