Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Fikk lettere sjokk, men hadde jo hatt små mistanker. Jeg er storrøyker Har ikke tatt en eneste røyk i dag, kasta det jeg hadde. Kjenner jeg sliter, men sier til meg selv at jeg får penere hud, tenner, friskere pust, lukter ikke drit lenger, sparer penger og ikke minst er det jo det beste for fosteret i magen.. Er bare så sinnsykt redd for at jeg skal sprekke
Gjest Miryks Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 For det første, gratulerer! Og gratulerer igjen, du er kjempeflink!! Det kommer til å gå bra. Litt slitsomt og jævlig, men ha en du kan ringe og blåse ut til. Kjøp frukt eller noe annet (sunt) å bite i den første uka. Har ikke røyka selv, så har aldri vært i den situasjonen. Men har en gubbe som har slutta på dagen. Jeg går heller gjennom et par fødsler til, for å si det sånn
lille-my-april Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Endelig en røyker som har forstått at en ikke kan fortsette som før. Kjempebra! Dette klarer du nok helt fint! Tenk på spiren i magen.
Underveis --> Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Har også sluttet ved graviditet, og jeg synes det er mye enklere å slutte av hensyn til barnet, enn alle andre argumenter man kjenner så godt. Begynte igjen etter førstemann var først, men denne gangen sluttet jeg faktisk før jeg ble gravid og nå, etter fødsel, tenker jeg ikke på det. Mye enklere når man er rundt andre som heller ikke røyker, selvfølgelig. Drikk vann, det hjalp meg veldig,og bruk tiden til hvasomhelt. Man får jo plutselig så mye TID! Det er verst de første to ukene, men som du sikkert vet, så er det en større mental utfordring enn egentlige fysiske abstinenser. Da jeg sluttet denne gang var det virkelig lett som bare det. Hold ut, og tenk på barnet. Jeg sluttet forøvrig for andre gang da poden begynte å prate og bli bevisst på at mamma "gikk ut". Vil ikke at han skal huske meg som en røyker :-S ...ja, og det er forøvrig helt riktig å bare hive alt på en gang! Cold turkey!
Frk.Karidotter Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Gratulerer! Du er kjempeflink! STÅ PÅ!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Gratulerer HI, med en spire, og med en røykfri dag! Jeg har vært og er ennå, i uke 34, røyker. Ikke storrøyker, men dog. Derfor velger jeg å signere anonymt, regner med å få pepper! Synes det blir dumt å si at "endelig en som forstår at man ikke kan holde på slik.." eller hva det nå sto der. Det er jo ikke slik at de som fortsetter å røyke gjør det fordi de ikke vet bedre, eller fordi de ønsker så sterkt å skade spiren. De som har klart å slutte ser ikke problemene, og det er greit nok det, men det blir fryktelig teit å dømme andre når man ikke vet grunnen bak.. Så det så! Tenk bare, etter 24 timer uten røyk er oksygentilførselen til fosteret igjen optimal! Etter 3 døgn begynner flimmerhårene å restituere seg. Husker ikke akkurat, men etter relativt kort tid er faren for hjerte og karsykdommer betydelig redusert! Tenk positive tanker, og blir det for ille; velg heller å kjøpe en pk med nikotinplaster enn å suge dritten ned i lungene! Jeg heier på deg, og håper du lykkes bedre enn meg!
Tigerpote Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Gratulerer og lykke til! Jeg testet positivt med første på en fredag og gav meg selv tid til søndag ved midnatt før jeg stumpet røyken for godt Har ikke rørt en sigarett på over 3 år nå Dette klarer du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå