marsve Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Jeg fikk barn når jeg var 24, og rett etter de var født spratt det frem det ene grå håret etter det andre. Jeg er jo litt ung til å få grått hår syns jeg, så innbiller meg det har med ungene å gjøre. Går det ann? Flere som har opplevd det samme? Teit spørsmål kanskje men..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Det er endel som blir gråhåret så tidlig. Kjenner tre som ble det rundt samme alder. De farger håret:)
Gjest Miryks Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Bestemor pleide å si at hun fikk et grått hår for hver gang mamma og søsknene ikke oppførte seg (o: Mamma sier at det kan overhodet ikke stemme, for da ville hun selv vært gråhåra allerede første året med første ungen. Neida, spøk til alvor. Jeg vil tro at stress kan påvirke det. Hvordan vet jeg ikke, men..
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Fikk mine første grå hår rett før jeg ble 15 år jeg Nå er jeg snart 24 år, og håret mitt (om jeg slutter å farge det) er heldekkende grå/hvit.. Er bare slik det er, pigmentene har bare en viss levetid, og for noen er den levetiden kort. Jeg priser meg lykkelig for hårfargings muligheter hehe
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Jeg fikk mine første grå hår når jeg var rundt 20år og mitt første barn når jeg nærmet meg 30, så det er nok bare rett og slett sånn at noen får grå hår tidlig og noen sent.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Det er, som de fleste her sier, helt normalt at noen får grått hår tidligere enn andre. Ofte har man jo ikke lagt merke til de første grå heller, så det kan være at du hadde noen grå hår også før svangerskapet. Men neste gang du skal til legen og ta blodprøver så kan du be om at de sjekker din sink- og kobberstatus. Er man lav på sink og/eller kobber så kan en av tegnene være at man får grått hår. Det betyr IKKE at alle som begynner å bli grå nå skal springe til legen og sjekke dette - da hadde ikke legene rukket stort annet Jeg fikk mitt første grå hår som 19-åring og det er nok genetisk siden begge mine foreldre også har fått noen grå hår tidlig. For en stund siden fikk jeg påvist kobbermangel og det jeg ser er at når jeg er flink til å ta tilskudd i lengre perioder er at det ser ut til at jeg ikke får så mye mer grått. Sink og kobber motvirker hverandre i kroppen, slik at hvis man f.eks. har tatt mye sink-tilskudd så kan man ha blitt lav på kobber. Men som sagt, ikke spring til legen bare for dette, men neste gang du skal ta blodprøver så be om at han sjekker også dette. Har man gått lenge på p-piller kan man få høye kobbernivåer, noe som kan gå ut over sinkstatusen. Ikke like vanlig å ha mangel på kobber, men det er noe som gjerne blir oversett. Grå hår er jo ingen krise, det er hva man gjør det til! Siden mitt hår gror så fort så farger aldri frisøren min håret med heldekkende farge, han striper det. Da blir de små grå bare en nyanse i alle andre striper, og det synes knapt at jeg egentlig har masse, masse grått hår
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Da er du heldig,kjenner en som ble helt grå i håret innen hun var 25 år. Selv var jeg grå lenge før jeg fylte 30. Ikke helt grå, men ikke langt ifra. Må farge det rundt annen hver mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå