Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Dette er så dumt, flaut, irriterende, vondt og alle slags følelser på en gang.. Jeg sliter virkelig med å være fornøyd med meg selv! Der ligger sjalusien - jeg blir skikkelig sint og irritert inni meg når jeg ser andre tynne perfekte jenter, når jeg ikke ser slik ut! Jeg har jobbet så hardt med å slanke meg etter jeg ble mor for to år siden, men magen er totalt runert, masse store strekkmerker som har gjort hele magen til en skikkelig slappfisk! Jeg er så misfornøyd med meg selv, at jeg blir skikkelig sjalu på de som ser bedre ut enn meg!! Dette går jo bare ikke ann, jeg takler omtrent ikke at det kommer undertøysreklame på tv uten at jeg kjenner det stikker i meg - og blir iallefall skikkelig sint inni meg hvis mannen min ser det! Jeg føler meg rett og slett ikke bra nok for mannen min. Vi har ikke vært ilag i mange år, men føler allikevel meg ikke trygg, for jeg er ikke fornøyd med meg selv. Jeg har så lyst til å ta fettoperasjon, men har ikke råd! Har noen gode råd om hvordan jeg kan få det bedre med meg selv? Jeg har prøvd å slanke meg, jeg trener aktivt en gang i uka fast, og har gått ned mye mer enn jeg la på meg under svangerskapet (veier nå 68 kg). Det er så vondt, når man er i starten av 20-åra og ser ut som ei på 70 år.. Og jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, for det knekker meg snart innvendig!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Du gjør mye rett allerede, resten sitter i hodet på deg selv! Kanskje du burde prøve kognitiv terapi? Trenger ikke å oppsøke en psykolog for å få hjelp, mye man kan gjøre med selvhjelpsbøker og vilje. Be the change you want. "Det er ikke hvordan man har det men hvordan man tar det" osv osv. Dette klarer du, bare du VIL! Det er ikke noe galt med deg, men med ditt syn på deg selv i forhold til andre...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Du veier 68 kilo... Det er ikke all verdens. Det er det jeg håper å bli når jeg er ferdig med slankingen min... Take a chill pill. Slik er det å være mor. Regner med du synes det er verdt det? Du får trøste deg med at du sannsynligvis får mer selvtillit etterhvert som du blir eldre.. Operasjon er i alle fall ikke svaret.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Jammen jeg er 1,64 høy, så 68 kg er jo ikke lite på meg slik sett. Jeg har kraftige lår som jeg er KJEMPE fornøyd med, jeg har NYDELIG hår! jeg sliter bare med magen, brystene og haken - jeg innser det selv at jeg ikke kan oppføre meg slik, det går jo utover forholdet til meg og mannen min og - selvfølgelig var det verdt alle strekkmerker og kiloer for å få det nydelige barnet, men nå har jeg jobbet med kroppen så lenge, og magen vil ikke forandre seg. Den henger, den er slapp, finns ingen muskler i den da jeg prøver å stramme! Dette er så fælt. Jeg klarer ikke å slutte å fokusere på det! Jeg legger det på hyllen innimellom i et kvarters tid, eller et par timer, men så kommer jeg på det igjen, da jeg ser alle andre flotte perfekte jenter. Og det gjør så vondt. Jeg veit ikke hvor jeg skal starte med å endre på dette, eller hva jeg skal gjøre. Dette har vært et problem så lenge, at det er ikke bare å ta det med ro og ikke tenke noe på det..
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Du gjør mye rett allerede, resten sitter i hodet på deg selv! Kanskje du burde prøve kognitiv terapi? Trenger ikke å oppsøke en psykolog for å få hjelp, mye man kan gjøre med selvhjelpsbøker og vilje. Be the change you want. "Det er ikke hvordan man har det men hvordan man tar det" osv osv. Dette klarer du, bare du VIL! Det er ikke noe galt med deg, men med ditt syn på deg selv i forhold til andre... Dette fungerer som jojo-slanking for meg - det hjelper en liten periode, så kommer det igjen for fullt Skjønner ikke hvorfor det skal være sånn, det er så vondt!
marsgutt 2013 Skrevet 22. april 2012 #7 Skrevet 22. april 2012 Jammen jeg er 1,64 høy, så 68 kg er jo ikke lite på meg slik sett. Jeg har kraftige lår som jeg er KJEMPE fornøyd med, jeg har NYDELIG hår! jeg sliter bare med magen, brystene og haken - jeg innser det selv at jeg ikke kan oppføre meg slik, det går jo utover forholdet til meg og mannen min og - selvfølgelig var det verdt alle strekkmerker og kiloer for å få det nydelige barnet, men nå har jeg jobbet med kroppen så lenge, og magen vil ikke forandre seg. Den henger, den er slapp, finns ingen muskler i den da jeg prøver å stramme! Dette er så fælt. Jeg klarer ikke å slutte å fokusere på det! Jeg legger det på hyllen innimellom i et kvarters tid, eller et par timer, men så kommer jeg på det igjen, da jeg ser alle andre flotte perfekte jenter. Og det gjør så vondt. Jeg veit ikke hvor jeg skal starte med å endre på dette, eller hva jeg skal gjøre. Dette har vært et problem så lenge, at det er ikke bare å ta det med ro og ikke tenke noe på det.. jeg er samme lengde som deg og veide rundt 62 kilo da jeg fikk min datter. jeg har altid hadd vansker med og lakt på meg og skulle gjerne hadd di kiloene du har. hvis det er magen du har størst problem me så er det trening som gjelder. snakk med en trener på trenings studio så kan han sette opp et program til deg. er ikke sikkert du merker det på kiolene men merker fort på cm at d hjelper med trening.
Gjest Verpehøna Skrevet 22. april 2012 #8 Skrevet 22. april 2012 Huff Det er utrolig kjedelig å ha jobbet masse for en ting, også merker man ikke forskjell selv! Du sier at du trener en gang i uka, kanskje du kunne økt dette til to, tre ganger? Vær også påpasselig med at du spiser nok og riktig! Proteiner i fleng og fett og karbo. Jeg anbefaler at du kutter ut badevekten og finner frem målebåndet, muskler veier mer enn fett og det er muskler du vil ha Haken kan strammes opp ved å holde på brystet og heve haken, slik at du ser litt ut som en fisk på land hehe. Har du spurt mannen din om han helt ærlig kan fortelle deg hvordan han synes kroppen din ser ut? Kanskje han synes du er vakker, også går du rundt og bekymrer deg for det motsatte. Eller spør noen nære venner/familie om det samme. Du kan ta et helfigurbilde av deg selv en gang i måneden og på den måten se om det er forskjell. Jeg håper du får til dette!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #9 Skrevet 22. april 2012 Jeg skjønner at dette er tøft for deg, men vil bare si at de fleste som har fått barn har samme type kropp som deg. Jeg var den i vennegjengen min med stram,trent mage, som så helt smashing ut. Dems ord:P Men så fikk jeg barn, og kroppen forfalt litt. Jeg sliter nok ikke sånn med det som du gjør, men det er klart jeg savner den kroppen jeg hadde før. det er lov og det er helt normalt. Du gjør veldig mye riktig. med at du trener og spiser sunt. Det du kan gjøre er å få veiledning på treningsstudioet om hvordan du kan trene spesielt på magen. øvelser som egner seg perfekt for en mage som har blitt slapp. Det finnes langt flere øvelser enn bare situps. Vet ikke om du allerede har gjort dette, men bare et tips. Så vil jeg igjen si at det er nok mer vanlig å ha samme problemer med magen som du har når man har fått barn, enn å komme hjem like slank og fin hjem fra sykehuset. flertallet må jobbe, og jobbe hardt for å komme dit dem var. Noen tar den kampen, andre ikke. Jeg tror også mannen din elsker deg for den du er. Og skulle han ikke gjøre det lenger på grunn av magen din som har fått sitt utfall fordi du har båret deres barn. da er han ikke noe å samle på. lykke til:)
MrsMilla Skrevet 22. april 2012 #10 Skrevet 22. april 2012 Skjønner deg godt jeg. Har også perioder jeg føler meg litt sånn, om ikke så ille som du gjør muligens. For meg så funker det med en skikkelig joggetur, spise skikkelig sunt, og ikke spise snop. Da har jeg jo gjort mitt, og føler at kroppen fungerer, og på denne måten går man også ned i vekt og blir strammere - som hjelper mye. Vektløfting er også bra for å stramme opp, men det viktigste er endorfinene som slippes i kroppen etter trening som gir en lykkefølelse og bedre selvtillit. Kanskje en liten bli-ny-dag vil hjelpe for deg? Ta en tur til frisøren, en kafetur med venninner, noe nye klær, litt sunn mat og litt trening for endorfinenes skyld? Men mannen din skal du ikke tenke så mye på, han skal være glad for barnet dere har fått - og godta kostnaden for dette.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #11 Skrevet 22. april 2012 synes du skal jobbe med sjalusien jeg, for når du er sjalu på noen, så sier du automatisk nei til deg selv... nei til at du ikke kan få sånn kropp... men det kan du! finnes flere teknikker for å kvitte seg med sjalusi. også kanskje begynne å lære deg å være glad i deg selv... for når du er glad i deg selv. tar du automatisk rette valg av mat, aktivitet osv... bare en liten tanke kjære deg!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #12 Skrevet 22. april 2012 Ta deg en tur til Tallinn. Fertilitas. Her får du fikset det du vil for en billig penge. Flinke er de også! Vi er 3 stk fra samme området som har vært der og fått div utført. Bare positivt å si. Nå husker ikke jeg hva de andre har betalt for sitt, men jeg betalte bare 26000,- for reise og operasjon (full mageplastikk + fettsuging lår). Men så er det en idè å være ferdig med barn før en begynner på dette ...
Tigerpote Skrevet 22. april 2012 #13 Skrevet 22. april 2012 Det sitter i hodet, vektmessig er du knapt overvektig. Om magen er så ille så kan du faktisk få dekket mageplastikk her i Norge.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger - Det varmer veldig, og hjelper MYE på både humør, mot og ikke minst å føle meg bedre enn hva jeg til vanligvis gjør! Jeg tror nok jeg får dekket operasjon i Norge - mora mi slet med samme problem og fikk dekket operasjon. Men jeg vil ikke ha en slik operasjon, eller bruke penger på utseendet mitt før jeg er ferdig med å få barn - vi vil iallefall ha en til! Det er bare så vondt å se at magen ikke forandrer seg noe særlig. Altså, jeg har blitt MYE tynnere rundt magen osv siden fødselen, jeg veide ca 97(?) kg rett før fødsel, og veier jo 68 kg nå, så jeg har jo absolutt fått av meg mye! Og jeg er fornøyd med meg slik sett - det er bare magen, den er virkelig et stort problem! Jeg får den bare ikke stram, ikke litt en gang! Den er så slapp at det er forferdelig! Jeg er flink med kosthold, jeg har heldigvis fått den gaven at jeg ikke liker sjokolade!! Og er heller ikke noe særlig glad i annen godteri eller potetgull, heller ikke brus. Brus kuttet jeg helt ut etter fødselen. Jeg skulle gjerne ha trenet mer enn hva jeg gjør, men jeg har rett og slett ikke tid! Det er så mye som skjer på ei uke, er bare onsdager og fredager jeg har litt ledigtid på kveldene, ellers går hverdagene i ett.. :/ Men, finns det noen øvelser som går an å gjøre feks hjemme, uten å måtte legge så mye i det? Med tanke på tid til deg osv? Går det i det heletatt ann å Stramme inn en såpass slapp mage? For tro meg, den er SLAPP!!!! Huff..
Gjest Verpehøna Skrevet 23. april 2012 #15 Skrevet 23. april 2012 http://cathrineslilleboble.blogg.no/ Her er det masse fine øvelser som du kan gjøre hjemme. Du kan for eksempel bruke to 1 1/2 liters flasker som vekter på skuldrene når du gjør knebøy og utfall så blir det litt tyngre. Udos Choise og omega 3 er gode oljer som hjelper huden til å bli mer elastisk, slik at magen din kanskje vil få en liten boost. Uff, jeg ønsker deg masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå