Gå til innhold

Intervju ved en videregående skole.. Noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmen er en gang en jobb i vgs.

Litt for å ha gjort det, så søkte jeg på full fast stilling i vgs, og kom faktisk inn til intervju. (nesten 100 søkere og 10 til intervju)

Har kun jobbet i grunnskolen, så har veldig sommerfugler i magen.

Hva kan jeg forvente?

Skal lese meg opp på læreplanene og finne gode på svar på mine styrker og svakheter, og hvorfor jeg er den rette for akkurat denne jobben..

Hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi du liker å jobbe med ungdommer, fordi du ønsker litt mer utfordninger enn hva grunnskolen kan gi deg, fordi du tror du kan gjøre en forskjell, fordi du bryr deg om elevene som individer.

Og det siste ville jeg lagt vekt på, det er alt for mange lærere i vgs som ikke "ser" elevene sine, bare har timene sine og er ferdige. De er fortsatt ungdommer, og de har bøttevis med utfordringer i livene sine, og de trenger at noen ser dem, hører dem og er der. Men hvem vet hva din rektor legger vekt på? Du bør også sette deg litt inn i frafallstatitsikken på den skolen du skal til, så du vet om de er mye plaget med dropout.

Skrevet

Takk Doppler. =)

Alt du nevner er jeg virkelig god til!!

Bare så redd for å se drømmejobben renne gjennom fingrene på meg og bli borte.

Ingen av mine elever får lov til å forsvinne i mengden. De er ikke bare en undervisningstime.

Jeg har tro på gode samtaler, og et nært samarbeid med elevene. Og jeg har evnen til å nå fram til den mest hardbarka spiren..

Skrevet

Må bare si at du høres ut som en flott lærer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...