Gå til innhold

Fine navn, men for populære?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke navn synes du er fine, men velger de bort fordi for de er for populære?

Personlig liker jeg veldig godt Leah og Linnea, men jeg synes disse navnene mister litt av sjarmen og egenverdien når så mange heter det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Emil, Jonas, Julie, Emilie, Maja, Vilde...

Endret av AdrenaLine
Skrevet

Lukas og Linnea. Nydelige navn som ikke er aktuelle pga navnetoppen...

Jeg vet det er like dumt å tenke på det som å bevisst velge navn fra den lista, men sånn tenker nå jeg....

Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til at sønnen min skulle hete Emil, men da jeg så statistikken og alle bursdagsbarna i avisa som het Emil slo jeg dette fra meg.

Skrevet

Hvis et navn er fint, så velger jeg det ikke bort. Bryr meg ikke om hvor mange andre som heter det. Navnetopper går i bølger. Når de er voksne er det ikke sikkert at det totalt sett finnes så mange med det navnet i Norge, selv om det har vært på navnetoppen i noen år. Har hørt om mange som valgte "sjeldne" navn, og som kom på top-ti liste etter noen år... Det viktigste er å velge et navn man syntes er fint, man skal jo trives med det i alle år!!!

Skrevet

Nora

Sophia

Maia

Isac

Noah

Mattias

Marcus

Skrevet

Gullunger: Jeg er til dels enig med deg, men jeg synes likevel det blir litt kjipt når jeg ser at det finnes tre Lukaser i sønnen min sin barnehage, og to Noraer. HI

Skrevet

Jeg mente avdeling. HI

Skrevet

Gullunger: Jeg er til dels enig med deg, men jeg synes likevel det blir litt kjipt når jeg ser at det finnes tre Lukaser i sønnen min sin barnehage, og to Noraer. HI

Ja jeg skjønner jo at det ikke akkurat er ønskelig. Men ungen er noen år i barnehagen, noen år på barneskolen, ungdomsskolen, videregående, studier og jobb. Man flytter på seg flere ganger i livet. Det er jo lite sannsynlig at man møter mange med samme navn så tett innpå seg gjennom livet. Men det er bra vi har ulikt syn på det, og at det dermed blir et større mangfold! :)

Skrevet

Man kan jo spørre seg hvorfor man synes et navn er fint. Ofte har man rett og slett bare blitt oppmerksomme på det, fordi navnet på ett eller annet vis har kommet i søkelyset. Gjelder f.eks. Emma.

Er Emma et vakkert navn i seg selv, eller synes man det er vakkert fordi det har kommet på banen?

Skrevet

Når man finner et fint navn, er det ikke overraskende at flere også liker det. Men navn er også mote. I mitt kull på ungdomsskolen var det 3 Silje, 2 Heidi, 3 Hege, 2 Karoline, 2 Beate. Og jeg kommer fra et lite sted.

Disse navnene er sjeldne i barnehagene nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...