Gå til innhold

Hjelm til babyen?

Anbefalte innlegg

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Poden har begynt å prøve på å reise seg.

Noe som resulterer i at han har stupt med hodet først i stugulvet 10 ganger i løpet av denne uken.

Vet det anses som normalt at babyer har litt knall og fall, men så ofte og bestandig på hodet?

Kjenner jeg har litt lyst på en hjelm ala kampsport akurat nå bare i baby størrelse.

Vet noen om noe eller må jeg bare prøve å godta at han slår hodet så ofte?

Videoannonse
Annonse
Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Det finnes babyhjelmer, men jeg har en liten tanke om at det er en bjørnetjeneste litt dumt å lære baby at det ikke er vondt å falle på hode da vil han kanskje ikke ta seg imot når han blir større og klarer det fordi han er vant til at det ikke er vondt?

Jeg rives daglig i hjertet over knall og fall på lillevill, men det er slik de lærer tenker jeg, og det har da blitt folk av oss og ;)

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Vet jo egentlig det, men samtidig jeg reiste meg ikke når jeg var 7,5 månde i følge babyboka mi hadde jeg ikke mitt første blåmerke før jeg var 9 månder så ser bare for meg at det blir mye mer knall og fall på gutten når han prøver å stå før han kan krype for balansen er jo svært dårlig.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Tja ikke vet jeg, Mille har blåmerker hele tiden på henne er det fullfart og hun er ikke klar over at hode hennes går lenger opp enn til øynene så kræsjer en del i bord og stoler når hun skal krype under.. Men det er heldigvis ikke farlig!

Du må gjøre det du føler er rett for din guttebass

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Her raste junior i fra sofaen i gulvet flere ganger (med påfølgende skrik og gråt) før han skjønte at det er lurest å gå ned med beina først :P Det går ikke en dag uten at han snubler i et eller annet og går på trynet - bokstavelig talt!

Og han dunker stadig hodet oppi bordplaten etter han har krabbet under. Huff, høres ut som jeg har en selvskader til sønn... De har heldigvis kraftige skaller disse små (og godt er det!) ;)

Men hvis du er bekymret ville jeg tatt det opp med enten hs eller fastlege, kan hende de har råd. Det er aldri noe godt å gå rundt og engste seg og lure på om man burde gjort noe annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...