Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 går dere i tog sammen med barna selv om det ikke er ditt år å ha barna? Eller er annenhver 17.mai helt barnløs?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Var aldri gift med barnefaren, men sammen i 5 år. Ifjor hadde jeg jentungen på 17 mai selv. I år aner jeg ikke, men da kommer det vel an på hvem sin helg det er isåfall.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Var aldri gift med barnefaren, men sammen i 5 år. Ifjor hadde jeg jentungen på 17 mai selv. I år aner jeg ikke, men da kommer det vel an på hvem sin helg det er isåfall. Takk for svar:) Det jeg lurte på var om dem som bytter på å ha barna 17.mai fremdeles går i tog sammen med barna selv om det ikke er deres tur å ha dem? Vet noen går i tur både med mor, stefar, far og stemor og evt. søsken. Så tilbringes resten av dagen sammen med den forelderen som har barnet den dagen. Bare lurer på om dette er "normalen".
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 Normalt og normalt.. Kommer an på forholdet foreldrene seg imellom. Personlig, så samarbeider vi fint om datteren vår, men jeg er ikke bekvem med å f.eks gå sammen med barnefaren ( og hans nye dame) i tog. Men greier man å kommunisere seg og oppføre seg som folk, skal vel det gå helt fint ;-) Hilsen nr #1
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Jeg har jenta hvert år siden far ikke gidder. Og jeg går ikke i toget, hun går alene:)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Jeg har jenta hvert år siden far ikke gidder. Og jeg går ikke i toget, hun går alene:) Vel, samme her. Har barnet hvert år selv men vet jo at mange ikke har det. Og det var de jeg var intr i;-) hvorfor går jenta alene i toget da? Hi
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Store barn går jo alene i tog. Man ser på - det gjør det lettere for delte familier også, man trenger ikke stå alle sammen på samme sted.
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Leste litt fort:) hun går alene fordi alle de andre gjør det. Hun går på skolen da. Og jeg har gått den ruta 10 år før;)
min<3 Skrevet 21. april 2012 #9 Skrevet 21. april 2012 Her har samboer barn fra før. Vi er sammen hele bøtteballetten på skolen hennes først. Mamman + samboer,besteforeldre,meg og samboer,stefar til samboer. Etter på er jenta med til den som "har henne" dette blir byttet på annenhvert år,uavhengig av hvem sin uke de er.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #10 Skrevet 21. april 2012 Barnefar og jeg har vært sammen hver 17.mai etter bruddet. Ingen av oss har funnet en ny, så det er nok derfor. Kunne aldri falt meg inn å gå i tog sammen med han og hans nye dame når den tid kommer. Og jeg tipper han tenker det samme;-)
min<3 Skrevet 21. april 2012 #11 Skrevet 21. april 2012 Og hun går i 6klasse, så hun går alene i toget med klassen,mens vi andre står langs løypa, roper hurra og vifter med flagg. Akkurat den biten tror jeg egentlig hun ønsker at vi dropper...alt er veldig flaut i år
blåbæret Skrevet 21. april 2012 #12 Skrevet 21. april 2012 Barna går i tog selv,men vi står å ser på, men er ikke sammen da. Men vi er begge med på arr. på skolen etter toget. Når det er slutt går vi hvert til vårt og har barna annet hvert år på kvelden.
Ioren Skrevet 21. april 2012 #13 Skrevet 21. april 2012 I år er vi sammen på formiddagen og til toget (mini er 4 år) på ettermiddagen jobber jeg og han blir med pappan til besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #14 Skrevet 22. april 2012 Skjønner at vi ikke er "normalen". Helt siden vi ble skilt for 7 år siden har barnefar feiret sammen med oss. Vi ser på toget sammen og etterpå kommer hele min familie til oss og spiser middag og kake. Barnefar har en sønn fra tidligere forhold som også er med. Jeg har hatt ny samboer de siste 5 årene og nye barn har kommet til, men vi feirer fortsatt sammen. Synes det er koselig vi:) Og sønnen vår synes det er stor stas. Nå er vi så gode venner at vi har feiret jul sammen og reist på ferie sammen også.
cheni Skrevet 22. april 2012 #15 Skrevet 22. april 2012 Vi har vært tilstede begge to, men nå har han flyttet til en annen del av landet. Han får derfor samvær alle ferier, også 17 mai når det blir "inneklemte" dager. Så i år blir jeg aleine gitt...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #16 Skrevet 22. april 2012 Her er det annen hver 17.mai.... enkelt å greit..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #17 Skrevet 22. april 2012 Vi har to barn som bor her hele tiden og to som bor her halvparten. Så dagen blir litt oppstykket. Den de hos følger de til toget, og vi foreldre på alle sider møtes ved toget. Det er som oftes vi som plukker med oss alle ungene fra toget siden vi bor nermest skolen der alle vil bort til. Etter dette så blir vi ofte litt spredt for alle vinder. Hans pleier å være i ett familieselskap hos deres mormor på ettermiddagen. Mine er som oftes her, og det pleier å ramle inn endel slekt fra her og der. Middagen står i kjøleskapet, bare klar til å varme opp så det er ikke noe stress. I år kommer alle besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler for å se ene som går i korpset i toget. Noen ganger tar pappan med seg ungene til oldeforeldrene for der møtes hele slekten dems til pølser og kake. Men vi her i huset legger lite planer, syns det er greit ungene kan velge litt hva de har lyst til.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #18 Skrevet 22. april 2012 Vi har vært skilt i 6 år, har 2 barn sammen. Vi er også sammen på 17. mai med nye partnere, nye barn som har kommet til etc. Veldig hyggelig for våre felles barn at vi har et sånt godt forhold, ikke minst oppfører oss som voksne. Tror mye handler om å sette sine egne behov til side og tenke på hva som barna ønsker.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #19 Skrevet 22. april 2012 Fra en som hadde skilte foreldre når jeg selv og mine søstre gikk i tog... Hvis dere fortsatt har et 'godt forhold', er det gull verdt for barna at begge er tilstede! Siden vi ar tre søsken, delte mor og far på, og den ene gikk i tog med lillesøster mens den andre stod å så på sammen med oss andre (som var gått videre til ungdomsskole). Dere må bare finne en løsning som passer dere best! Men med tanke på barnet, så betyr det mye at begge i alle fall er tilstedet!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2012 #20 Skrevet 22. april 2012 går dere i tog sammen med barna selv om det ikke er ditt år å ha barna? Eller er annenhver 17.mai helt barnløs? Er ikke skilt selv, men jobber med så alt for mange barn som sliter med konsekvensene av foreldrenes valg i høytider. Når man har laget et barn sammen - hvorfor kan man da ikke ta seg sammen som voksen og være sammen som familie i høytidsdager? Hvorfor kan man ikke spørre barnet hva det ønsker - "vil du at både mamma og pappa skal gå i tog sammen med deg?" og så ta seg sammen for å gjennomføre det? Voksne finner seg i de utrolige ting for eksempel i jobbsammenheng, holder ut og smiler, konverserer og sosialiserer med de mest ufordraglige folk for jobbens skyld. Men for sine barn.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå