Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Jeg liker ikke å få barn i begynnelsen av året, men man vet jo ikke med sikkerhet når man kan bli gravid for nå har jeg prøvd å få barn i 3 mnd, men uten hell. Har blitt gravid på første forsøk 2 ganger før.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Jeg har to januarbarn. Stort sett spiller ikke fødselsmåneden noen som helst rolle. Helt fint med både fødsel og barseltid i januar/februar. Ellers: - Barnet vil bli eldst i klassen - det kan være en fordel eller en ulempe alt ettersom. - Ikke optimalt i fh til barnehageopptak - men ikke det verste heller, de har jo ofte en "andrerunde" med barn som får starte i januar. - Barnet vil antagelig lære å gå mens det er vinter, dét synes jeg egentlig var det verste med januarbarn. Gåtrening ville vært mye greiere ute. Men som sagt: Alt i alt spiller det null rolle.
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Hvis du føder før tiden kan det bli desemberbarn. Kjipt mtp barnehageplass. Bra for barnet å ha bursdag tidlig på året - særlig mtp skolestart. Ellers kommer jeg ikke på noe av særlig betydning. Har selv en som er født i januar og en i desember...
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Jeg ville heller hatt et januarbarn enn et desemberbarn hvis jeg kunne velge. Heller en som er eldst i klassen enn en som er yngst. Det er stor forskjell å være 5,5år og 6,5år når man begynner på skolen. Det er også kjedelig for barnet å være den siste som har bursdag og kan kjøre moped, kjøre bil, gå ut på byen (selvom man kanskje bør være fornøyd med det siste som mor...). I forhold til når på året det er best/verst å være høygravid, ha en liten baby osv tror jeg det er fordeler og ulemper ved alt, så det hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt.
Eeniemeenie Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 - Ulemper : Man kan ikke drikke akevitt eller nyte et glass alkohol i jula mens man går høygravid :-p - Kaldt å gå tur de første ukene. Men thats it Har en født i januar selv.
3 er nok! Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Jeg er enig i alt som er nevnt over her mtp Bhg plass (negativt) og skolestart (positivt). I fht gåtrening hadde vi ingen spesielle utfordringer, men jeg har heller ikke noe å sammenligne med. Jeg har et januarbarn og irriterer meg over en liten ting (som barnet selv ennå ikke høyst lagt merke til, men det gjør hun nok om noen år); til jul får hun bare en "halv" julegave fra flere i familien, så får hun resten til bursdagen sin, mens hennes søskenbarn som alle har bursdag mellom mai og august får "hele" gaven til jul og noe annet til bursdagen sin. Til jul i fjor fikk hun f.eks en tallerken, og hun fikk koppen (sett)i bursdagsgave. De andre fikk begge deler til jul. Det var flere som gjorde slik. Ingen big deal, jeg synes bare det er spesielt.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Det hørtes litt sært ut det med gavene. Det går jo rett og slett ikke å gjøre forskjell på barna. En skikkelig uting. Det er fordeler og ulemper med alle mnd vil jeg tro. Jeg er enig med alle som sier at desemberbarn ikke er helt heldig. Selv er jeg slutten av november og synes ikke det har vært noe særlig.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 En stor ulempe med barnehage..må jo ha barnet hjemme til hun er 1,5 år og det kan bli problemerer i forhold til jobb. Ulempe at det er så kaldt også,ikke like hyggelig å trille på tur i 10-. Større sjanse for at babyen blir syk/forskjølet RS virus ol. Ikke noe særlig å ta med``nyfødt``baby på vinterferie i februar. Man legger ekstra på seg den jula;) Fordel: man kan gå ned noen kilo til sommeren. Man kan bare være inne hvis man liker det. Man får da kontantstøtte og barnebidrag i 8 mnd hvis man kan barnet hjemme til august året etter.
Petetatismos Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Jeg har januar og februar barn. Det eneste jeg tenker på er kjedelig er at bursdag og jul er så nære hverandre at gaver er et slit; både økonomisk og tematisk ( sommer ting; sykkel, basseng, hoppematte etc) kjøper man ikke i vintermånedene og derfor blir det ekstra utgift, og at det hadde vært morsomt med gaver hver 6 mnd ....men dette er det eneste negative når jeg tenker meg om...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå