Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Det er stor forskjell å gå fra 300.000 til 150.000 i årslønn.. Har jeg ikke hatt kredittkort har det ikke gått i rundt.. Men surt å sitte igjen med 40.000 i kredittgjeld da! :/ Ikke lenge til jeg begynner å jobbe igjen, det blir godt med litt mere penger og betale ned litt gjeld!
☆☆☆ Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 (endret) Hvorfor ble lønna di så mye dårligere? Jeg får det samme som da jeg jobbet, må bare spare opp til 1 mnd ulønnet permisjon... Endret 22. april 2012 av ★
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Har det noe å si om du bare er vikar? Du skal jo få det samme du har tjent de beste av de siste 3, 6 eller 9 mnd?
☆☆☆ Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Du skal likevel ha permisjonspenger tilsvarende grunnlaget, og det inkluderer evt sykepenger om du ikke greide å jobbe fullt...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Det er vist det grunnlaget av de siste 3 mnd jeg jobbet. Og de mnd tjente jeg ikke så bra.
linnthom Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 I henhold til regelverket skal du få foreldrepenger utifra det som gagner deg best økonomisk. Hvis lønna di har variert i svangerskapet så skal foreldrepengegrunnlaget beregnes utifra de siste 3, 6, 9 eller 12 mnd (i svært sjeldne tilfeller 3år). Ring direkte til NAV forvaltning, de gir deg god (og riktig!) hjelp, og det er de som fatter vedtakene. Når du ringer "vanlig" NAV, så er de mindre opplyste om regelverket. Jeg klaget til tross for at vanlig klagefrist var utløpt, men fikk faktisk medhold i klagen min. Og hvis du har spørsmål, så tror jeg de fleste nav-kontor har gratis infomøter om permisjon og foreldrepenger en gang i måneden. Der fikk vi gode svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå