benelen Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Håper noen her kan hjelpe meg. Jeg er nå i uke 12 i min andre graviditet. Sist hadde jeg bekkenløsning og gikk til fysio. Følte ikke at det hjalp så veldig mye annet enn å holde det i sjakk. Nå har jeg begynt å få vondt i bekkenet igjen, men etter å ha lest om bekkenlåsning så kan det virke som om dette stemmer mer overens med mine smerter denne gangen. Er det noen som har noen erfaring med bekkenlåsning? Må jeg ha henvisning fra lege for å få dekket behandling eller er det bare å gå direkte til kiropraktor? Hva er deres erfaring, blir man bedre eller vil det også denne gangen ligge der som en plage hele veien?
biie Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Hei. Jeg går til manuellterapaut pga bekkenlåsning. Der blir jeg trekt på plass ca en gang i uka. Du må til lege for å får henvisning pga bekkenlåsning, da slipper du å betale selv. For meg så stikker det til inni bekkenet og det kan gjøre så vondt at jeg ikke klare trå på foten, redd for at den vil svikte. Hjelper å bli trekt på plass og få masert musklaturen i i området.
benelen Skrevet 22. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2012 Hva mener du med å bli "trekt på plass"? Kjenner igjen den følelsen at foten svikter..
lisemor:) Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Det er absolutt å anbefale å sjekke om du har låsninger eller ikke. Det finnes flere behandlingsmetoder som kan hjelpe deg med bekkenlåsninger: -akupunktur (ihvertfall fransk øreakupunktur) -PEK (enkelte homopater benytter denne metoden) -kiropraktor -osteopat -manuellterapeut -naprapat Hvis du syns det er ekkelt å bli låst opp kan du prøve akupunktur eller PEK. Det kan være lurt å velge en behandler som har spesialisert seg på bekkenplager og graviditet. Det kan være at du må prøve deg litt frem også for å finne den behandleren/behandlingen som passer deg. Jeg byttet selv kiropraktor for ikke så lenge siden og har blitt mye bedre:) Lykke til:)
biie Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Jeg ligger da på rygg og terapeuten tar et band rundt ankelen min, rikker litt på hele beinet og rykker til slik at bekket kommer på plass. kjennes inn bekkenet, litt ubehagelig, men det er bedre etterpå.. men det glir ut igjen alt etter hvilke aktiviteter jeg gjør, mye bøying/løfting/ vridninger. Enkelte uker er det kun masasje og ikke behov for å tekkes på plass
benelen Skrevet 23. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2012 Hjelpes biie, håper det høres verre ut enn det er! Takk for svar. Jeg skal få undersøkt dette, for det er ikke noe kjekt å gå slik....
Rosarose8 Skrevet 23. april 2012 #7 Skrevet 23. april 2012 Har gått til kiropraktor for bekkenplager i et par mnd allerede, er i uke 22 nå. Veldig bra, men må gå en gang i uken for å holde det i sjakk. Det blir jo dyrt i lengden, men synes det er verdt det. Jobber 100% og fungerer bra nå. Man har ikke krav på å få dekket kiropraktor på lik linje med fysio.
Anonym bruker Skrevet 23. april 2012 #8 Skrevet 23. april 2012 En får vel ikke dekt kiropraktor, får en det da?? er vel bare fysio som er allment godkjent?? Jeg fikk god hjelp at akupunktur får bekkenløsning i mitt forige svangerskap. Nå har jeg imidlertid både låsning og løsning.. Får en dekt manuellterapeut da?
benelen Skrevet 24. april 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2012 Jeg vet ikke med manuelterapaut, men etter hva jeg har lest på nett skal en få dekket en del av de første 14 timene hos kiropraktor. Tenker jeg vil kombinere akupunktur og kiropraktor for å se om det hjelper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå