Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 For en tid siden skulle jeg og mannen hente ungene i barnehagen. På tur til barnehagen møtte vi ett annet foreldrepar som hadde henta sine unger... Far kjørte bilen, mor satt på med eldstebarnet i fanget?!?! (Jente på 3-4 år..) Greit nok at de kanskje ikke skulle noe langt, men dette er noe jeg reagerer kraftig på! Alt kan jo tross alt skje! Til og med på korte turer...
*bolla pinnsvin* Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Du sier jo ikke noe om hvor de befinner seg. Er det hovedvei, eller er det noen hundre meter hjem på rolig sidevei i et boligfelt? I det første tilfellet skjønner jeg godt din reaksjon, det andre kunne jeg godt gjort selv.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Hva med å ikke bry seg? er jo ikke ditt problem.De vet sikkert hva som er best sikkerhet og ikke, selv om de velger å gjøre noe annet.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Hva med å ikke bry seg? er jo ikke ditt problem.De vet sikkert hva som er best sikkerhet og ikke, selv om de velger å gjøre noe annet. Det er i hjemmet de fleste ulykker skjer... Det er en ting. Og her kommer nok de korte turene på et par hundre meter med bil inn.... En annen er at når man kjører bil på offentlig vei, så vet man lite til ingenting om de andre sjåførene i bilene man møter. Da min far(yrkessjåfør av yrke(har vel tilsammen over 40 års erfaring nå), og har ikke gjort annet) lærte meg å kjøre, så sa han til meg "Den ENESTE du kan stole på i trafikken, er deg selv." Og det stemmer. Du vet faktisk ikke hvem de andre er, og hvilken tilstand de er i. Det vet du ALDRI. Du vet kun det du vet om deg selv. Og jeg har hatt lappen i over 20 år nå. Jeg stoler kun på meg selv, og tenker faktisk at de fleste andre jeg møter kan være skikkelig ustabile eller ruset. For da klarer du først å oppføre deg og å kjøre trygt i trafikken. Og jeg velger å ikke være overmodig, for jeg kan faktisk svikte meg selv. Jeg kan velge galt, jeg kan være uoppmerksom. Og sånn er det med alle mennesker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå