Gå til innhold

Hvordan er dette med feriepenger etter permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk ut i perm i juli i fjor, og begynner å jobbe igjen i juli i år. Får jeg ikke feriepenger hverken i år eller neste år? Flytta all ferien min fra i fjor til å år, som jeg må ta ut til høsten. Hvordan er dette? Hørt noe om opparbeiding av penger for 15 uker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du får foreldrepenger direkte fra nav får du feriepenger for bare de 12/15 første ukene.

Dvs at i år får du vanlige feriepenger fra arbeidsgiveren din for perioden januar til juli i fjor, og feriepenger fra nav for perioden juli og 12/15 uker fremover.

Neste år får du ingenting fra nav, men feriepenger fra arbeidsgiveren din for perioden juli til desember i år.

Dvs at du får mindre feriepenger enn du er vant til, men du får noe.

Skrevet

Jeg gikk ut i perm i juli i fjor, og begynner å jobbe igjen i juli i år. Får jeg ikke feriepenger hverken i år eller neste år? Flytta all ferien min fra i fjor til å år, som jeg må ta ut til høsten. Hvordan er dette? Hørt noe om opparbeiding av penger for 15 uker?

Fikk du virkelig overflytte all ferien?

Etter loven er det kun 2 uker man har rett til å overflytte.

Skrevet

Om du jobber i kommune får du feriepenger for hele perioden, mulig dette gjelder for statsansatte også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...