Gå til innhold

Dette er et ANONYMFORUM!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle dere som i de siste dagene har irritert dere over at folk signerer med "anonym" istedet for nick. Finn dere et annet forum! Som det er svært mange av her på DiB og på andre nettsider. Og la oss som ønsker å være anonyme og benytter friheten og retten til å bruke anonymforumet, gjøre det i fred uten å få pekefinger rettet mot oss hver gang vi bruker denne friheten i samsvar med forumsreglene.

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg tror vel ikke det er selve anonymiteten som irriterer folket, det er vel heller edern og gallen som gjerne følger med den.

Og nei, det er selvfølgelig ikke alle som er anonyme som er kjipe og gir meggete svar, men det var dette med generalisering igjen da :P

Skrevet

Jeg tror vel ikke det er selve anonymiteten som irriterer folket, det er vel heller edern og gallen som gjerne følger med den.

Og nei, det er selvfølgelig ikke alle som er anonyme som er kjipe og gir meggete svar, men det var dette med generalisering igjen da :P

Det tror jeg gjerne. Men hvis du snakker med folk som kun sprer eder og galle, så kutter du dem ut, ikke sant? Jeg ville da tro at folk som ikke likte tonen på anonymforumet, og alltid ville signere med nick, kunne benyttet seg av andre fora, som skravlesiden, underforumene og andre mammasider, som mammanett, babyverden osv der man ikke har noe anledning til å signere anonymt? Litt teit å gå inn på tråder på anonymforum og etterpå irritere seg over at folk skriver anonymt. Bytt forum folkens.

Skrevet

Er det at folk bevist gjemmer seg bak anonym tittelen for å være ufine jeg ikke liker, og det er jo selve svakheten til det forumet her.

Skrevet

Er det at folk bevist gjemmer seg bak anonym tittelen for å være ufine jeg ikke liker, og det er jo selve svakheten til det forumet her.

Og jeg klarer veldig godt å se hvem du er, EnBLå og ToRosa fra Østlandet? Hvor mange mØdre er det på Østlandet, og hvor stor sannsynlighet er det å finne ut hvem du er ut fra nicket?

Skrevet

Jeg har blitt kalt anonyme kjerring bare fordi jeg var uenig med det som ble sagt. Av ei da som valgte og ikke være anonym.

Ikke var jeg sur eller noe i mitt svar når jeg da var uenig. Men noen tålte visst dårlig å bli sagt imot. Ikke at jeg skjønner det helt, for alle kan ikke mene det samme..

Så synes det er dårlig at fordi du velger å være anonym på et aonymforum, så er du feig eller som jeg ble kalt, anonym kjerring.

Men selvfølgelig, man skal ikke "gjemme" seg bak anonym-navnet og slenge ut en masse unødvendig dritt, spesielt skal man passe seg for person angrep!

Skrevet

Jeg synes anonymfunksjonen er ok, men det skaper ofte litt ugreie når man ikke vet hvor mange anonyme man faktisk diskuterer med.

Skrevet

Nei men da blir det jo en viss tråd i besvarelsene da, for da kan man kjenne igjen nicket og evt. gå inn å lese andre innlegg fra denne personen, merke seg personer man er enige med i ulike temaer eller blokkere denne personen hvis den er ufin. Det går jo ikke med anonym. Pluss at hadde man bare vært anonym på anonym forumet hadde jo det vært greit, men det er jo sånn på alle foraene. Og mange av de anonyme kritiserer oss med nick uten at vi har noen mulighet til å forsvare oss, for vi aner jo ikke hvem personen er, det kan jo være fem forskjellige anonyme i samme tråd. Vanskelig å forholde seg til!

Skrevet

Poenget er vel at det går an å oppføre seg som folk selv om man er anonym da. Det gjelder nå vel også om man signerer med nick.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har ingen problemer med at noen velger å svare anonymt, jeg har tilogmed forsvart de som får pes for det :)

Det jeg syns er litt vanskelig er diskusjoner som går over en viss tid og det er mange som signerer som anonym. Da kan det være litt vanskelig å holde tråden i hvem man er enig og uenig med :P

Og så var det en anonym som stadig kritiserte innleggene mine, kalte meg bitter og sur hver gang jeg ikke var enig i et innlegg, advarte andre mot å høre på meg osv. DET irriterte meg veldig, at en som tydelig fulgte med hva jeg skrev og responderte kun med å kritisere meg uten å gå inn i diskusjonen, men som var for feig til å vise hvem h*n var (et nick er jo også anonymt, men man vet hvertfall hvem man forholder seg til her inne). Men nå har h*n visst krøpet tilbake under stenen sin, for det har vært stille fra den kanten lenge ;)

Gjest peacock
Skrevet

Postet innlegget mitt i anonymforum fordi det dekker både DiB og BiM. Det hører jo uansett ikke hjemme i småtroll, gamle foreldre eller slikt!

Og om du hadde lest innlegget mitt ordentligt kanskje du hadde skjønnt at det er ok at være anonym i visse henseender, men, som noen skriver over her, det er ikke ok å kaste dritt bare fordi man kan gjøre det anonymt.

Skrevet

Nei men da blir det jo en viss tråd i besvarelsene da, for da kan man kjenne igjen nicket og evt. gå inn å lese andre innlegg fra denne personen, merke seg personer man er enige med i ulike temaer eller blokkere denne personen hvis den er ufin. Det går jo ikke med anonym. Pluss at hadde man bare vært anonym på anonym forumet hadde jo det vært greit, men det er jo sånn på alle foraene. Og mange av de anonyme kritiserer oss med nick uten at vi har noen mulighet til å forsvare oss, for vi aner jo ikke hvem personen er, det kan jo være fem forskjellige anonyme i samme tråd. Vanskelig å forholde seg til!

Jeg har ikke så god tid at jeg søker opp innlegg fra bestemte nick og nileser dem. Jeg synes det er usaklig å blande inn det man mener om f eks adopsjon i en abortdebatt, eller det man mener om muslimer i en debatt om barnefordeling. Når man er anonym, slipper man gjeng med kaklehøner som er ute etter å "ta" deg og sammenligner meningene du skrev for 2 år siden med de du har i dag.

Skrevet

Hm, lurer på hvordan diskusjonene hadde blitt her inne hvis man måtte ha logget seg inn via facebook så hele navnet hadde kommet opp, som det gjør i diskusjonstråden under artiklene i dagbladet/vg. Kunne vært skøy å sett :)

( Ja jeg vet det ikke kunne gått siden noen har en veldig god grunn til å være anonym)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Jeg har ingen problemer med at noen velger å svare anonymt, jeg har tilogmed forsvart de som får pes for det :)

Det jeg syns er litt vanskelig er diskusjoner som går over en viss tid og det er mange som signerer som anonym. Da kan det være litt vanskelig å holde tråden i hvem man er enig og uenig med :P

Og så var det en anonym som stadig kritiserte innleggene mine, kalte meg bitter og sur hver gang jeg ikke var enig i et innlegg, advarte andre mot å høre på meg osv. DET irriterte meg veldig, at en som tydelig fulgte med hva jeg skrev og responderte kun med å kritisere meg uten å gå inn i diskusjonen, men som var for feig til å vise hvem h*n var (et nick er jo også anonymt, men man vet hvertfall hvem man forholder seg til her inne). Men nå har h*n visst krøpet tilbake under stenen sin, for det har vært stille fra den kanten lenge ;)

personangrep er uakseptabelt uansett anonym eller ikke. Jeg synes bare det blir dumt å generelt si at de som signerer med anonym på anonymforum er feite og gale kjerringer.

Gjest Heartbroken
Skrevet

personangrep er uakseptabelt uansett anonym eller ikke. Jeg synes bare det blir dumt å generelt si at de som signerer med anonym på anonymforum er feite og gale kjerringer.

Har jeg sagt det??

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Har jeg sagt det??

Ikke du. Men flere andre

Gjest peacock
Skrevet

Har jeg sagt det??

Ikke du. Men flere andre

Ja dette er en generalisering, men kritikken går mot de som slenger dritt under dekke av å være anonym. DET er ikke akseptabelt, men heldigvis er ikke alle som skriver anonymt slik.

Skrevet

Å svare normalt som anonym er det jo ingenting i veien med.

Men nÅr man starter hetsetrÅder eller skriver innlegg der man nærmest har stalket og kartlagt samtlige meninger til et nick, samtidig som man selv er anonym- DET synes jeg er litt spesielt.

Skrevet

Å svare normalt som anonym er det jo ingenting i veien med.

Men nÅr man starter hetsetrÅder eller skriver innlegg der man nærmest har stalket og kartlagt samtlige meninger til et nick, samtidig som man selv er anonym- DET synes jeg er litt spesielt.

Og det er kanskje derfor folk ikke vil signere med nick men heller være anonyme? Siden det har vært mange "stalker"-trÅder fra BÅDE anonyme og ikke-anonyme. Skulle ikke vært lov.

Skrevet

Jepp, det er det nok. Og derfor ønsker jeg å beholde anonymfunksjonen, slik at de som ikke ønsker den potensielle belastningen med det skal slippe det.

Men derimot synes jeg det burde vært bedre moderering her på forumet, slik at det ble slått hardt ned på- sammen med direkte drittslenging i anonyme svar.

Mobbing bør ikke være akseptabelt.

Men brukerne bør også bli flinkere til å rapportere tråder og svar som er direkte hetsende, så slipper vi det verste av dette.

Skrevet

Nei det gjør ikke jeg heller. Men jeg skriver mye inne på utstyr og barnevogn forumet og da er det kjekt å kunne kjenne igjen andre fordi man ofte ender opp med å svare samme anonym flere ganger.

Men er helt greit for meg at det finnes et anonymforum, synes bare at man burde kunne signere med nick i de andre forumene.

Jeg har ikke så god tid at jeg søker opp innlegg fra bestemte nick og nileser dem. Jeg synes det er usaklig å blande inn det man mener om f eks adopsjon i en abortdebatt, eller det man mener om muslimer i en debatt om barnefordeling. Når man er anonym, slipper man gjeng med kaklehøner som er ute etter å "ta" deg og sammenligner meningene du skrev for 2 år siden med de du har i dag.

Skrevet

Jeg er ofte anonym fordi jeg ikke vil at noen skal kunne knytte for mange av mine meninger og opplevelser til til mitt nick og på den måten kjennne meg igjen i det virkelige liv.

Jeg er på ingen måte ufin som anonym.

Opp til flere personer har blitt " outet" her og det er jeg redd for.

Det finnes dessuten folk her inne som som å leter opp gamle innlegg for å kunne "ta" nick.

Personlig syns jeg folk burde bli mye flinkere til å skjule sin egentlige identitet på dette forumet. Man vet aldri hvilke syke personer som leser det man skriver og jeg ville virkelig ikke likt det om noen kontaktet meg privat på bakgrunn av ytringer jeg har gjort på dib.

Skrevet

Jeg har INGEN problemer med at man signerer anonymt på et anonymt forum. Det jeg har problemer med er når man gjemmer seg bak anonymknappen for å slenge mest mulig dritt rundt seg og hetse andre. Jeg synes også at skal man være surmaga og kritisere noen med sterke ord, så skal man være så pass voksen at man i det minste gjør det med nicket sitt. kan man ikke stå for ufine og sterke meninger med nick, bør man kanskje ikke si det??. å dele tanker, intime saker eller spørre om ting som er flaut synes jeg er helt ok som anonym. Da fungerer jo også anonymforumet slik det er tenkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...