Gjest meg mamma? Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 Har skjønt at han er spesialist på stoffskiftesykdommer. Noen som kjenner til han og hvet noe om hvordan han er? Må jeg ha henvisning for å komme til han? Lei av fastlegen min som mener jeg bare må ta meg sammen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Jeg har gått til han og er superfornøyd, kjenner flere andre også som er veldig fornøyd. Han er en litt annerledes lege, en spesiell mann vil jeg si, men veldig flink. Han er oppriktig opptatt av at du skal bli så frisk som overhodet mulig, koste hva det koste vil, han skal finne ut hva som er beste "medisin" for deg. Han lytter til deg og du tviler aldri på at han vil ditt beste og er villig til å prøve alt som prøves kan for å hjelpe deg. Men han er mer direkte enn leger flest, har humor og glimt i øyet, han kan godt finne på å kalle deg "kjære" uten at det blir nedlatende. Han er bare sånn. Da jeg klagde på mine ekstra 10-15 kg sa han "Men kjære, du er jo en vakker blomst med en litt stor knoll". Kan jo ikke annet enn å le, og så får du alt du trenger av kostholdsveiledning osv for å få bukt med kiloene. Du trenger ikke henvisning, bare ring å bestill time. Det er ca 2 mnd ventetid hos han. Første timen betalte jeg 500 for, de neste tok han 400 for (er jo privat praksis dette). Han sendte meg til sykehuset med verdens lengste prøveliste (prøvene på sykehuset er gratis å ta), masse blodprøver, tisseprøver, spyttprøver osv. Han fant ut at jeg var allergisk mot hvetemel, er insulinresistent, hadde en betennelse på skjoldbruskkjertelen og derfor hormoner helt i ubalanse, lavt stoffskifte, mangel på B12 vitaminer og mangel på D-vitaminer. Fastlegen min mente jeg var deprimert.... Med div tilskudd, noen medisiner og kostholdsveiledning fra han ble jeg i løpet at et par måneder i bedre form enn jeg har vært på flere år. Når han testet meg igjen (har tar virkelig en hel masse rare prøver altså), var prøvene nærmest normale. Virkelig verdt å prøve, han er spesiell, men har virkelig peil. Gå til han med et åpent sinn og la han prøve å hjelpe deg, det er veldig mange som har fått god hjelp av den mannen.
Gjest meg mamma? Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 "Men kjære, du er jo en vakker blomst med en litt stor knoll". Nå fikk jeg meg en god latter, er det mulig å lire av seg noe sånt Min fastlege mener og at jeg er deprimert, og jeg blir så lei av det. Lurer på om jeg ikke skal prøve å få en time hos han. Jeg er helt sikker på at stoffskiftet mitt kan reguleres mye bedre enn det er nå. Er konstant trøtt og sovner så fort jeg setter meg ned. Hvordan ble formen din etter du har vært hos han. Fortsatte du å gå hos han, eller var det bare til du hadde fått tatt alle prøvene og fått svar.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Jeg gikk hos han til jeg følte meg såpass bra at jeg ikke trengte flere oppfølgingstimer. Han vil gjerne følge opp pasientene sine så jeg hadde jevnlig timer så han fikk vite hvordan ting fungerte, om jeg følte meg bedre, gjorde noen justeringer osv Var vel hos han hver tredje/fjerde uke i ca 4 mnd tenker jeg, er et par år siden nå. Hilsen knollen
Gjest meg mamma? Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Har skjønt at han er spesialist på stoffskiftesykdommer. Noen som kjenner til han og hvet noe om hvordan han er? Må jeg ha henvisning for å komme til han? Lei av fastlegen min som mener jeg bare må ta meg sammen. Kan han og sjekke matvareallergier? Sikker på at det er noe jeg ikke tåler, men fastlegen min finner ikke ut av noe.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Ja, han er flink med allergier og intoleranser. http://www.arendalhe...lsesenteret.htm
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har bestilt time til han nå... gruer meg....! Jeg tror jeg har ME.... vi får se hva han mener Anonymous poster hash: 90911...7df
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Er det vanskelig å finne... når man kommer fra Kristiansand? Anonymous poster hash: 90911...7df
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 HI; hvordan går det med prøvingen? blitt gravid? Anonymous poster hash: 99b87...b16
nimmelim Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Kan han finne ut av mageproblemer osv...? Har gått i 11 år med sterke kraftige magesmerter hver eneste dag. Etter mat. Legene finner ikke no så de mener det nå er psykisk. Kun for de avviser. Har kun tatt to prøver av mage. Er det håp?
