Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Jeg tenker å smelte kokoesjokolade, skal det være noe nedi sjokoladen når den er smeltet?
Erinrp Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Heisan! Prøv heller 300 g melkesjokolade + 1 dl fløte, smeltes på svak varme og det blir verdens beste sjokoladekaketopping:)) ellers kan du jo gå på detsoteliv.no sine sider, der er det masse gode oppskrifter, lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 kaffe, smør og sikkert mer jeg ikke husker
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Om du bare smelter sjokolade blir den jo steinhard igjen med en gang den blir kald, og da er det vanskelig å skjære pene stykker av kaken. Som regel består en sjokoladekrem av: smør kakao eller sjokolade vaniljesukker melk eller kaffe Du kan også lage krem av fløte og sjokolade, men personlig synes jeg ikke det blir like godt som å lage med smør.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 veldig godt med kokos, kakao, smør, melis og evt kaffe :-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Skulle si det samme som erinrp. Sjokolade ganache heter det og er veldig godt som topping til sjokoladekaker! For å få den mer luftig kan du vispe det opp når det begynner å kjøle seg ned, men ikke vent til det har blitt helt kaldt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå