Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i helgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen tips.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bacalao på lørdag, og salmalaks med blomkålpure og tomatsalat på søndag. I dag blir det pølser med lomper:)

Skrevet

Kebab (hjemmelaget) i dag, sushi (take away) i morgen, også skal vi grille koteletter og pølser på søndag :)

Skrevet

Hvordan vet dere allerede i dag hva dere skal spise i morgen OG på søndag?!

Skrevet

Idag blir det Nachos. Imorgen og søndag vet jeg ikke. Er skikkelig matlei, og har mest lyst på drittmat og sjokolade. Hurra. :P

Men blir nok ordentlig middag i hus. Kanskje noe ovnsbakt fisk imorra.

Skrevet

Hvordan vet dere allerede i dag hva dere skal spise i morgen OG på søndag?!

Har handlet inn i dag, liker å planlegge langsiktig og handle sjeldent.

Skrevet

I kveld blir det taco etter ønske fra minstemann :)

Resten av helgen er ikke planlagt enda... Svinefilet i morgen kanskje? Mannen er i Sverige og handler i dag så da ser jeg hva vi har å velge mellom senere når han kommer hjem ;)

Skrevet

Ikveld blir det grillet kylling/vinger på mannen, ris, hvitløksbaguetter, revet ost, og paprikapotetgull. Skikkelig fingermat;) Tror kanskje jeg skal ha litt sjysaus til risen også. Og selvfølgelig crispysalast, cherrytomater, minimais og kanskje litt agurk.

Imorra skal jeg jobba sent, så da får vi se. Hater å planlegge, tar en dag av gangen, men jeg vet gubben har ett sterkt ønske for lasagne en dag i helgen også ;)

Skrevet

Fredag - taco

Lørdag - andebryst med asparges og poteter av et eller annet slag

Søndag - rødspette, blomkål, gulrøtter og poteter

Skrevet

I dag er det handledag, så da blir det enkel middag i dag, frysepizza. I morgen blir det wok eller taco, søndag blir det seiebiff med løk, poteter,gulrøtter,kolerabi og brun saus.....nam :)

Skrevet

Hvorfor er det enkel middag fordi dere skal handle i dag? Ikke ment som kritikk, bare skjønner ikke sammenhengen her...

Skrevet

Tortellini med pesto i dag, hjemmelaget italiensk pizza med kylling og mozarella i morgen og tortillas på søndag. Vet forøvrig hva vi skal ha til middag resten av uken også ;) Planlegger hver torsdag for uken som kommer og handler inn på fredag. Deilig å vite hva en skal ha og ikke minst er det økonomisk :)

Skrevet

Tortellini med pesto i dag, hjemmelaget italiensk pizza med kylling og mozarella i morgen og tortillas på søndag. Vet forøvrig hva vi skal ha til middag resten av uken også wink.png Planlegger hver torsdag for uken som kommer og handler inn på fredag. Deilig å vite hva en skal ha og ikke minst er det økonomisk smile.png

Blir maten billigere av at man handler den inn lenge før den skal spises?! Skal teste dette på rimi etterpå, "Unnskyld, men denne kyllingen skal vi spise på torsdag neste uke. Regner med at vi får en rabatt siden vi klarer å spare på den såpass lenge?"

Skrevet

Hvorfor er det enkel middag fordi dere skal handle i dag? Ikke ment som kritikk, bare skjønner ikke sammenhengen her...

Kan tenke meg at det er fordi at når man ikke handler hver dag, så tar det litt lenger tid, og det da ikke er så mye tid igjen til å lage så mye god mat;) Ikke jeg som skrev det, men jeg vet selv at er det dager jeg kommer senere hjem enn andre, velger jeg mindre krevende middager de dagene;)
Skrevet

Fredag er det barna som bestemmer, så det er liten variasjon i fredagsmiddageen gitt ;) Det er enten taco, pizza eller som i dag, Løvstek, pommes frites og salat.

I morgen skal vi lage grillspyd med kylling, fløtegratinerte poteter og stekte grønnsaker, søndag blir det svinesteik.

Skrevet

I kveld blir det en pasta- og kyllingform. I morgen skal mor bort hele dagen, så da tipper jeg det blir pølser og lomper i heimen og take away sushi på meg (hurra!!!).

Søndag blir det biff stroganoff.

Skrevet

Kyllingfajitas i dag, ellers jobber jeg sent resten av helgen. Regner med mannen spiser pizza eller kebab de dagene. I går hadde vi biffstrimler, blandet i ovnsbakte grønnsaker. Dagen før var det laks, pasta og grønnsaker.

Skrevet

Kyllinglår, ris og salat i dag, og lenger har jeg ikke tenkt. Kanskje vi snylter på foreldre eller svigerforeldre en av dagene, matlaging er kjedelig når babyen ikke lar oss nyte måten. Det er ingen ting som provoserer henne mer enn når vi prøver å sette oss ned sammen..

Skrevet

Tortellini med pesto i dag, hjemmelaget italiensk pizza med kylling og mozarella i morgen og tortillas på søndag. Vet forøvrig hva vi skal ha til middag resten av uken også wink.png Planlegger hver torsdag for uken som kommer og handler inn på fredag. Deilig å vite hva en skal ha og ikke minst er det økonomisk smile.png

Blir maten billigere av at man handler den inn lenge før den skal spises?! Skal teste dette på rimi etterpå, "Unnskyld, men denne kyllingen skal vi spise på torsdag neste uke. Regner med at vi får en rabatt siden vi klarer å spare på den såpass lenge?"

Haha :) Synes du skal gi det et forsøk også gi meg tilbakemelding på hvordan det gikk! Regner med at du egentlig vet hva som gjør at en sparer penger ved å handle en gang i uken, så takk for latteren ;)

Skrevet

I dag blir det lasagne:)

I morgen er det bare jeg og barna som skal ha mat så da blir det pølser og lomper;)

På søndag blir det kjøttpudding med saus, poteter, grønnsaker og tyttebær:)

Skrevet

Idag skal vi ha biff med rosmarin,mynte og chilli. Enkel blandet salat med tomater ved siden av.

I morgen Take Away

Søndag spanske koteletter med ris og brokkoli.

Skrevet

I dag ble det tomatsuppe på barna, og snart skal jeg og mannen har nachos:)

I morgen blir det pizza på alle:)

Skrevet

Lørdag er det soya-risengrynsgrøt

Søndag er det elg-spelt-lasagne. Fra bunnen av. Vanvittig godt.

Skrevet

Fordi vi spiser alltid sent på fredagen med eldste barn (til underholdning) og da orker vi ikke å stå å lage middag i tillegg til kveldsstell av lillegull og handling! Enkelt og greit :)forstår ikke at du nr 11 henger deg opp i det da ;)

Nr 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...