Gå til innhold

Dersom man er virkelig god i data...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva man egentlig kan finne ut dersom man er virkelig god i data. Jeg tenker på de som har høy utdanning i noe data (master) og i tillegg har data som hovedinteresse... Hva kan man finne ut, da, som ikke ligger åpent på nettet? Kan man f.eks. finne ut hva folk man har nick eller mailadressen til heter, hvor de bor, om samme person har flere ulike nick og hvilke osv.? Ja, generelt, hva går det egnetlig an å finne ut, hvis man kan mye og bruker mye tid på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tullmusa83
Skrevet

Æh høres ut som du tenker på hackere, crackere og netttstalkere. Disse er sjelden utdannet og finnes det et hull i sikkerheten på diverse systemer de vil inn på finner de gjerne disse og kan finne ut skremmende mye. De som er utdannet innen it har som regel lært seg å lage data programmer, å vedlikeholde data osv osv som vi faktisk har nytte av

Skrevet

Hackere kan finne ut omtrent hva de vil, hvis de er skikkelig dyktige. Men man behøver da ikke ha utdanning innen data for å være en god hacker- eller omvendt.

Jeg har en kompis som har kommet seg inn i sikkerhetssystemene til diverse lands myndigheter (han er ikke norsk), nå jobber han for et av disse, nettopp fordi de har funnet ut at det er bedre å ha ham med på laget enn å prøve å stanse ham. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...