Gå til innhold

Hva syns dere om å gi penger i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så drita lei alle disse lekene, ungene har for mye og når de får masse småleker blir det nesten ikke tatt i. Det blir åpnet og slengt til side og tar bare opp masse plass og lager rot. Hvorfor gir man ikke heller penger? Da kan ungene kjøpe seg en fin ting eller tom spare. Hva syns dere andre om dette? Er vi sære?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske vanlig i vår omgangskrets. Både i fjor og i år fikk jr penger hos flere av kompisene. Han er 8 år.

Synes det er veldig greit, for det er ikke så mye man får for en hundrings - og mange leker blir ødelagt før de kommer ut av pakken. Det er også greit å slippe å bytte4-5 legopakker fordi han får dobbelt eller har dem fra før.

Skrevet

Ja takk, begge deler.

Man gir det man har lyst til å gi.

Selv så synes jeg alle disse smålekene er utrolig spennende, og gleder meg nesten like mye til ungenes bursdager som de gjør selv. Mulig foreldrene i vår barnehage er uvanlig flinke til å kjøpe gaver, jeg vet ikke jeg, men har enda til gode å få noe dårlig som ikke blir brukt. Kanskje med unntak av en bil hvor alderen var totalt bommet på.

Penger er fint når barna er så store at de skjønner verdien av dem, og selv skjønner hva man kan forvente å kunne få kjøpe for dem,.

Skrevet

Jeg gir stort sett alltid penger, men legger det i et fint kort da!

Skrevet

I barnehagealder er det pakker som gjelder altså, tror både 3 og 5 åringene mine hadde blitt veldig skuffet om alle de små gjestene kom med konvolutter og penger...

Men når de begynner på skolen er det vanlig å ønske seg penger, har selv en i 2. og en i 5.klasse og der ønsker stort sett alle seg penger.

Begge mine synes det er greit med en gave også da, kjedelig med bare konvolutter. Da eldste var i en bursdag forrige uke kjøpte han en blyant og et viskelær med Angry Birds på og la i en eske sammen med en 50-lapp og pakket det inn.

Da 2.klassingen min ble 8 år hadde han klassefest og ba hele klassen, av 24 elever var det 3 som kom med gave, resten ga penger. Han ble jo rik :)

Skrevet

Her er ungene veldig glade i begge deler, men når de bare får penger er det litt kjedelig for bursdag da får en gaver.

De får heldigvis gaver som de bruker og ikke bare blir liggende og slenge etterpå. 7åring fikk faktisk endel praktiske gaver sist hun hadde bursdag, og de ble hun kjempe glad for. Refleksen som er en søt liten bamse, blir lekt og snakket med hver dag hun tar på seg jakka feks.

Skrevet

Her gir en begge deler til barn fra 4 år og oppover. Ingen som har vært misfornøyd hittil:)

Skrevet

Fordi det er upersonlig og forferselig kjedelig for bursdagsbarnet! Skjønner at foreldrene synes det er ok, men ungene er nok ikke enige (i hvertfall ikke før godt opp i skolealder).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...