Gå til innhold

er det riktig å bruke fortid mot meg.???

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter i en vanskelig situasjon.

kan familievern kontoret bruke min fortid mot meg. allså før jeg fikk barn.

fortid som innebærer at jeg som 18 år måtte bryte kontakten med min far pga hans valg. han kastet meg ut på gata. ville heller ha sex enn å ha barna sine. broren min ble også kastet ut.

pga jeg brøt kontaktet med min far så mener familievernkontoret at vi ikke har nok familie rundt barna våre, så de krever at svigers skal se barna ofte. oftere enn hva vi har tid til.

vi har enda mye familie rundt oss. + jobber.

barna våre har det bra.

vi går til familievernkontoret med familien til mannen.

virker som de hadde bestemt etter at en i familien til mannen ringte dit at nå var alt min skyld å pga min fortid så skal ikke jeg ha noe å si på hvor barna mine er.

fortiden min har da ingenting med at svigers ikke klarer å være der for barna eller sønnen sin. de ødelegger sønnen sin.

jeg og mannen min er gift. kommer til å holde sammen også. vi jobber hardt for å ha hverandre. å at barna skal kunne ha begge foreldrene sine.

jeg er så lei av det tullet til svigers.

jeg skal til en annen psykolog til uka. trenger å prate.

det jeg lurer på her er. kan fortiden min brukes mot meg??

jeg er imot svigers skal ha så mye med barna her. de gjør ikke ting som er i barnas beste intresse.

legger ut bilder, og dritt om barna på nette. baksnakker barnebarna sine.

de er ikke her når barna har bursdag eller jul. aldri brydd seg.

til nå har de møtt barna kansje hver 3-4 måned. minste kjenner de ikke.

de bruker imot oss hver gang de ser barna. og hver gang de har sittet barnevakt. også at de var der når vi fikk sistemann for å passe eldste.

jeg fødte hjemme. og tilogmed det bruker de imot meg.

utrolig slitsomt.

disse menneksene har ikke gjort noe annet de siste 4 åra enn å prate dritt om meg til mannen. mannen går til min familie ikke til sin egen når de er noe han vil prate om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjønte jeg faktisk veldig lite av.

Du og mannen er gift og har ikke problemer dere imellom, men dere går til familievernkontoret med hans familie? Hvorfor i alle dager gjør dere det?

Om dere ser svigerforeldrene dine hver tredje eller fjerde måned og er fornøyd med det, hvorfor skal familievernkontoret legge seg i det?

Familievernkontoret kan ikke bestemme noe som helst de, men de skal være en utenforstående part som ikke tar parti, de skal veileder dere i samtalen så alle parter blir hørt uten at det blir krangel og bråk. Så kan de komme med forslag til løsninger om dere kjører dere helt fast, men de kan ikke bestemme noe som helst. De kan ikke bruke fortiden mot deg eller bestemme noe som helst over hodet på deg (eller mannen din).

Du og mannen din i sammen bestemmer hvor mye barna deres skal være sammen med besteforeldrene sine, ikke familievernkontoret.

Skrevet

da gjer dei ikkje en god nok jobb, men skal ikkje bruke fortid mot deg.. det sier seg jo sjølv og det er jo naturlig at man kutter dårlige mennesker rundt seg.. så bare stå på ditt og for all del alle som sprøyter gift inn i familien din kutter du ut med en gang... masse masse lykke til.. dette kommer til å gå kjempe bra =)

Skrevet

Dette høres veldig ut som familievernkontoret i hamar.. De er fæle til å "velge siden" til den som tar kontakt..

Skrevet

Dette skjønte jeg faktisk veldig lite av.

Du og mannen er gift og har ikke problemer dere imellom, men dere går til familievernkontoret med hans familie? Hvorfor i alle dager gjør dere det?

Om dere ser svigerforeldrene dine hver tredje eller fjerde måned og er fornøyd med det, hvorfor skal familievernkontoret legge seg i det?

Familievernkontoret kan ikke bestemme noe som helst de, men de skal være en utenforstående part som ikke tar parti, de skal veileder dere i samtalen så alle parter blir hørt uten at det blir krangel og bråk. Så kan de komme med forslag til løsninger om dere kjører dere helt fast, men de kan ikke bestemme noe som helst. De kan ikke bruke fortiden mot deg eller bestemme noe som helst over hodet på deg (eller mannen din).

Du og mannen din i sammen bestemmer hvor mye barna deres skal være sammen med besteforeldrene sine, ikke familievernkontoret.

vi går til for å kunne gå bedre overrens med familien til mannen. familien hans har meninger på hvordan vi lever. og gjør det tydelig. de lager så mye krangel å bråk av det ikke er levbart.

familiekontoret ble kontaktet for å løse dette.

eneste de bryr seg om er at svigers har rett.

jeg er ikke den eneste som reagerer på svigers. alle rundt meg reagerer sterkt og har sett hvordan de holder på. bråker foran barna våre.

familievernkontoret mener at barna ikke har det bra med å bare bli sosialisert i barnehage, med venner, vennene våre. og min familie. familien til mannen skal være der og de skal være der ofte.

familievernkontoret har gjort dette verre,. utrolig mye verre enn det var før vi begynte å gå dit.

hi

Skrevet

Dette høres veldig ut som familievernkontoret i hamar.. De er fæle til å "velge siden" til den som tar kontakt..

østfold familievern kontor.

Skrevet

Da får dere vel bare slutte å gå dit!

Om ting ikke har blitt bedre så får dere si det da, at disse samtalene fører ingen steder hen så det er best å avslutte.

Hvorfor i alle dager skal svigerforeldrene deres diktere hvordan dere skal leve deres liv? Det trenger dere ikke finne dere i i det hele tatt.

Mannen din får fortelle hvor skapet skal stå, de kan møte barnebarna på deres premisser. De skal holde munn om de ikke har noe positivt å si, ellers kan de holde seg unna! Så enkelt og så vanskelig er det.

Mannen din må rett og slett sette grenser og forlange at de blir overholdt. Dere trenger ikke svigerforeldrene dine i livet deres om de bare tilfører krangel, spetakkel og bråk.

Skrevet

Øøøh...som resten sier, familieverns kontoret kan ikke bestemte noe. De er bare med på å forslår løsninger. At ungene MÅ sosialiseremed han mannen din også, å at barnehage, din familie, venner og osv ikke er nok?! Unnskyld meg altså, er de dopa hele gjengen som kan si noe sånt? Nå setter jeg denne på spissen da: så vist ungene ble misbrukt av de på noen som helst måte. Så har de rett med å ha noe å gjøre med barna?! Em.dere er foreldrene, ikke de. De skal bare være glad for å være med barna. Jeg hadde blokkert de ut av livet, slik jeg har gjort med EN av mine.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Syns jeg husker et par innlegg du har hatt om dette før, mulig jeg tar feil..

Men nei, fvk kan ikke bruke dette imot deg. Som jeg svarte i forrige tråd, de har ingen rettigheter ang barnebarna.

Dere er voksne mennesker, og mannen din får bare sette ned foten ovenfor familien sin. Dette er HANS side av slekta, DU skal ikke trenge å krangle med svigers. Er det problemer med hans familie får han ordne opp, og du rydder opp om det gjelder din familie.

Fvk er frivillig (med mindre man er dømt i retten til å gå dit f.eks i barnefordelingssaker), så her hadde jeg bare gitt faen i å møte opp. La mannen din kjempe denne kampen. ;)

Skrevet

* sosialiseres med mannen sin familie også*

Skrevet

ØØØh...som resten sier, familieverns kontoret kan ikke bestemte noe. De er bare med på å forslår lØsninger. At ungene Må sosialiseremed han mannen din også, å at barnehage, din familie, venner og osv ikke er nok?! Unnskyld meg altså, er de dopa hele gjengen som kan si noe sånt? Nå setter jeg denne på spissen da: så vist ungene ble misbrukt av de på noen som helst måte. Så har de rett med å ha noe å gjØre med barna?! Em.dere er foreldrene, ikke de. De skal bare være glad for å være med barna. Jeg hadde blokkert de ut av livet, slik jeg har gjort med EN av mine.

jeg vil gjerne fjerne dem fra livet vårt. men mannen vil ikke. det er snakk om alle han har i familien da. ikke snakk om en men mange.

skjØnner at det er hardt. syns det er hardt selv å ikke ha pappa.

regner med at med tiden så skjØnner mannen ut at slik kan det ikke holde på.

han er en snill mann å vill alle bare godt. han fortjener å ha de han er glad i. men fortjener å bli bedre behandlet enn dette.

Skrevet

ØØØh...som resten sier, familieverns kontoret kan ikke bestemte noe. De er bare med på å forslår lØsninger. At ungene Må sosialiseremed han mannen din også, å at barnehage, din familie, venner og osv ikke er nok?! Unnskyld meg altså, er de dopa hele gjengen som kan si noe sånt? Nå setter jeg denne på spissen da: så vist ungene ble misbrukt av de på noen som helst måte. Så har de rett med å ha noe å gjØre med barna?! Em.dere er foreldrene, ikke de. De skal bare være glad for å være med barna. Jeg hadde blokkert de ut av livet, slik jeg har gjort med EN av mine.

jeg vil gjerne fjerne dem fra livet vårt. men mannen vil ikke. det er snakk om alle han har i familien da. ikke snakk om en men mange.

skjØnner at det er hardt. syns det er hardt selv å ikke ha pappa.

regner med at med tiden så skjØnner mannen ut at slik kan det ikke holde på.

han er en snill mann å vill alle bare godt. han fortjener å ha de han er glad i. men fortjener å bli bedre behandlet enn dette.

De kan så absolutt IKKE bruke fortiden mot deg, for noe tull. Virker som om hele gjengen på det familievernkontoret er mentalt tilbakestående. Ville vurdert å kanskje finne ett privat alternativ.

Har du råd , kan du stille med en advokat på mØtet, da skal du får se at pipen får en annen låt.

Skrevet

Hjelpes for ei suppe.

Jeg får det ikke til å stemme at FVK kommer med slike råd. Jeg ville bedt om ny saksbehandler rett og slett, og faktisk klaget dette inn. Det er frivillig gå der så tror ikke jeg hadde møtt opp noe mer.

Har en kollega med en psyk mor. Hun meldte datteren til barnevernet på grunnlag av at barnebarna ikke hadde det godt, ikke fikk se familien osv. Min kollega fikk tlf fra barnevernet og når hun fortalte at bestemoren ikke fikk se barnebarna sine fordi hun pratet stygt om dem som foreldre til barna og var ustabil. Hun fortalte at dette var en avgjørelse hun og mannen var enig i da de anså det som det beste for barna. Beskjeden fra bv var at de pga ordlegging i bekymringen hadde tenkt noe sånt lå bak og at dette var helt opp til foreldrene. De henla saken!

Jeg syns fryktelig synd på deg samtidig som jeg får lyst å riste deg;) Ingen kan tvinge deg til å sende barna til svigerforeldrene dine annenhver helg. Da må det komme komme fra barnevernet som et tvunget tiltak om avlastning og selv da kan du være med bestemme hvem de skal være hos;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...