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Kan han finne ut av mageproblemer osv...? Har gått i 11 år med sterke kraftige magesmerter hver eneste dag. Etter mat. Legene finner ikke no så de mener det nå er psykisk. Kun for de avviser. Har kun tatt to prøver av mage. Er det håp? Det er helt klart håp! Jeg har ikke vært pasient hos dr Øverbye, men har møtt ham i utdanningssituasjon. Han er dyktig! Synes "Knollen" ( ) over her beskriver ham godt. Jeg la om kosten helt for en god del år siden. Etter at jeg hadde lagt om kosten så oppdaget jeg at det jeg tidligere hadde definert som "metthetsfølelse" etter hvert eneste måltid - det var egentlig sterke magesmerter. Jeg hadde "omdefinert" smertefølelsen til metthetsfølelse for å greie å leve med det... Da jeg prøvde å gå tilbake til det kostholdet jeg hadde hatt før kunne jeg ikke forstå hvordan jeg tidligere levde med slike magesmerter daglig. Gikk så over til det kostholdet som passer min kropp og etter det så har jeg hatt minimalt med. For min del var ikke alt fikset bare med kostomlegging, jeg måtte få sjekket div annet også etter hvert. Hadde f.eks. enorme nivåer av Candida, noen mangler, og parasitter på toppen... Så det er definitivt håp - men dessverre så er ikke vanlige legers kunnskap om dette særlig god, ikke generelt sett i hvert fall. Anonymous poster hash: f4051...39c
nimmelim Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Kan han finne ut av mageproblemer osv...? Har gått i 11 år med sterke kraftige magesmerter hver eneste dag. Etter mat. Legene finner ikke no så de mener det nå er psykisk. Kun for de avviser. Har kun tatt to prøver av mage. Er det håp? Det er helt klart håp! Jeg har ikke vært pasient hos dr Øverbye, men har møtt ham i utdanningssituasjon. Han er dyktig! Synes "Knollen" ( ) over her beskriver ham godt. Jeg la om kosten helt for en god del år siden. Etter at jeg hadde lagt om kosten så oppdaget jeg at det jeg tidligere hadde definert som "metthetsfølelse" etter hvert eneste måltid - det var egentlig sterke magesmerter. Jeg hadde "omdefinert" smertefølelsen til metthetsfølelse for å greie å leve med det... Da jeg prøvde å gå tilbake til det kostholdet jeg hadde hatt før kunne jeg ikke forstå hvordan jeg tidligere levde med slike magesmerter daglig. Gikk så over til det kostholdet som passer min kropp og etter det så har jeg hatt minimalt med. For min del var ikke alt fikset bare med kostomlegging, jeg måtte få sjekket div annet også etter hvert. Hadde f.eks. enorme nivåer av Candida, noen mangler, og parasitter på toppen... Så det er definitivt håp - men dessverre så er ikke vanlige legers kunnskap om dette særlig god, ikke generelt sett i hvert fall. Anonymous poster hash: f4051...39c Takk for svar Jeg skal søren meg ringe og bestille time. Det er lett verdt et par timers kjøring, om det hjelper! JEg orker ikke dette livet lenger.... Gruer meg for hver dag, og mitt sosiale liv er ødelagt pga denne magen
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #13 Skrevet 10. mars 2014 Jajja... sitter her og er helt fortvila Jeg fikk beskjed om at jeg hadde hypoglykemi. Fikk beskjed om å leve på lavkarbo - så skulle jeg bli frisk i løpet av månder!!! Jeg har vært syk i 7 år!!! og jeg har vært så glad!!! Helt til i dag... da viste jeg resultatene til faslegen min. Han kunne fortelle meg jeg IKKE hadde hypoglykemi. Alle resultatene var helt normale! Jeg hadde heller ingen betennelse i skjoldrukskjertelen - slik Øverbye sa jeg hadde. Jeg har sagt til arbeidsgiver og familie og venner at jeg snart blir frisk... føler meg faktisk som en stor idiot!!!!!! Trodde virkelig jeg skulle bli frisk nÅ :( Anonymous poster hash: 90911...7df
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #14 Skrevet 10. mars 2014 Han fortalte en pasient at han hadde en ufarlig sykdom, var bare å legge om kosten... Viste seg at pasienten hadde en hissig form for kreft! Dette er bare en av mange tilfeller hvor pasienter har fått diagnoser det ikke er hold i, og som regelrett er feil og ned mulig farlig utgang. Ikke søren om jeg hadde reist til han! Anonymous poster hash: 553cb...5d7
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #15 Skrevet 10. mars 2014 Han fortalte en pasient at han hadde en ufarlig sykdom, var bare å legge om kosten... Viste seg at pasienten hadde en hissig form for kreft! Dette er bare en av mange tilfeller hvor pasienter har fått diagnoser det ikke er hold i, og som regelrett er feil og ned mulig farlig utgang. Ikke søren om jeg hadde reist til han! Anonymous poster hash: 553cb...5d7 Jeg er i allefall helt skutt nå, er så lei meg... I fantasien min skulle liksom faslegen si "HURRA, selvfølgelig er det hypoglykemi!" Han skulle ikke si de måleresultatene var tull og tøys Da er det vel bare å fortsette utredning da... Jeg oppfyller ikke alle "kravene" for å få en ME diagnose. SINNA og lei meg Anonymous poster hash: 90911...7df
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #16 Skrevet 10. mars 2014 Han fortalte en pasient at han hadde en ufarlig sykdom, var bare å legge om kosten... Viste seg at pasienten hadde en hissig form for kreft! Dette er bare en av mange tilfeller hvor pasienter har fått diagnoser det ikke er hold i, og som regelrett er feil og ned mulig farlig utgang. Ikke søren om jeg hadde reist til han! Anonymous poster hash: 553cb...5d7 Jeg er i allefall helt skutt nå, er så lei meg... I fantasien min skulle liksom faslegen si "HURRA, selvfølgelig er det hypoglykemi!" Han skulle ikke si de måleresultatene var tull og tøys Da er det vel bare å fortsette utredning da... Jeg oppfyller ikke alle "kravene" for å få en ME diagnose. SINNA og lei meg Anonymous poster hash: 90911...7df Jeg skjønner at du er trist, trøtt og lei. Med det sagt så er kosthold enormt viktig og har man ikke godt kosthold som passer til deg så har man lettere forbi bli syk. Er verdt å prøve å legge om kosten altså, du kan ikke tape på det Ellers har både øverbye og andre privatpraktiserende mulighet for å sende håranalyse til USA, der vil du finne ut mer om hormoner, mangler og mye annet som kan hjelpe deg på veien videre til å bli frisk Mange som opplever at håranalyse gir mange svar på hva som skjer i kroppen. Det koster rundt 1000kr mener jeg på Lykke til videre Anonymous poster hash: 553cb...5d7
HvittHus Skrevet 10. mars 2014 #17 Skrevet 10. mars 2014 Jajja... sitter her og er helt fortvila Jeg fikk beskjed om at jeg hadde hypoglykemi. Fikk beskjed om å leve på lavkarbo - så skulle jeg bli frisk i løpet av månder!!! Jeg har vært syk i 7 år!!! og jeg har vært så glad!!! Helt til i dag... da viste jeg resultatene til faslegen min. Han kunne fortelle meg jeg IKKE hadde hypoglykemi. Alle resultatene var helt normale! Jeg hadde heller ingen betennelse i skjoldrukskjertelen - slik Øverbye sa jeg hadde. Jeg har sagt til arbeidsgiver og familie og venner at jeg snart blir frisk... føler meg faktisk som en stor idiot!!!!!! Trodde virkelig jeg skulle bli frisk nÅ :( Anonymous poster hash: 90911...7df Det var veldig sprik mellom uttalelsene til disse to legene synes jeg. Øverbye burde kunne se på blodprøvene om det er en betennelsestilstand i kjertelen, da dette er en enkel prøve å ta som heter Anti-TPO. Har du fått med deg noen prøvesvar hjem?
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #18 Skrevet 10. mars 2014 Jajja... sitter her og er helt fortvila Jeg fikk beskjed om at jeg hadde hypoglykemi. Fikk beskjed om å leve på lavkarbo - så skulle jeg bli frisk i løpet av månder!!! Jeg har vært syk i 7 år!!! og jeg har vært så glad!!! Helt til i dag... da viste jeg resultatene til faslegen min. Han kunne fortelle meg jeg IKKE hadde hypoglykemi. Alle resultatene var helt normale! Jeg hadde heller ingen betennelse i skjoldrukskjertelen - slik Øverbye sa jeg hadde. Jeg har sagt til arbeidsgiver og familie og venner at jeg snart blir frisk... føler meg faktisk som en stor idiot!!!!!! Trodde virkelig jeg skulle bli frisk nÅ :( Anonymous poster hash: 90911...7df Det var veldig sprik mellom uttalelsene til disse to legene synes jeg. Øverbye burde kunne se på blodprøvene om det er en betennelsestilstand i kjertelen, da dette er en enkel prøve å ta som heter Anti-TPO. Har du fått med deg noen prøvesvar hjem? Nei, har ikke fått prøvesvar med hjem. Men faslegen var ikke i tvil, jeg hadde IKKE hypoglykemi Hadde håpet på en endelig ende på denne drittformen! Anonymous poster hash: 90911...7df
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #19 Skrevet 10. mars 2014 Han fortalte en pasient at han hadde en ufarlig sykdom, var bare å legge om kosten... Viste seg at pasienten hadde en hissig form for kreft! Dette er bare en av mange tilfeller hvor pasienter har fått diagnoser det ikke er hold i, og som regelrett er feil og ned mulig farlig utgang. Ikke søren om jeg hadde reist til han! Anonymous poster hash: 553cb...5d7 Jeg er i allefall helt skutt nå, er så lei meg... I fantasien min skulle liksom faslegen si "HURRA, selvfølgelig er det hypoglykemi!" Han skulle ikke si de måleresultatene var tull og tøys Da er det vel bare å fortsette utredning da... Jeg oppfyller ikke alle "kravene" for å få en ME diagnose. SINNA og lei meg Anonymous poster hash: 90911...7df Jeg skjønner at du er trist, trøtt og lei. Med det sagt så er kosthold enormt viktig og har man ikke godt kosthold som passer til deg så har man lettere forbi bli syk. Er verdt å prøve å legge om kosten altså, du kan ikke tape på det Ellers har både øverbye og andre privatpraktiserende mulighet for å sende håranalyse til USA, der vil du finne ut mer om hormoner, mangler og mye annet som kan hjelpe deg på veien videre til å bli frisk Mange som opplever at håranalyse gir mange svar på hva som skjer i kroppen. Det koster rundt 1000kr mener jeg på Lykke til videre Anonymous poster hash: 553cb...5d7 Skal prøve ut de tipsene han gav med, Øverbye! Så får vi se... men mista troa... Anonymous poster hash: 90911...7df
HvittHus Skrevet 10. mars 2014 #20 Skrevet 10. mars 2014 Jajja... sitter her og er helt fortvila Jeg fikk beskjed om at jeg hadde hypoglykemi. Fikk beskjed om å leve på lavkarbo - så skulle jeg bli frisk i løpet av månder!!! Jeg har vært syk i 7 år!!! og jeg har vært så glad!!! Helt til i dag... da viste jeg resultatene til faslegen min. Han kunne fortelle meg jeg IKKE hadde hypoglykemi. Alle resultatene var helt normale! Jeg hadde heller ingen betennelse i skjoldrukskjertelen - slik Øverbye sa jeg hadde. Jeg har sagt til arbeidsgiver og familie og venner at jeg snart blir frisk... føler meg faktisk som en stor idiot!!!!!! Trodde virkelig jeg skulle bli frisk nÅ :( Anonymous poster hash: 90911...7df Det var veldig sprik mellom uttalelsene til disse to legene synes jeg. Øverbye burde kunne se på blodprøvene om det er en betennelsestilstand i kjertelen, da dette er en enkel prøve å ta som heter Anti-TPO. Har du fått med deg noen prøvesvar hjem? Nei, har ikke fått prøvesvar med hjem. Men faslegen var ikke i tvil, jeg hadde IKKE hypoglykemi Hadde håpet på en endelig ende på denne drittformen! Anonymous poster hash: 90911...7df Da ber du om å få utskrift. Selv om jeg personlig ikke har vært hos Øvrebye, har jeg større tro på ham i stoffskiftespørsmål, enn de fleste fastleger som har lite kunnskap om emnet. Når det gjelder hypoglykemien kan du sjekke ut selv hvordan blodsukkeret ditt reagerer på mat med en blodsukkermåler.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2014 #21 Skrevet 10. mars 2014 Jajja... sitter her og er helt fortvila Jeg fikk beskjed om at jeg hadde hypoglykemi. Fikk beskjed om å leve på lavkarbo - så skulle jeg bli frisk i løpet av månder!!! Jeg har vært syk i 7 år!!! og jeg har vært så glad!!! Helt til i dag... da viste jeg resultatene til faslegen min. Han kunne fortelle meg jeg IKKE hadde hypoglykemi. Alle resultatene var helt normale! Jeg hadde heller ingen betennelse i skjoldrukskjertelen - slik Øverbye sa jeg hadde. Jeg har sagt til arbeidsgiver og familie og venner at jeg snart blir frisk... føler meg faktisk som en stor idiot!!!!!! Trodde virkelig jeg skulle bli frisk nÅ :( Anonymous poster hash: 90911...7df Det var veldig sprik mellom uttalelsene til disse to legene synes jeg. Øverbye burde kunne se på blodprøvene om det er en betennelsestilstand i kjertelen, da dette er en enkel prøve å ta som heter Anti-TPO. Har du fått med deg noen prøvesvar hjem? Nei, har ikke fått prøvesvar med hjem. Men faslegen var ikke i tvil, jeg hadde IKKE hypoglykemi Hadde håpet på en endelig ende på denne drittformen! Anonymous poster hash: 90911...7df Da ber du om å få utskrift. Selv om jeg personlig ikke har vært hos Øvrebye, har jeg større tro på ham i stoffskiftespørsmål, enn de fleste fastleger som har lite kunnskap om emnet. Når det gjelder hypoglykemien kan du sjekke ut selv hvordan blodsukkeret ditt reagerer på mat med en blodsukkermåler. Skal til Øverby om en månde. Får bare spise lavkarbo og vente til da. Har en hau med vitaminer og mineraler jeg og skal ta... så nå prøver jeg det han sier 100%! Men er så livanse redd jeg ikke blir frisk av dette. Jeg trodde det var "bankers"... og så sier fastlegen det bare er tull!!! Fastlegen sa og han var under "etterforskning" på flere områder...fikk ikke helt med meg hva, for jeg ble så satt ut. Jeg som trodde jeg hadde funnet "feilen" med meg selv... Jeg har liksom alle syptomene på hypoglykemi og... Men men... får fortsette med "hypokonder-diagnosen" jeg har gitt med selv da Anonymous poster hash: 90911...7df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå