Gå til innhold

Skulket praksis idag


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært våken hele natten og har brukt opp mine sykedager pga syke barn. Er spl.student. Har en studiedag til gode, men skulle jo avtalt når jeg skulle bruke den og ikke bare brukt den i dag. Sitter med så dårlig samvittighet, da det står på vaktrommet at jeg skal på dagvakt idag, om noen sjekker det da. Kommer til å tenke på dette hele helgen frem til jeg skal på igjen på mandag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du egentlig? At du bare uteble uten å ringe eller noe? Selvsagt burde noen merke det. Om du er i praksis, så går du vel sammen med en sykepleier?

Skrevet

håper du sa ifra iallefall, men med den arbeidsmoralen håper jeg du stryker. Vi trenger ikke sykepleiere som "tar seg en fridag" når det passer, når du begynner å jobbe er de andre avhengig av deg.

Skrevet

Jeg pleier alltid å ha studiedag på fredagen, så det er liksom forventet at jeg ikke møter den dagen, men akkurat denne fredagen sto jeg på dagvakt. Men jeg har en studiedag til gode som jeg brukte i dag da.. men burde jo gitt beskjed ja..........

Skrevet

Skulle du hatt penger for den dagvakten? var det en vakt du påtok deg som deg selv, eller som student i praksis?

Skrevet

Så du sa ikke i fra en gang hvorfor du ikke kom. Det gjør man bare ikke.

Hvordan tror du at noen vil ha det til å jobbe for seg når du tar så lett på det?

Skrevet

Hadde jeg vært veilederen din hadde jeg nok tatt opp med deg det at du uteblir uten å gi beskjed. Avhengig av hvordan du reagerte på det kunne det blitt et tema på evaluering.

 

Hvorfor ringte du ikke og avtalte å ta igjen vakten?

Skrevet

Jeg har både vært student og kontaktsykepleier flere ganger, og hvis man har et godt samarbid, og studenten er "flink" så ser jeg ikke helt problemet. Selvsagt kunne du ringt og sagt fra, men min erfaring fra en travel avdeling er at man ikke blir sittende og gruble på hvorfor den og den studenten ikke kom. Ofte er det misforståelser eller beskjeder man ikke har fått også.

 

Jeg synes ikke du skal tenke på det her i helga, men slappe av også bare sier du det som er på mandag, at du tok studiedag på fredag. Det er jo en dag du hadde "til gode" uansett. Studenttilværelsen er spesiell, man kan sjalte og valte litt med dagene og oppgavene (om man kan forsvare det faglig) og dette bør du ta vare på. Den tiden får du ikke igjen. :)

 

Før noen misforstår, så godtar jeg ikke for mye fravær eller unnasluntring med mine studenter, og jeg kan være tøff hvis jeg ikke synes de utvikler seg nok faglig.

Skrevet

Hmm, jeg hadde tenkt at du var uansvarlig i beste fall et "rotehode" om du valgte å ikke gi beskjed til praksisstedet. Det koster da fint lite å ta en tlf, eller skrive en mld til kontaktsykepleier?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har både vært student og kontaktsykepleier flere ganger, og hvis man har et godt samarbid, og studenten er "flink" så ser jeg ikke helt problemet. Selvsagt kunne du ringt og sagt fra, men min erfaring fra en travel avdeling er at man ikke blir sittende og gruble på hvorfor den og den studenten ikke kom. Ofte er det misforståelser eller beskjeder man ikke har fått også.

 

Jeg synes ikke du skal tenke på det her i helga, men slappe av også bare sier du det som er på mandag, at du tok studiedag på fredag. Det er jo en dag du hadde "til gode" uansett. Studenttilværelsen er spesiell, man kan sjalte og valte litt med dagene og oppgavene (om man kan forsvare det faglig) og dette bør du ta vare på. Den tiden får du ikke igjen. :)

 

Før noen misforstår, så godtar jeg ikke for mye fravær eller unnasluntring med mine studenter, og jeg kan være tøff hvis jeg ikke synes de utvikler seg nok faglig.

 

Som om jeg skulle skrevet det selv! ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...