Gå til innhold

Trenger hjelp til videre yrkesvalg "/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok sykepleien som ung- et tilfeldig valg da det var det som var "enklest" der og da.

Elsker å jobbe med eldre, MEN hater den effektiviseringa som pågår! Jeg har lite "tid" til pasientene- blir sendt hit og dit for å gi piller og får aldri den relasjonen med brukerne som jeg anser som det viktigste. Dette gjorde at jeg misstrives veldig i jobben jeg hadde. Møtte fullstendig veggen og etter å ha brukt permisjonstiden på å tenke, valgte jeg å si opp jobben min- EN BEFRIELSE!

Jeg tok deretter PPU slik at jeg kunne jobbe som lærer innen helsefag- men har ikke mange år med arbeids erfaring, og jeg kjenner det påvirker meg når jeg skal undervise. Har gode karakterer fra sykepleien - men føler jeg har fått dem fra "løse lufta", da jeg var skole lei og gav egentlig blaffen.

Karakterene sier jo egentlig at jeg er flink- tenker bare at jeg er usikker? Men dette drar meg skikkelig ned, føler meg inkompetent i alt jeg gjør. Er det vanlig å være Så usikker i begynnelsen?

Jeg liker jeg svært godt pedagogikk og didaktikk- føler jeg kan mye om dette- er utrolig intr!

Så er jo spørsmålet- hva skal jeg finne på nå?

Føler meg så overveldet av alt, og skikkelig ensom :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå videre innenfor et felt på sykepleien du liker godt? Mulig å bli lærer for sykepleiestudenter eksempelvis? Eller hms? Da kan du jobbe i mange ulike bedrifter, gjerne private?

Skrevet

Å bli en god lærer over natta, det første Året - innbiller jeg meg er forbeholdt de færreste. Man er god pÅ noen ting - sÅ blir man etterhvert som Årene gÅr, bedre pÅ f.eks det faglige man skal undervise i. Man mÅ bare hoppe ut i det.

Men helsefaglærerjobber innbiller jeg meg ikke vokser pÅ trær. Har du fÅtt jobb da? Hilsen lærer.

Skrevet

Å bli en god lærer over natta, det første Året - innbiller jeg meg er forbeholdt de færreste. Man er god pÅ noen ting - sÅ blir man etterhvert som Årene gÅr, bedre pÅ f.eks det faglige man skal undervise i. Man mÅ bare hoppe ut i det.

Men helsefaglærerjobber innbiller jeg meg ikke vokser pÅ trær. Har du fÅtt jobb da? Hilsen lærer.

Ja jeg har fÅtt jobb :) og JA jeg liker den- men jeg er sÅ redd for at arbeidet jeg gjør ikke er godt nok.. Redd jeg ikke er faglig sterk nok.. Men det er jo som du sier jeg er sterkere pÅ enkelte ting mer enn andre,

Sykepleien er jo et stort fag sÅ det er vel ingen som kan alt.

FÅtt veldig mye skryt av praksis veiledere og lærere pÅ PPU, men har en mentor nÅ som jeg føler drar meg ned hele tiden. Feks hvis jeg kommer med prøve forslag er det ikke godt nok- hun kommer med forslag om Å forandre pÅ alt. Legger jeg opp undervisningen pÅ min mÅte- sÅ er hennes 10 x mer fantastisk og sier jeg mÅ gjøre som henne- og ja metodene hennes er bra, jeg bruker ideene hennes,samtidig som jeg prøver ut egne ideer og.

Ideer jeg har tar opp i fagteamet blir ofte nedstemt- enda JEG vet det er gode gjennomførbare ideer! Har feks brukt en del tid ute og hatt undervisning, men dette fikk jeg ikke lov til pga det hadde slik en smitteeffekt! Vet ikke hva jeg skal si! :(

Skrevet

Hm.. Virker som om du jobber i et litt surt miljø.. Det er sikkert ikke like enkelt da, men det faglige kommer etterhvert som du har tatt et par runder med pensumet. Det med "utetid" i undervisningen har mine sjefer vært litt strenge på også, nettopp fordi det har en veldig stor smitteeffekt. Om en klasse får lov å ha norskundervisningen ute, så skal alle andre også ut å ha norskundervisning - så blir det gjerne 20 minutter med krangling mellom elev/lærer når de ikke får det.. Så jeg ser den, selv om vi av og til en stikker ut når været er nydelig.

Jeg hadde bare jattet med mentoren til hun var ferdig med oppdraget og gjøre det på din måte etterpå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...