Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #1 Skrevet 21. april 2012 Fant ut for et par uker siden at mannen min har skjult post for meg når han kan, for å skjule ulike purringer og inkasso varsel...Konfronterte han med det og begynte med å nekte før jeg viste han at jeg visste at han løy... Fortalte meg da sannheten, og viste meg hva det var og sammen betalte vi alle regningene. Var veldig såret over at han løy meg rett opp i ansiktet..Prøvde å finne ut om jeg kunne leve med det og hadde egentlig bestemt meg for å prøve, siden vi har hus og barn sammen. Men så i går fant jeg ut at han hadde mer gjeld enn hva han først hadde fortalt, 25 000 på et kreditt kort og 7000 på et annet! Er så rasende og føler meg så bedratt! han vet hvor mye angst jeg har for unnødvendig gjeld og alikevel har han gjort dette mot meg! Løy meg rett opp i ansiktet forrige uke og sa han hadde fortalt meg alt, men det var tydeligvis en løgn! jeg har vokst opp i et hus der økonomien alltids var ustabil med en far som ikke var mye til hjelp, men heller det motsatte. Og har alltids lovet meg selv at sann skal jeg ikke leve, og nå gjør jeg det! Vet ikke om jeg tør å tilgi, er så redd det er mer han ikke tør å fortelle meg eller det er andre ting han har gjort... Føler ikke at jeg kan leve uten å kunne stole på mannen jeg har vært med i 10 år... fool me once, shame on you, fool me twice, shame on me! Noen råd?
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #2 Skrevet 21. april 2012 Jeg gjetter på at han skjuler enda mer, og at han vil fortsette med det om han får muligheten. Jeg ville stilt krav om at du skal styre alt av økonomi, alt av lønn både fra deg og han går inn på en konto du disponerer, og du gir han lommepenger.. Hadde også satt som krav at dere fikk satt sperre på han på alle kredittsjekkselskaper, slik at han ikke får opprette nye kredittkort uten ditt samtykke. Og går han ikke med på dette, vise han at han ikke er villig til å ofre seg. Da hadde jeg sagt kroken på døra.....
☆☆☆ Skrevet 21. april 2012 #3 Skrevet 21. april 2012 Det er noe rart med menn på dette punktet, tror jeg. Når de "legger alle kort på bordet" skjuler de det de kan komme unna med for å prøve å rydde opp den delen selv, i den tro at hvis de faktisk legger alle kort på bordet er slaget tapt. Det er som om mange av dem ikke forstår at det er sviket som er verst, og ikke summen. Ta en skikkelig prat med han og forklar han at det er løgnene som får deg til å tvile, og ikke gjelden i seg selv. Om du føler han innser alvoret og er innstilt på å endre seg både når det gjelder ærlighet og pengebruk, er der verdt å gi forholdet en sjanse. Om han fremdeles prøver å vri seg unna er det bedre å komme seg unna før det blir verre....
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #4 Skrevet 21. april 2012 har en i familien som hadde skjult gjeld for over 200.000 kr. det over flere år. kom frem når de søkte lån i bank for å kjøpe ny leilighet. han hadde også lån i kjerringa sitt navn. dette gjenntok seg. han tror jeg ble ferska for dette minst 3 ganger i min leve tid på 22 år. ganske ille. kjerringa ble fordi hun levde for bra med mannen. de har i år hvert gift i 50 år.. men tenker at du burde få sperret mye av dette så han ikke kan ta opp ny gjeld. hvor vidt du bør ta kontroll over økonommi det blir opp til deg. hvor mye du stoler på han. det første jeg ville spurt om er hva er pengene gått til,. det er ganske viktig å finne ut av for å gå videre. han i familien min hadde spilt bort alle penga.
Severine Skrevet 21. april 2012 #5 Skrevet 21. april 2012 Hva er vitsen med å bli i et forhold der du ikke kan ha tilit til personen du bor sammen med? Jeg har en eks som løy om det meste fant jeg ut av etterhvert, og jeg fant også ut han løy om arbeidstid (elskerinne er ikke arbeid) pengeforbruk og lån han tok opp i mitt navn.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #6 Skrevet 21. april 2012 Uff jeg føler med deg Jeg har selv en ex som kunne lyge om det ene og andre, sikkert masse ting jeg aldri fant ut om. Men det verste slaget for meg oppdaget jeg ikke før etter vi hadde gått fra hverandre. Han hadde tatt opp lån i mitt navn mens jeg lå på sykehuset og kjempet for mitt og vårt barns liv. (jeg var innlagt 4 mnd i slutten av svangerskap.) Så mens jeg lå kjempesyk på sykehuset så tok han altså opp et stort lån i mitt navn, hva han brukte pengene på vet jeg ikke og det er jeg som sitter idag å må betale det tilbake for han var veldig flink til å forfalske min underskrift så ikke kunne jeg bevise senere at jeg aldri hadde skrevet under. Det er surt det her sitter jeg å sliter for å betale ned på et lån av penger jeg aldri har sett. grrrrrr. Og i de snart 4 årene som har gått siden bruddet har jeg ikke sett så mye som en kr i bidrag fra han (ja jeg får jo fra nav da.) Ikke har han kjøpt en julegave eller en bursdagsgave til barna sine og ihvertfall ikke noe utenom. Men nå har han kutta kontakten helt, like greit det tror jeg. Hi jeg ville forlangt full kontroll men jeg ville også forlangt å vite hva disse pengene gikk til. Har de for eksempel gått til spilling, har han kastet det bort på masse unødvendig tull? Det er jo viktig at han selv også ser at det han gjør er feil ellers vil det ikke bli noe bedring
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #7 Skrevet 21. april 2012 Han sier han har brukt det på daglidagse ting, bare tatt ut kontanter når han har betalt regninger fra lønnskontoen og der er tomt.. Har vært inne å sjekket kontoene våres og sjekket at alle regninger jeg kommer på er betalt, har ringt og fått sperret alle kort, og han lover på tro og ære at dette er alt. Han har også sagt seg villig til å svarteliste seg slik jeg er sikker på at det ikke kan skje igjen.... Han virker veldig lei seg og gråt og sa han bare gjorde for at vi skulle ha det godt og ikke ville jeg skulle bekymre meg for penger, siden jeg er litt plaget me angst... Han sier jeg kan sjekke selvangivelsene, for der skal det stå alt vi har av lån på papirene, stemmer dette? Det er ikke summen av penger som plager meg, for vi har et hus som er verdt mer enn hva vi har i lån, så jeg vet det er lett å få fikset...men det at han løy til meg flere gange...uten problem...skjønner ikke hvoan jeg skal komme over dette.. Hi
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #8 Skrevet 21. april 2012 Han føler nok skam pga. dette, og derfor lyver han, fordi han ikke orker å fortelle hele sannheten. Jeg ville ha foreslått at for en periode skal du ha kontroll på alt av økonomi, og at han bare disponerer sine egne "lommepenger". Dere har felles barn og må klare å komme dere gjennom dette. Han har ikke løyet til deg for å være slem, men fordi han er skamfull. Ikke vær redd for å be om hjelp dersom dere føler det kan være nyttig. Kommunene har gratis gjeldsrågiving. Der kan man m.a.få hjelp til å sette opp budsjett. Hilsen tidligere gjeldsrådgiver Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå