Gå til innhold

Jeg liker ikke å ha gjester..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sosial(når jeg vil).Har stor familie og en grei stor vennekrets.Er i jobb og har kontakt med andre foreldre i bhg.Men jeg hater å ha gjester.Det er bare stress,går rundt og rydder i 2 dager,bruker en masse tid på å planlegge samt lage mat,dessert osv.Når gjestene endelig kommer er jeg egentlig helt utslitt. Et annet problem er at gjestene går jo aldri hjem.En god venninne kom da gutten min var nyfødt og ble i 8 timer.Herregud,hadde prøvd å hinte flere ganger men kan da ikke kaste ut folk heller. En annen venn satt til 02.30 på en hverdag,mannen min hadde da gått og lagt seg og jeg skulle på jobb dagen etter. Synes det er hyggelig å gå tur,møtes på en kaffebar ol.Da kan man pent avslutte når man selv vil. Jeg har vel ikke det helt store behovet for å menge meg med en masse folk hele tiden heller,gjorde jo det hele ungdomstiden.Trives godt alene og har alltid en masse jeg kan gjøre.Føler at man liksom blir sett rart på hvis man ikke er interessert i å være supersosial hver dag.

Noen flere som føler det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ta det så nøye med forberedelsene. Så lenge det er ryddig nok til at man får satt seg er det OK.

Det er sikkert fler som har det sån, men jeg er redd du må regne med ikke å bli invitert bort så ofte heller hvis du ikke inviterer noen til dere innimellom. Om noen få år må du uansett regne med besøk av ungenes venner og deres foreldre flere ganger i uka. Huset trenger ikke være strøkent for å ta imot folk.

Skrevet

Ja, føler det samme som deg. Derfor er det sjelden jeg har gjester.

Skrevet

Jeg liker heller ikke vertinnerollen, men må jo bare ta meg sammen innimellom. Men det er ikke hvem som helst som blir invitert til meg!

Skrevet

Vi er en liten familie, og de siste årene har jeg hatt mindre og mindre "behov" for venninne mine. Har rett og slett ikke noen interesse av de lengre. Føler jeg får all den sosiale stimuleringen jeg trenger på jobb, og når jeg kommer hjem eller har fri så vil jeg bare være sammen med de her hjemme. Partneren min føler det samme, så det er sjelden vi har gjester. Dette passer oss perfekt, og vi har det som plommen i egget.

Alle er forskjellige, og man må leve som man trives.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Har det problemet med venner av samboeren her også, de drar aldri hjem ;) Har startet å si ting som "Oi, er klokka så mye alt, er ikke meningen alts, men med tanke på klokka, så må vi nesten avslutte, men håper dere kommer igjen snart, for dette var trivlig" Bytter ut setningen med at det er langt over sove tid for meg, så i morgen blir jeg pudding om jeg ikke får sove ol ;) Hittill har jeg bare støtt på de som tar det med godt humør, takker for seg og kommer igjen senere ;)

Her er det da slik at folk kommer uventet også, dette er også venner av samboeren og hans familie, plutserlig står de bare på døra :-P I starten fant jeg det slitsomt, for det å holde huset plettfritt osv osv, og samtidig ha to barn å ta seg av, det var langt mer enn jeg følte jeg klarte. Så nå holder jeg sånn passe skikk på huset, og kjøper inn noe å kunne servere til drikke. Ellers får de ta det som det er. Har blitt slik når jeg/vi inviterer til middag også, huset er ikke plettfritt ryddet og vasket, har bare lært meg til at det går bare ikke, forventer de det bedre enn jeg har det, så får de gjøre det selv!

Skrevet

Jeg er glad i gjester, så lenge de vet å gå i tide! ;)

Jeg er så heldig å ha en mann som er opptatt av å ha det rent og ryddig og som gjør mer enn sin del i huset. Derfor trenger man ikke stresse rundt før det kommer besøk. Dessuten er det han som tar seg av all matlaging, tildekking og slikt når vi har gjester- jeg hjelper jo til, men han tar ansvaret.

Han liker det, og man får jo nesten ikke lov til å hjelpe, siden han er litt kontrollfreak.

Hvilket jo et veldig greit for meg, siden jeg egentlig ikke kan fordra vertinnerollen!;) Så da fordeler vi det sånn at jeg i hovedsak tar meg av det å sosialisere og underholde gjestene, mens han ordner alt det praktiske.

Når det er sagt synes jeg det fint er lov til å "kaste ut" folk som ikke har vett til å gå hjem i tide! Det er jo de som er frekke.

Skrevet

Jeg elsker å ha gjester.Det er en glede for meg å servere for gjestene mine.Føler ikke at jeg har vertinnerollen pga det.Synes det bare er koselig,jeg.Gjestfriheten min kommer kanskje fra min utenlandske bakgrunn,der det er en selvfølge å ha gjester hele tiden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...