Gå til innhold

Hva hadde dere gjort/sagt til dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og for noen mnd siden var jeg på cafe med ei venninne og en bekjent (min venninnes venninne). Vi snakket om alt mulig, mye om barn siden jeg er gravid og de begge har akkurat fått barn.

Jeg har ikke møtt denne bekjente siden da, men min venninne snakker jeg ofte med. Jeg har nevnt til min venninne hvilke navn vi har på lista vår.

Plutselig i går så får jeg melding på facebook av denne bekjente som sier at det er så veldig respektløst og dårlig gjort at vi skal kalle barnet i magen ******. For det hadde hun sagt at hun hadde på lista til sitt neste barn (hvis hun skulle få fler).

For det første så er vi ikke venner eller snakker sammen ofte, kun med vår felles venninne og for det andre så har hun aldri nevnt dette navnet for meg i det hele tatt.

Men det var i hvert fall skikkelig dårlig gjort av meg siden dette var hennes navn. Hvis hun hadde måttet bruke dette navnet og elsket det, så hadde hun vel brukt det på det barnet hun nettopp hadde fått?!

Syns hele greia bare er komisk egentlig.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hvor gamle er dere?

Blir helt målløs over hva slags problemer noen folk lager seg av ting, hun hadde tenkt å bruke dette navnet på sitt neste barn så da kan ikke du bruke det? Hun kan ikke ha store problemene i livet sitt ;)

Jeg hadde gitt fullstendig F... og kalt ungen min akkurat det jeg ønsket!

Skrevet

Da hadde jeg skrevet tilbake "Jeg har da for søren ikke hørt deg nevne det navnet engang". Det navnet her har vi funnet ut til barnet vårt fordi vi synes det var fint. At du kanskje skal ha et barn i fremtiden som kanskje skal hete dette, får i så fall bli ditt problem."

Skrevet

Er denne bekjente helt "god i hodet"? Det hadde jeg overhodet ikke brydd meg om! Om dere har funnet et navn dere vil gå for så gjør det.

Det hadde stilt seg annerledes om f.eks din venninnes barn allerede hadde het dette navnet, eller noen du er i nært vennskap eller slektskap med....

Skrevet

Jeg hadde svart :"Javel." Ikke noe annet; og gitt blaffen i hele det hysteriske, selvsentrerte mennesket.

Skrevet

Hehe, kanskje denne dama får et annet kjønn neste gang også blir navnet aldri brukt fordi hun hadde tenkt å bruke det på neste barn...

Er jo latterlig hele greia, hun kan da ikke styre verden rundt seg på denne måten. Hun valgte selv å ikke bruke navnet på sitt første barn, at du vil bruke det på ditt har hun overhodet ingenting med.

Skrevet

Hadde ikke brydd meg med å svare i det hele tatt...

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Enig med de andre ;)

Dette hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig om. Om dere ikke er venner engang, hva er problemet? Er det bare et barn i Norge som får ha dette navnet? Nei, hi, kall barnet deres det dere vil og drit i hu andre ;)

Skrevet

Jeg har to kusiner som også er bestevenner,og de fikk hver sin jente med noen få månders mellomrom,og de to jentene heter det samme:)Fordi begge mødrene likte det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...