Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Hun er 6 mnd. og de eneste hun ikke er redd for er pappaen, "bestefaren" (mammas mann) og morfaren. Når andre menn holder henne ser hun på dem før ho hyler ut i redsel. Er det normalt?
Gjest Miryks Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Hun har jo kommet i alderen hvor babyer kan bli skeptiske. Så ja, helt normalt.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Ja, man blir gjerne mer skeptisk til folk i den alderen der. Det går over:)
bonkeline Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Har hatt flere tilfeller hvor menn, særlig de med skjegg eller bart, har blit skumle helt over natta hos barn i min omgangskrets. Veldig normalt.
mummitrollet <3 Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Sånn er datteren min på 14 mnd også. Hun er ei ordentlig pappajente så hun takler kun pappaen, morfar og onklene. Ingen andre mannfolk får holde henne, de kan pent prate til henne fra avstand, laaang avstand. Forøvrig er hun ikke glad i eldre damer heller
Tinaog2små Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Sånn var frøkna vår også... tålte ikke farfaren sin i nesten ett helt år... nå er hun snart to og syns alle er helt ok det går over...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Ungen min er redd for negere... Herregud, det er flaut. Hvis hun er en mørkudet på butikken eller andre steder så NISTIRRER hun og hyyyyyler!
Mammahjertet <3 Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Hun er 6 mnd. og de eneste hun ikke er redd for er pappaen, "bestefaren" (mammas mann) og morfaren. Når andre menn holder henne ser hun på dem før ho hyler ut i redsel. Er det normalt? Det er som å høre om min egen datter da hun var i den alderen. Og ja, det er helt normalt. Når de er inne i en slik skeptsik fase er det viktig å ikke presse de til å være med de hun er redd. Da gjør du noe feil i forhold til hennes følelser og grenser som skal bli respektert. Også når de er bare noen få måneder gamle. Dette kommer til å gå over. Men noen ganger kan det ta flere måneder altså. Og ikke bry deg og de som er godt voksne og sier at du skal gjøre ditt og datt. Det er mange av de litt eldre som sitter med skikkelig 50-talls holdninger når det kommer til små barn og deres følelser.
Light of my life Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Ungen min er redd for negere... Herregud, det er flaut. Hvis hun er en mørkudet på butikken eller andre steder så NISTIRRER hun og hyyyyyler! Haha Skjønner at det er flaut ja. Men morsomt lell
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Neger er forøvrig et ufint ord å bruke. Det er lov å si neger i Norge.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 Hun er 6 mnd. og de eneste hun ikke er redd for er pappaen, "bestefaren" (mammas mann) og morfaren. Når andre menn holder henne ser hun på dem før ho hyler ut i redsel. Er det normalt? Normalt ja! Bare pass på at du ikke "smittes". Har en venninne som ble så opptatt av å "skjerme datteren" , og kose og trste og klemme når det ble redd, at hun egentlig signaliserte til barnet at det hadde helt rett i at menn var farlige.
Gjest sug lut Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 Helt normalt Min var redd alle gamle menn med hvitt hår - naboen og bestefar og fremmede. Småslitsomt.
Gjest Ziva Skrevet 22. april 2012 #15 Skrevet 22. april 2012 Ungen min er redd for negere... Herregud, det er flaut. Hvis hun er en mørkudet på butikken eller andre steder så NISTIRRER hun og hyyyyyler! Vi måtte bytte tannlege fordi søta er livredd mørkhudede mennesker. Takket være en mørk liten gutt i barnehagen som ga henne juling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå