Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #1 Skrevet 22. april 2012 Vi bor i Drammen,men har planer om å flytte til Oslo.Har hørt av en bekjent at Nordstrand er et veldig fint sted,spesielt fint for barn og voksne opp. Noen steder på Nordstrand/omegn som er ekstra flott? Takknemmelig for svar;)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #2 Skrevet 22. april 2012 Styr iallefall unna Søndre Nordstrand, med mindre du vil ha eneste norske barn i klassa..... Men Nordstrand i området rundt Solveien er supert for barn.... Jeg hadde uansett revurdert å flytte til Oslo med barn. Skeptisk til å la unger vokse opp der.... Tenk etter hvordan det blir når de er 14. Plutselig kommer de ikke hjem. Hvor begynner du å lete da? Mye trygger å vokse opp på rett sted i Drammen, f eks Konnerud eller Åskollen. mye mer oversiktlig:-) Men det er min mening:-) De fleste som har vokst opp i Oslo selv, mener det er helt uproblematisk, mens oss som er fra landet se litt annerledes på det... Jeg har bodd mange år forskjellige steder i Oslo, og jobbet der enda flere, bl a med barn og unge med problemer, så jeg vet hva jeg prater om;-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #3 Skrevet 22. april 2012 Jeg er oppvokst på Nordstrand Kjempefint der, men ganske dyrt å kjøpe hus (spes i Solveien som hun over nevner - det er vel en av de dyreste adressene i Norge). Sjekk området fra Munkerud skole, ned mot Sæterkrysset, og videre nedover mot sjøen. Også ca samme strekningen, men i retning Ekeberg er det også fint. Det er veldig fint for barn å vokse opp der vil jeg si. Har gode minner fra barndommen med lek i store eplehager og en fantastisk barneskole (gikk på Munkerud). Men, når det er sagt så er heller ikke Norstrand unntatt de samme sosiale og ungdomsrelaterte problemene man finner ellers i Oslo (og sikkert andre steder i landet). Har desverre en del venner derfra som havnet utpå, og noen av dem er døde i dag.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #4 Skrevet 22. april 2012 Jeg også er fra Nordstrand og synes det er et flott sted å vokse opp.Er vel 3 rikeste bydelen i Oslo,stille og rolig,nær sjø og skog.Ikke de største sosiale problemene,men mange ulykkelige familier med mye penger..og flere har dødd de siste årene ja;( sistemann i høst..men vakkert sted da,store eplehager og nærme byen,skoler,butikker osv.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #5 Skrevet 22. april 2012 Jeg har jobbet på Ljan, der er det veldig bra foreldremiljø! Tror at det er mye mer snobbete om du kommer opp i Solveien og opp mot Bekkelaget og Ulvøya. Er jo veldig koselig område da :-) Vi bor på Godlia, har du overveid det eller Hellerud? Dette er gamle rolige villaområder som er veldig fine og ikke snobbete. Skogen er et steinkast unna... Og så er det jo litt billigere enn i Solveien... Ellers er kanskje Ulsrud også verdt å ta en titt på?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #6 Skrevet 22. april 2012 #5. Har du jobbet på`Ljan skole?? sønnen min skal begynne der.Flott her på ljan,mye koselige foreldre. Har selv gått på ljan skole,men lurer på hvordan miljøet der er nå.Vet du noe om det?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 #5. Har du jobbet på`Ljan skole?? sønnen min skal begynne der.Flott her på ljan,mye koselige foreldre. Har selv gått på ljan skole,men lurer på hvordan miljøet der er nå.Vet du noe om det? Har jobbet i skolekorpset. Har inntrykk av at skolen er veldig bra med gode lærere. Rektor er superflink, og skolen kommer jo stadig ut som en av de beste i landet :-) Så det tror jeg bare du skal glede deg til! :-)
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 ok tusen takk;) jeg gikk i korpset i 12 år selv.Mange år siden nå da. Visste ikke at skolen kom så godt ut,det er jo supert:)
Ziiona Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Første svaret du fikk stemmer ikke helt ang søndre nordstrand.. Bor der selv, og har funnet ut at det kommer veldig ann på hvilke område man ser på. Oppe på toppåsen, som forsåvidt er blitt et veldig attraktivt område, er en veldig liten andel utlendinger, og de som bor der er alle veldig gode i norsk.
NormaJean Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Jeg bor også i Søndre Nordstrand, er så lei av at folk skal komme bastante meninger som ikke stemmer med virkeligheten. Vi stortrives her. Har bodd i både på Nordtrand/Lambertseter, Ekeberg, Holmenkollen og sentrum. Det er ett godt internasjonalt miljø. I mitt nabolag som forøvrig er ett villastrøk bor det en god blanding av nordmenn og andre med innvandrer bakgrunn. Barnehagen er helt super. Mine barn lærer masse om andre kulturer samtidig som de er veldig bevisste på å feire norske høytider. I jula går alle barna i kirken, de muslimske også! Hver fredag får min yngste sønn enten pakistansk eller tyrkisk mat, helt fantastisk! Ble en litt lang forsvarstale, men blir så oppgitt noen ganger. Enkelte her inne virker som om de oppriktig mener at innvandrere er skadelige for ungene våres. Syns det er nesten værre å vokse opp i bydeler hvor andelen innvandrere er så lav at barna ikke får noe form input.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #11 Skrevet 22. april 2012 Ta en kikk på Grefsen/Kjelsås Fantastisk sted og bo og gode skoler
Emil & Røra Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Jeg har bodd på Nordstrand hele livet, med unntak av den prieoden jeg studerte hvor jeg bodde i byen. Norstrand har mindre variasjon innad med hensyn til sosiale lag og kulturell bakgrunn enn mange andre bydeler ja, men det varierer stort innen bydelen. Solveien er et utopisk sted å foreslå at noen bosetter seg hvis man ikke har veeeeldig god råd. Selv bor jeg på et Obos felt og selv der går rekkehuset jeg bor (135 km2) går for ca 5 millioner. Bosetter man seg i borettslagene som finnes rundt på Nordstrand får man naboer med ulik bakgrunn, levesett og holdninger, og det er også stort sett der man finenr de få "innvandrerne" i bydelen. At det skal være så stor risiko å bo i Oslo det må jeg le av - Oslo er så mye! Byene har sitt å slite med, landsbygda har sitt å slite med. Jeg jobber innenfor psykisk helse med barn fra hele landet så jeg utaler meg også på det grunnlaget.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 Jeg har nettopp flyttet til Lambertseter og jeg er født og oppvokst i Bærum og Holmenkollen og trives enda bedre her på Lambertseter! Nydelig utsikt, svære grøntområder, flotte barnehager og skoler. Hvite mennesker, gule mennesker, svarte mennesker og brune mennesker, men det er det da overalt jeg ser forvridd flest norske.. Å bo i Oslo med barn er ikke noe værre enn å bo noe annet sted med barn, dop og kriminalitet finnes overalt!
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 Jeg ser forøverig!! Ikke forvridd..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #15 Skrevet 22. april 2012 Veldig fint på Nordstrand Er vokst opp her, og bor nå på Ljan med samboer og barn.. Anbefales
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå