Gå til innhold

spiral... hormon eller kobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best? Skal vel ha en snart men vet ikke hvilken som er best. Selv ble jeg født på tross av min mors kobberspiral, hehe :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Hvis du ikke reagerer på progesteron, vil jeg si hormonspiral. Mange (40%) mister menstruasjonen helt, ens atter mange får redusert blødning og smerter. Noen får dessverre uregelmessige-/spotblødninger eller mer blødninger, men det er faktisk fåtallet. Dessuten viser forskning at hormonspiral er med på å bremse forstadier til livmorhalskreft (effekten blir borte når spiralen tas ut).

Mange med kobberspiral får økt blødning og økte menssmerter, andre er selvfølgelig fornøyde.

Selv har jeg hormonspiral og mangler helt blødning, men jeg spottet mye de første fire månedene. Jeg er også heldig og har sluppet unna alt av bivirkninger som hormoner kan gi.

Skrevet

Jeg satte inn kobberspiral forrige fredag. Hadde hørt at det er best med hormonspiral, men gynekologen mente at kobberspiral var best for meg ift mine ytringer. Fordi jeg har blitt gravid på diverse p-piller, så Må jeg ha mensen, ellers får jeg ikke ro i sjela mi og hadde fryktet å være gravid hver måned. Det er min måte å ha kontroll over syklusen ;):( Er alene med 4 barn, så et barn til er liksom ikke aktuelt.

Skrevet

Hatt kobber. Vet ikke hvorfor men har hatt mnd. Små menstruasjoner og null smerter. Har vært veldig fornøyd. Blitt gravid på første forsøk ved fjerning begge gangene :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...