Ikkesåallerværst Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Dere som har hatt veldig ulike fødsler ifht termin, har dere da mistanke om at terminen ikke var helt riktig, eller har babyene vært estimert til å være ulike til termin? Og et litt lengre spørsmål.. Hvordan var første og andre fødsel ulik? Jeg lurer spesielt på latensfase, siste tiden før full åpning, og hvordan dere opplevde det annerledes smertemessig og når der gjelder mestring. Jada, litt detaljert. Gruer meg SINNSYKT. Termin om en uke..
Junifrue Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Jeg fødte 3 uker før termin. Ul-terminen stemte veldig bra med min menstermin, var bare 1 dag forskjell:) Hadde absolutt ingen mistanke og ingen forvarsel. Trodde nesten ikke på det før jeg måtte presse:p Når det gjelder ditt andre spørmål så kan jeg nok ikke hjelpe deg siden jeg bare har ett barn:)
Dini Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Jeg fødte 11 dager før UL-termin(men på mens-termin), vannet gikk 14 dager før UL-termin, slimproppen 15 dager før UL-termin og dagen før slimproppen gikk hadde vi sex. Vet ikke hva som spilte en rolle.. Jeg var rimelig sikker på at jeg kom til å få barnet på mens-termin, men jeg tenkte EGENTLIG at siden jeg tenkte det var det nesten garantert at jeg kom til å gå over siden jeg var førstegangsfødende. Var i fødsel i 70 timer, med vannavgang 3 ganger, rier avogpå og inn på sykehuset 6 ganger før jeg ENDELIG fikk lov å få fødestue i time 69 da det ble bestemt hasetsnitt. Min ble estimert til å være ca 3800 5 dager før hun kom, men hun kom ut nesten 4,5 kg. Selve riene var ikke så ille som jeg hadde trodd, men nå skal ikke jeg snakke da jeg "bare" kom opp i 6 cm til slutt.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 "Var i fødsel i 70 timer". Må du slutte å lyve og å skremme vannet av folk! En er ikke I FøDSEL så lenge!! Mulig du ikke rekner å være i fødsel på samme måte som de gjør på sykehuset. Eller dvs tydligvis ikke.. Ta deg sammen, og slutt og skriv sånne ting som direkte skremmer oss som gruer oss som h.... til fødsel. å så om vi ikke skal bekymre oss for dagesvis "i fødsel" også.
Underveis --> Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Mine fødsler var ganske like, eller, de utviklet seg likt. Den store forskjellen var at vannet gikk med lillebror og det var misfarget. Det var egentlig greit, for da bør barnet ut onen rimelig tid. Sånn apropos lang latensfase ;-) Min latensfase var utrooooolig lang første gang. Dvs at jeg aldri kom meg over den og måtte til slutt puffes i gang med drypp. Slik sett så var også jeg "i fødsel" i nesten fire døgn. Maserier uten lange nok pauser :-S Søvnløshet er jo en kjent torturmetode! Denne gangen gikk det samme vei. Gikk utrolig sakte, med vonde rier og måtte få drupp. Da valgte jeg epidural, for den intense smerten orket jeg ikke en gang til! En ting er sikkert: jeg skal aldri føde uten epidural igjen (om det blir flere). Lillebror var også stjernekikker, men denne gangen ble det ikke vakum, enda han atpåtil kom med armen over hodet som Supermann! Var i kanonform etterpå, og har vært i kjempeform siden også. Barnet var også sprek helt fra han kom ut, og det var jo ekstra deilig :-) Det skal nevnes at jeg på forhånd hadde gjort en avtale med sykehuset om ikke å gå med masrier i mer enn to døgn dersom det samme skulle skje igjen. Menstermin og ul-termin var samme dag på nr 1. Det startet helvete to dager over termin. Denne gangen var menstermin to dager etter ul-terminen og fødselen startet da. Tok forøvrig 12 timer fra vannet gikk til han var ute denne gang. På drypp tok det bare et par for meg å gå fra 4 til 10 cm. Glad jeg tok den epiduraleb, gitt 8-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå