Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Når begynte det? Sønnen min er nå 5 år, vi har kjørt mye bil og tog, så han er vant til å reise. Men de siste gangene vi har kjørt bil eller tog nå så sier han at han må spy, å at han har vondt i magen. Det kommer ikke noe spy, men han er ikke seg selv, å sitter med hodet i posen hele turen... Så kvikner han til med en gang vi går av toget eller ut av bilen. Har dere noen erfaring med prostafen? Lurer på om jeg skal forsøke å gi han en slik neste gang vi skal ut å kjøre for å se om det hjelper.. Var bare så rart at det kom så plutselig, aldri sett tegn til det før nå..
2SmåTroll Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Begynte da hun var 10 mnd her gir vi postafen når vi skal på lange bilturer og ferieturer. Virker ikke alltid synes jeg. Så bilturer er pyton.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Sønnen min på 10 år blir bilsyk, men har vært sånn fra han var liten da, begynte et sted mellom 6 mnd og 1 år, husker ikke helt lenger. Sjelden han spyr, for vi stopper når han føler seg uvel. Han sier også han får vondt i magen, all farge forlater ansiktet og han er helt tydelig kvalm og uvel. Sjelden vi kjører veldig langt, lengste er til min familie som bor 3 timer unna, det går greit med to gode stopp hvor han får frisk luft, drikke litt og samle seg igjen. Han bruker et slikt armbånd mot kvalme som du får på apoteket da.
Major HotLips Houlihan Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Jeg tror hun var rundt 3 år da hun begynte å klage. Eneste som fungerer er postafen, som hun får på lange bilturer. Hun blir veldig trøtt av de og er ikke seg selv resten av den dagen, så jeg liker ikke å gi de til henne men det er bedre enn at hun skal spy og være uvel hele turen.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Takk så mye for svar. Hm... Blir de litt utilpasse av den medisinen å... Får se om han kanskje burde prøve en gang da, for å se om det hjelper.. Blir deres barn syke hver gang? For fra han begynte med dette har han hatt en gang han ikke sa noe, da var han i barnevogna på toget og lekte. Kan de glemme det litt når de leker? For nå vil han ikke spille ds når vi kjører lengre, det ble det plutselig slutt på... Men som sagt kan han leke på toget..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 Sønnen min begynte å bli bilsyk i 5 årsalderen når vi kjørte bil. Er stort sett når vi kjører i Norge på veier som svinger litt. Går veldig fint på motorveien og rette strekninger. Se på DVD går stort sett greit, men ds fungerer ikke. Prøver å få han til å slappe av og se ut av vinduet.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Vi kjørte i Danmark her for noen uker siden, sønnen min "klaget" da også på magevondt... Det var jo bare en rett vei.. Huff, skulle ønske han slapp det. Men får forsøke en slike reisesyketablett neste gang, ikke noe gøy for han å føle at han må spy hele tiden.. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå