Gjest peacock Skrevet 20. april 2012 #1 Skrevet 20. april 2012 http://mobil.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Sosialt-selvmord-6809573.html#.T5EwxKslsto Om dere forstår budskapet med denne kommentaren i aftenposten idag kan vi kanskje få noen mer saklige debatter her enn de som har versert (spesielt om muslimer) de siste dagene. Synes folk her inne er slemme til, i anonymitetens navn, å spy ut eder og galle som de aldri i livet ville si i virkeligheten. Det er selvfølgelig ok å kritisere, men gjør dette konstruktivt gjennom å argumentere (ikke synse med mindre dere skriver at det er synsing!) og stå for de holdningene dere har gjennom å signere med nick. Tenk over hva dere skriver, kjære med-DiBere!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. april 2012 #2 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2012 #3 Skrevet 20. april 2012 Ja, det er en av grunnene til at jeg altid signerer som anonym. Da skal det mye mer til at det jeg skriver kan bli koblet til meg som person enn om jeg brukte nick. Jeg forsøker å være saklig i ytringene mine, men jeg har en del sossialt uakseptable meninger. Ved å være helt anonym kan jeg diskutere mye friere uten å trenge å bekymre meg for hva arbeidsgiver, gamle tante Olga eller foreldrene til mine barns venner måtte mene. Det er også slik at når man har vist tydlig hvilke holdninger man har om en sak som for eksempel de siste dagenes diskusjoner om muslimer og invandring, så får man lett et generelt dårlig inntrykk av noen an nickene på grunn av deres ekstreme meninger om denne saken. Det er helt klart nick jeg nå ikke tar seriøst uansett hva de skriver om. Det slipper jeg som totalt anonym. Anonyme diskusjoner kan være fint, men vi må huske at mange av oss overdriver og skriver mer hemningsløst når ingen vet hvem vi er. Vi må ikke tolke anonyme utsagn like bokstavlig som innlegg der avsenderen har oppgitt sin ekte identitet.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 20. april 2012 #4 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt. "De fleste av oss har kastet oss inn i totalt ufruktbare verbale slagsmål på nettet med anonyme blogginnlegg, morsomme videoer og bildemanipulasjoner som nok kan virke harmløse, men som i virkeligheten skaper et fiendtlig miljø, uegnet for demokratiske prinsipper og fruktbar personlig kommunikasjon. Det er ikke bare alvorlig – det er redselsfullt." Og der har du kjernen i det han skriver og det som menes. Ja, vi kan være anonyme, men du ser poenget og hvordan miljø vi kan kan skape, slik vi allerede kan se feks. her inne for drittkasting er hverdagskost og hvor vi også ser at de (vi) som signerer med nick i langt større grad modererer oss i forhold til de som signerer med anonym.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. april 2012 #5 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt. "De fleste av oss har kastet oss inn i totalt ufruktbare verbale slagsmål på nettet med anonyme blogginnlegg, morsomme videoer og bildemanipulasjoner som nok kan virke harmløse, men som i virkeligheten skaper et fiendtlig miljø, uegnet for demokratiske prinsipper og fruktbar personlig kommunikasjon. Det er ikke bare alvorlig – det er redselsfullt." Og der har du kjernen i det han skriver og det som menes. Ja, vi kan være anonyme, men du ser poenget og hvordan miljø vi kan kan skape, slik vi allerede kan se feks. her inne for drittkasting er hverdagskost og hvor vi også ser at de (vi) som signerer med nick i langt større grad modererer oss i forhold til de som signerer med anonym. Nei. Hvis du leser HI, så "krever" HI at man BåDE diskuterer saklig uten dritt OG signerer med nick. Og det man kan da ikke forvente på anonymforum? Særlig når folk er så utrolig flinke til å fiske opp gamle tråder fra flere år tilbake om personen, kryssjekke og konfrontere personen med det og drite ut ham/henne foran hele forumet. Hjelper ikke å signere med nick da gitt...
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 20. april 2012 #6 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt. "De fleste av oss har kastet oss inn i totalt ufruktbare verbale slagsmål på nettet med anonyme blogginnlegg, morsomme videoer og bildemanipulasjoner som nok kan virke harmløse, men som i virkeligheten skaper et fiendtlig miljø, uegnet for demokratiske prinsipper og fruktbar personlig kommunikasjon. Det er ikke bare alvorlig – det er redselsfullt." Og der har du kjernen i det han skriver og det som menes. Ja, vi kan være anonyme, men du ser poenget og hvordan miljø vi kan kan skape, slik vi allerede kan se feks. her inne for drittkasting er hverdagskost og hvor vi også ser at de (vi) som signerer med nick i langt større grad modererer oss i forhold til de som signerer med anonym. Nei. Hvis du leser HI, så "krever" HI at man BåDE diskuterer saklig uten dritt OG signerer med nick. Og det man kan da ikke forvente på anonymforum? Særlig når folk er så utrolig flinke til å fiske opp gamle tråder fra flere år tilbake om personen, kryssjekke og konfrontere personen med det og drite ut ham/henne foran hele forumet. Hjelper ikke å signere med nick da gitt... Jeg snakker om artikkelen hun linker til som er god og som bør leses. Det er ikke så interessant hva HI krever og ikke krever, men artikkelen har svært mange gode poenger som vi alle burde ta til oss for å kunne skape et bedre klima og et mer fruktbart miljø, også på nett
Gjest peacock Skrevet 20. april 2012 #7 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt. Ta en titt på øverste tråden i ris og ros forumet. Nei, du vet ikke hvem jeg er, men du kan følge med i hva jeg skriver over tid og forholde deg til meg i forhold til det. Dessuten kan du rapportere meg til forumansvarlig (evt. så alle kan se det). å anonymisere seg i forhold til tips og råd om for eksempel økonomiske problemer eller om man er tvil om man skal melde naboen til barnevernet er en ting, men å svine folk til bare fordi man kan gjøre det uten å bli oppdaget synes jeg er uakseptabelt! Det er helt riktig at man ofte skriver i mye grovere vendinger enn man ellers ville ha gjort om man kan skrive anonymt. Om den generelle tonen på forumet skal skrus i retning av det den har vært de siste dagene nærmer vi os de høyreekstreme med stormskritt. For retorikken er prikk lik.
khm Skrevet 20. april 2012 #8 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt. "De fleste av oss har kastet oss inn i totalt ufruktbare verbale slagsmål på nettet med anonyme blogginnlegg, morsomme videoer og bildemanipulasjoner som nok kan virke harmløse, men som i virkeligheten skaper et fiendtlig miljø, uegnet for demokratiske prinsipper og fruktbar personlig kommunikasjon. Det er ikke bare alvorlig – det er redselsfullt." Og der har du kjernen i det han skriver og det som menes. Ja, vi kan være anonyme, men du ser poenget og hvordan miljø vi kan kan skape, slik vi allerede kan se feks. her inne for drittkasting er hverdagskost og hvor vi også ser at de (vi) som signerer med nick i langt større grad modererer oss i forhold til de som signerer med anonym. Nei. Hvis du leser HI, så "krever" HI at man BåDE diskuterer saklig uten dritt OG signerer med nick. Og det man kan da ikke forvente på anonymforum? Særlig når folk er så utrolig flinke til å fiske opp gamle tråder fra flere år tilbake om personen, kryssjekke og konfrontere personen med det og drite ut ham/henne foran hele forumet. Hjelper ikke å signere med nick da gitt... Ja er det som er greit med nick iallefall, da må man i det minste stå for det man sier å tåle og bli konfrontert med hva man har sagt.Syns du ikke måte du sa det på nå høres litt "feigt" ut? Så man skal slippe å bli konfrontert hva man selv har skrevet. Er det den eneste grunnen til å skrive anonymt er det svakt synes nå jeg, men det er nå min mening. Jeg kan skjønne at noen har behov for det fordi det kanskje er noe alvorlig, men for å slenge dritt å slippe og stå til rette for det er det lavmål. Men ikke alle er sånn da heldigvis, å er enig sånn sett at dette er ett anonymforum så da er det greit. Men ikke misbruk det.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. april 2012 #9 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt. "De fleste av oss har kastet oss inn i totalt ufruktbare verbale slagsmål på nettet med anonyme blogginnlegg, morsomme videoer og bildemanipulasjoner som nok kan virke harmløse, men som i virkeligheten skaper et fiendtlig miljø, uegnet for demokratiske prinsipper og fruktbar personlig kommunikasjon. Det er ikke bare alvorlig – det er redselsfullt." Og der har du kjernen i det han skriver og det som menes. Ja, vi kan være anonyme, men du ser poenget og hvordan miljø vi kan kan skape, slik vi allerede kan se feks. her inne for drittkasting er hverdagskost og hvor vi også ser at de (vi) som signerer med nick i langt større grad modererer oss i forhold til de som signerer med anonym. Nei. Hvis du leser HI, så "krever" HI at man BåDE diskuterer saklig uten dritt OG signerer med nick. Og det man kan da ikke forvente på anonymforum? Særlig når folk er så utrolig flinke til å fiske opp gamle tråder fra flere år tilbake om personen, kryssjekke og konfrontere personen med det og drite ut ham/henne foran hele forumet. Hjelper ikke å signere med nick da gitt... Ja er det som er greit med nick iallefall, da må man i det minste stå for det man sier å tåle og bli konfrontert med hva man har sagt.Syns du ikke måte du sa det på nå høres litt "feigt" ut? Så man skal slippe å bli konfrontert hva man selv har skrevet. Er det den eneste grunnen til å skrive anonymt er det svakt synes nå jeg, men det er nå min mening. Jeg kan skjønne at noen har behov for det fordi det kanskje er noe alvorlig, men for å slenge dritt å slippe og stå til rette for det er det lavmål. Men ikke alle er sånn da heldigvis, å er enig sånn sett at dette er ett anonymforum så da er det greit. Men ikke misbruk det. Nei, jeg synes ikke det er feigt. Jeg synes det er usaklig å blande inn ting i diskusjon som ikke har noe med diskusjonen å gjøre. A la når man gir råd om samlivsbrudd osv, så blir man konfrontert at man er singel alenemor på N'te året og ikke kan så mye om det. Det er svært usaklig. Og det gjøres over lav sko her inne, man nileser på alle innleggene fra en person for å finne noe "snadder" man kan bruke mot personen i en diskusjon hvis man er uenig.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 20. april 2012 #10 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt. "De fleste av oss har kastet oss inn i totalt ufruktbare verbale slagsmål på nettet med anonyme blogginnlegg, morsomme videoer og bildemanipulasjoner som nok kan virke harmløse, men som i virkeligheten skaper et fiendtlig miljø, uegnet for demokratiske prinsipper og fruktbar personlig kommunikasjon. Det er ikke bare alvorlig – det er redselsfullt." Og der har du kjernen i det han skriver og det som menes. Ja, vi kan være anonyme, men du ser poenget og hvordan miljø vi kan kan skape, slik vi allerede kan se feks. her inne for drittkasting er hverdagskost og hvor vi også ser at de (vi) som signerer med nick i langt større grad modererer oss i forhold til de som signerer med anonym. Nei. Hvis du leser HI, så "krever" HI at man BåDE diskuterer saklig uten dritt OG signerer med nick. Og det man kan da ikke forvente på anonymforum? Særlig når folk er så utrolig flinke til å fiske opp gamle tråder fra flere år tilbake om personen, kryssjekke og konfrontere personen med det og drite ut ham/henne foran hele forumet. Hjelper ikke å signere med nick da gitt... Ja er det som er greit med nick iallefall, da må man i det minste stå for det man sier å tåle og bli konfrontert med hva man har sagt.Syns du ikke måte du sa det på nå høres litt "feigt" ut? Så man skal slippe å bli konfrontert hva man selv har skrevet. Er det den eneste grunnen til å skrive anonymt er det svakt synes nå jeg, men det er nå min mening. Jeg kan skjønne at noen har behov for det fordi det kanskje er noe alvorlig, men for å slenge dritt å slippe og stå til rette for det er det lavmål. Men ikke alle er sånn da heldigvis, å er enig sånn sett at dette er ett anonymforum så da er det greit. Men ikke misbruk det. Nei, jeg synes ikke det er feigt. Jeg synes det er usaklig å blande inn ting i diskusjon som ikke har noe med diskusjonen å gjøre. A la når man gir råd om samlivsbrudd osv, så blir man konfrontert at man er singel alenemor på N'te året og ikke kan så mye om det. Det er svært usaklig. Og det gjøres over lav sko her inne, man nileser på alle innleggene fra en person for å finne noe "snadder" man kan bruke mot personen i en diskusjon hvis man er uenig. Og her er du ved kjernen: Hvem er det som kommer med slike sleivspark?
Gjest peacock Skrevet 20. april 2012 #11 Skrevet 20. april 2012 Altså, jeg råder deg til å lese det som står i overskrifta på forumet. Dette er en ANONYMforum. Altså, for dem som ønsker å skrive anonymt. Du kan da ikke gå inn og kreve at alle skal signere med nick her? Forresten, du signerte som peacock. Jeg vet verken hva du tror på, hvilke verdier du har, hvor du bor, hva du heter eller hvor gammel du er. Du er like anonym som de som signerer anonymt her inne. Så betydningen av å signere med nick er sterkt overdrevet, med mindre man sitter her hele dagen og legger ut hele livshistoria si. Forresten, jeg har ikke fulgt med på tråden om muslimene her i dag, så vet ikke hvem konkret du sikter til, men å bli sint for at folk skriver anonymt på anonymforum blir for dumt. "De fleste av oss har kastet oss inn i totalt ufruktbare verbale slagsmål på nettet med anonyme blogginnlegg, morsomme videoer og bildemanipulasjoner som nok kan virke harmløse, men som i virkeligheten skaper et fiendtlig miljø, uegnet for demokratiske prinsipper og fruktbar personlig kommunikasjon. Det er ikke bare alvorlig – det er redselsfullt." Og der har du kjernen i det han skriver og det som menes. Ja, vi kan være anonyme, men du ser poenget og hvordan miljø vi kan kan skape, slik vi allerede kan se feks. her inne for drittkasting er hverdagskost og hvor vi også ser at de (vi) som signerer med nick i langt større grad modererer oss i forhold til de som signerer med anonym. Nei. Hvis du leser HI, så "krever" HI at man BåDE diskuterer saklig uten dritt OG signerer med nick. Og det man kan da ikke forvente på anonymforum? Særlig når folk er så utrolig flinke til å fiske opp gamle tråder fra flere år tilbake om personen, kryssjekke og konfrontere personen med det og drite ut ham/henne foran hele forumet. Hjelper ikke å signere med nick da gitt... Ja er det som er greit med nick iallefall, da må man i det minste stå for det man sier å tåle og bli konfrontert med hva man har sagt.Syns du ikke måte du sa det på nå høres litt "feigt" ut? Så man skal slippe å bli konfrontert hva man selv har skrevet. Er det den eneste grunnen til å skrive anonymt er det svakt synes nå jeg, men det er nå min mening. Jeg kan skjønne at noen har behov for det fordi det kanskje er noe alvorlig, men for å slenge dritt å slippe og stå til rette for det er det lavmål. Men ikke alle er sånn da heldigvis, å er enig sånn sett at dette er ett anonymforum så da er det greit. Men ikke misbruk det. Nei, jeg synes ikke det er feigt. Jeg synes det er usaklig å blande inn ting i diskusjon som ikke har noe med diskusjonen å gjøre. A la når man gir råd om samlivsbrudd osv, så blir man konfrontert at man er singel alenemor på N'te året og ikke kan så mye om det. Det er svært usaklig. Og det gjøres over lav sko her inne, man nileser på alle innleggene fra en person for å finne noe "snadder" man kan bruke mot personen i en diskusjon hvis man er uenig. Er jo ikke snakk om slike tråder da, gjelder de som kaster dritt bare fordi de kan gjemme seg som anonym. Synes det har vært veldig mange av de i de siste dagenes debatter. F.eks. var retorikken i muslimifiseringstråden så ille at den ble slettet av administrator (se under ris og ros).
Cat.68 Skrevet 21. april 2012 #13 Skrevet 21. april 2012 [ Nei, jeg synes ikke det er feigt. Jeg synes det er usaklig å blande inn ting i diskusjon som ikke har noe med diskusjonen å gjøre. A la når man gir råd om samlivsbrudd osv, så blir man konfrontert at man er singel alenemor på N'te året og ikke kan så mye om det. Det er svært usaklig. Og det gjøres over lav sko her inne, man nileser på alle innleggene fra en person for å finne noe "snadder" man kan bruke mot personen i en diskusjon hvis man er uenig. Det der er jo sterkt overdrevet. Jeg bruker nicket mitt i 98% av alle tilfeller og jeg har aldrig opplevd å bli blitt brukt gammle innlegg imot meg på den måten du skisserer. Og uansett hva jeg skriver, så skriver jeg det ikke med mindre jeg kan stå inn for det jeg mener, skulle det komme å bli brukt imot meg ved senere anledning. Synes det er helt greit å bruke anonym på anonymforum så lenge man forholder seg saklig og fair i disskusjoner. Dessverre brukes anonymknappen alt for ofte til å spa møkk, edder og galla KUN fordi man kommer unna med det og slipper konfrontasjon. DET er jævlig feigt og det er DET som skaper neagtive reaksjoner og dårlig miljø her inne. Når det til og med blir slik som vi nå sett utvikkling på de siste dagene. Der hvor det blitt skapt et veldig rasistisk miljø med veldig høyreekstremistiske holdninger og propaganda da har det gått for langt.
☆☆☆ Skrevet 21. april 2012 #14 Skrevet 21. april 2012 Jeg signerer med nick i alle innlegg, fordi mobilversjonen ikke har anonymfunksjon og fordi jeg ikke har behov for å anonymisere det jeg skriver ytterligere (nicket er ikke mitt offisielle navn om noen lurte på det ). Har egentlig ikke hatt særlig negative opplevelser med det, jeg driter i om anonyme forumbrukere hetser meg, og det er ikke ofte det har skjedd akkurat... Det er kjedelig med anonyme der det ikke skulle være behov for anonymisering siden man ikke blir "kjent med" personen bak nicket, men så lenge man oppviser et minimum av oppdragelse er det greit. Når man er stor i kjeften bør man ha baller til å stå for det man skriver!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #15 Skrevet 21. april 2012 Vel, ikke alle har behov for å bli kjent med alle man diskuterer med. Jeg er for eksempel først og fremst ute etter en diskusjon om ting jeg lurer på, synspunkter til enkelte situasjoner, holdninger osv, siden jeg ikke har noen omgangsvenner å snakke med. Da blir forumet svært viktig verktøy i hverdagen. Men nei, jeg har intet behov for ¨å snoke og lese livshistoria til dem jeg skriver med, siden meninger og personer er to forskjellige ting. At en person har en sterk mening om for eksempel abort, betyr ikke at denne personen er fanatisk kristen, ekstrem osv på andre ting. Det er det som er så fantastisk med at alle er forskjellige - det finnes ingen fasit på hvilke personer som mener hva. Jeg her for eksempel helt likt syn som min samboer på det med abort, mens vi har helt forskjellige syn på familierelasjoner. Forresten, du stjerna, en god del brukere her skriver svært få innlegg. Og for å bli kjent med dem må man derfor søke opp svært gamle innlegg som brukeren har skrevet før. De fleste har ikke tid til det.
Gjest Visten Skrevet 21. april 2012 #16 Skrevet 21. april 2012 Innlegget var greit, og budskapet gikk igjennom. Dette er dog fortsatt anonymforum, og kanskje ikke rette stedet å spre ordet. Vi kan være dus og venner på skravlesiden, og be om at folk i det minste opptrer med allminnelig folkeskikk her inne (synes jeg).
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #17 Skrevet 21. april 2012 Innlegget var greit, og budskapet gikk igjennom. Dette er dog fortsatt anonymforum, og kanskje ikke rette stedet å spre ordet. Vi kan være dus og venner på skravlesiden, og be om at folk i det minste opptrer med allminnelig folkeskikk her inne (synes jeg). Enig med deg! Jeg la innlegget her fordi dette er fellesforum for DiB og BiM. I tillegg er det på dette forum de fleste av de stygge diskusjonene har vært. Jeg er ikke ute etter å ta de som diskuterer svært personlige ting som anonym, ei heller de som diskuterer på et saklig grunnlag som anonym. Innlegget retter seg mot de som i anonymitetens navn slenger dritt bare fordi de kommer unna med det. De som hetser andre brukere bare fordi de kan signere som anonym synes jeg burde skjerpe seg. Også de som kommer med grove usaklige uttalelser (eksempelvis var det en anonym i muslimifiseringstråden (ja, bare titlen!) som ga uttrykk for at ABB burde ha drept masse muslimer fremfor norske) synes jeg vi må være flinkere til å si ifra overfor. Og det er mye lettere når det ikke bare signeres anonym bruker! HI
Gjest peacock Skrevet 21. april 2012 #18 Skrevet 21. april 2012 Innlegget var greit, og budskapet gikk igjennom. Dette er dog fortsatt anonymforum, og kanskje ikke rette stedet å spre ordet. Vi kan være dus og venner på skravlesiden, og be om at folk i det minste opptrer med allminnelig folkeskikk her inne (synes jeg). Enig med deg! Jeg la innlegget her fordi dette er fellesforum for DiB og BiM. I tillegg er det på dette forum de fleste av de stygge diskusjonene har vært. Jeg er ikke ute etter å ta de som diskuterer svært personlige ting som anonym, ei heller de som diskuterer på et saklig grunnlag som anonym. Innlegget retter seg mot de som i anonymitetens navn slenger dritt bare fordi de kommer unna med det. De som hetser andre brukere bare fordi de kan signere som anonym synes jeg burde skjerpe seg. Også de som kommer med grove usaklige uttalelser (eksempelvis var det en anonym i muslimifiseringstråden (ja, bare titlen!) som ga uttrykk for at ABB burde ha drept masse muslimer fremfor norske) synes jeg vi må være flinkere til å si ifra overfor. Og det er mye lettere når det ikke bare signeres anonym bruker! HI Skulle ikke vært anonym der, nei!
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #19 Skrevet 21. april 2012 Er det mulig? her er det mange hårsåre og sippete damer! Tåler du virkelig ikke en diskusjon hvor andre er sterkt uenig med deg? Hver gang noen er mot homofili,mot islam eller for omskjæring skriker dere høyt og tenk at noen kan bli såret.Det vil alltid være noen som er uenige og ikke liker det man sier/gjør. Hvis man sier noe annet er man slem,usympatisk,ekstrem osv. Til og med en diskusjon om hvilke navn som var stygge måtte vi ta bort fordi noen kan bli lei seg.Er dere ikke voksne da? Jeg legger meg ikke ned og griner fordi noen ikke liker navnet til sønnen min eller synes jeg er så slem fordi jeg mener at islam er en trussel. Det gjenspeiler jo bare akuratt sånn det er i samfunnet,er man ikke enig med resten av sauflokken er det helt krise og man får nesten en diagnose. Samme for dere om jeg kaller meg solgull 84 eller heter anna og er fra Oslo. Hadde jeg skrevet under med fullt navn her hadde jeg vel blitt drapstruet. Hvis man ikke tåler en god diskusjon(ja noen vil skrive noe usaklig) så ikke les innleggene da vel,gå inn i en strikkedebatt eller noe annet. Herregud dette er et anonymt diskusjonsforum... vi burde ha et forum som heter rosa såpeboble eller naiv-og-jatt-med.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2012 #20 Skrevet 21. april 2012 Er det mulig? her er det mange hårsåre og sippete damer! Tåler du virkelig ikke en diskusjon hvor andre er sterkt uenig med deg? Hver gang noen er mot homofili,mot islam eller for omskjæring skriker dere høyt og tenk at noen kan bli såret.Det vil alltid være noen som er uenige og ikke liker det man sier/gjør. Hvis man sier noe annet er man slem,usympatisk,ekstrem osv. Til og med en diskusjon om hvilke navn som var stygge måtte vi ta bort fordi noen kan bli lei seg.Er dere ikke voksne da? Jeg legger meg ikke ned og griner fordi noen ikke liker navnet til sønnen min eller synes jeg er så slem fordi jeg mener at islam er en trussel. Det gjenspeiler jo bare akuratt sånn det er i samfunnet,er man ikke enig med resten av sauflokken er det helt krise og man får nesten en diagnose. Samme for dere om jeg kaller meg solgull 84 eller heter anna og er fra Oslo. Hadde jeg skrevet under med fullt navn her hadde jeg vel blitt drapstruet. Hvis man ikke tåler en god diskusjon(ja noen vil skrive noe usaklig) så ikke les innleggene da vel,gå inn i en strikkedebatt eller noe annet. Herregud dette er et anonymt diskusjonsforum... vi burde ha et forum som heter rosa såpeboble eller naiv-og-jatt-med. Mener du seriøst at en usaklig diskusjon er en god diskusjon? HAHA! Er du fjortis eller? Eller liker du bare generelt å krangle med folk du ikke kjenner?
Cat.68 Skrevet 21. april 2012 #21 Skrevet 21. april 2012 Så er det en vesentlig forskjell på å tåle en disskusjon hvor man er uenige, og en høy temperatur i disskusjonen.Mot å måtte tåle drittslenging, uthenging, personangrep og rasisme mot folkegruppe. Det skjønner også du håper jeg #19. Og hvis du er Så for å si alt man måtte mene uten hensyn til andre. Hvorfor er du da så opptatt av å måtte gjemme den meningen bak anonymknappen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå