Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Jeg gikk ut i perm i juli i fjor, og begynner å jobbe igjen i juli i år. Får jeg ikke feriepenger hverken i år eller neste år? Flytta all ferien min fra i fjor til å år, som jeg må ta ut til høsten. Hvordan er dette? Hørt noe om opparbeiding av penger for 15 uker?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Om du får foreldrepenger direkte fra nav får du feriepenger for bare de 12/15 første ukene. Dvs at i år får du vanlige feriepenger fra arbeidsgiveren din for perioden januar til juli i fjor, og feriepenger fra nav for perioden juli og 12/15 uker fremover. Neste år får du ingenting fra nav, men feriepenger fra arbeidsgiveren din for perioden juli til desember i år. Dvs at du får mindre feriepenger enn du er vant til, men du får noe.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Jeg gikk ut i perm i juli i fjor, og begynner å jobbe igjen i juli i år. Får jeg ikke feriepenger hverken i år eller neste år? Flytta all ferien min fra i fjor til å år, som jeg må ta ut til høsten. Hvordan er dette? Hørt noe om opparbeiding av penger for 15 uker? Fikk du virkelig overflytte all ferien? Etter loven er det kun 2 uker man har rett til å overflytte.
Hagla Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Jeg gikk ut i perm i juli i fjor, og begynner å jobbe igjen i juli i år. Får jeg ikke feriepenger hverken i år eller neste år? Flytta all ferien min fra i fjor til å år, som jeg må ta ut til høsten. Hvordan er dette? Hørt noe om opparbeiding av penger for 15 uker? Om du jobber i kommune får du feriepenger for hele perioden, mulig dette gjelder for statsansatte også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå